Уфффф, аман от 'майсторчета', дето са натрупали 'огромна' практика за 2-3г и от всичко разбират по рождение, и затова ги е домързяло първо да прочетат теорията...
Не знам дали смяташ за практика включването на два куплунга на фар и закрепването на баласт/стартер...
или от гледането (не обективен замер) на светещи фарове също се трупа практика?! - в такъв случай аз имам огромна практика, щото много обичам да пътувам нощем, пък съм навъртял вече почти 1млн.км... biggrin.gif
Не мисля, че някой в България има практика в проектирането на автомобилни осветителни системи (съобразени със всички ограничения) и лампи за тях...
А коректна информация за реалното положение можеш да получиш само от такива хора, и затова в случая интернет е източника.
Твърдо повече вярвам на документацията и научните изследвания, отколкото на майстори.
Ако наистина си се заинтересувал да погледнеш, как работят коректните търговци на HID на запад, ще се видиш, че хората не повтарят тъпо, че осветеността е еднаква при по-високата цветова температура.
Те просто предоставят фактите (пик на осветеността на 4300К и спад на осветеността особено над 6хК), а оставят клиентът да си избере какъв цвят/компромис най-би му подхождал...
Типичен цитат: If your looking for the most light output go with stage 1 (4300k) which is OEM color in BMW and LEXUS. If you just really want that more Blue / Euro look go with the Stage 2 (6000k) kit. ) - това е цитат от търговец на aftermarket HID, а не от дистрибутор на Лексус/БМВ.
Да не би светещите пръскалки и антени да се купуват от практична гледна точка??? Ама и за тях има клиенти..
Относно Субару, Волво, Мерцедес - наистина ли си убеден, че по-новите модели са без прожекторни фарове?! При стария мерцедес също доколкото си спомням фара не бе чисто рефлекторен, а лъча се оправяше и с корекционно съкло (голяма лупа като на москвичите). За Тойотата - не знам, но май и новия LC с рефлекторни фарове също няма опция заводски ксенон за Европа.
