Xenon H4 mooving или Double?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 15 Авг 2008 10:52

Изобщо не съм изнервен, просто тоя спор съм го водил във още няколко форума, при това все с хора, които не са го виждали, не са го тествали, а просто така били казали и сметнали някои други .... Още повече, че auto leveling-a идва предимно от САЩ, защото там са от тъп нагоре 90% от щофьорите, че да не си вадят очите взаимно. Както и да е, няма да продължавам да водя спор с грамофонни плочи, които дори не искат да видят дали може де има нещо такова.... Физиката може да си същата, а и най-вероятно си е, но да ми обесняваш глупости от сорта, че 12000К светят много малко по-силно от изтръпналия халоген..... Няма нужда wink.gif Казах ви просто и ясно - елате, вижте го и ако аз съм кривия ще ви свети колата на всички светлини 4300К :thumbsup: Няма смисъл да си цитираме таблици, щуротий и други подобни.... То е за PowerBox-a ми обесняваха как след 20-30хил.км най-много ще ми строши турбо, щяло да издуха гарнитури, да прегрява и кви ли не щуротийки.... Аз не ти казвам, че статистиката е грешна изцяло, а че има процент хора, които не влизат към нея! Ако 70-75% отговарят на статистиката и белия цвят е най-добре за тях, другите 25-30% какво да правим???? Да станем Батмани ?! Че да нямаме нужда от фарове.... Мнооо странно разсъждавате колеги. Аз съм карал личната ми кола със всички цветове и грам не ми пука дали ще е синкава или беличка светлината, стига да ми е най-удобна. Вие сега ме направихте пернишки тунинг с амбиции да променям физиката.... laugh.gif Ай сега си представете, че може да има нещо вярно, който не вярва, мога да му демонстрирам :thumbsup:

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 15 Авг 2008 14:05

Me4oKyX написа:.... Още повече, че auto leveling-a идва предимно от САЩ, з...:
Ех Мечо, ех Кух....първата колица с фабрични ксенонки дет видях и аутолевъл беше едно пасатче, ма сигурно е било щатско....а за физиката не е сигурно а е със сигурност...само дет май понятия като келвини, кандели и прочие не са ти много ясни...ма тебе джокер ти не требе....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2008 18:57

В грешка си за autoleveling.
Autoleveling е задължителен за Европа, докато от Щатите е нормално да си докараш кола с ксенон, но без autoleveling....

Функцията му е да управлява нивото освен статично (средно натоварване на преден/заден мост), но и динамично. Например при преминаване да неравности да смъкне още фаровете, за да не заслепява насрещните при 'отскока'.
Това едва ли би го правил постоянно при автомобил с ръчна регулировка, дори и да би имал желание... :thumbsup:
Относно рефлекторните фарове - при удобен случай ще направя снимки на светлинния поток на авенсиса близко до стена (халогенни крушки).
Там ясно се виждат красивите спирали с паразитните отблясъци в горния сектор....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 15 Авг 2008 23:28

laugh.gif Нито едно от тия неща, които ми плямпате не съм ги казал, нито съм имал предвид.... басчо, щом си рекъл нямам си идея и понятие за разлика между цвят и осветеност......

автоматичния реглаж не е задължителен за САЩ, казвам че оттам тръгва идеята, щото са тъпи и като натовярат колата не си бутат фаровете ... То не, че тука не са същите кретени, ама как да е.... А тия отскоци дет ми ги говориш, много си се объркал .... Ако искаш и това мога наживо да ти го демонстрирам - най-простото - ако беше както казваш, тоя жироскоп ще изгори по нашите вълнисти пътища доста бързо.... Жироскопа нивелира фаровете при по-дълго нагорнище или надолнище, но не и при всяко подскачане на предницата. Сам може да се увериш в това, като загледаш вечер някой заводски ксенон как си подскача светлината, също като нормалните коли... А откъде ги измъкна паразитните отблюсъци незнам - нито съм казвал, че ги няма, нито нищо, но в 99% от случаите са толкова встрани, че не пречат. happy.gif Вижте сега, няма нужда да ми ровите google и да ми цитирате и кво ли не ... Аз пълното проучване съм го направил още преди над 3 години, когато най-евтиния ксенон беше 600лв happy.gif според същите тези за цвета, са направили и миенето на фаровете част от заводската инсталация(бтв жироскоп липсва при някои модели завоски ксенон), но миячките ги има, защото като се зацапал фара правел някаква дъга и заслепявал шофьора, с ксенон който е! Колкото и да са ми били мръсни фаровете, определено не съм бил заслепен, но и това го казват...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2008 09:20

На съвременните автомобили не съм виждал жироскоп, но има автокорекция на нивелацията при неравен път.
Явно се прави по много по-прост начин - следиш динамиката на натоварването преден/заден мост, и ако натоварването не е постоянно (имаш неравности) - коригира фара надолу.
За отблясъците - просто споменах защо предпочитат прожекторни фарове (които според теб са 'най-лайняния фар'), а не рефлекторни.. :thumbsup:
Дали са силни или не - не съм ги мерил с уред, но са ясно видими още при халогена.
Умните глави явно се плашат от тези отблясъци при висока яркост, щом слагат и миячки на фаровете при ксеноните, за да избегнат получаването интерференция/дифракция вследствие замърсяване на стъклото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Авг 2008 02:36

Me4oKyX написа:басчо, щом си рекъл
Тва не съм го рекъл аз но е вярно !
Трима души те храниме и ти пак не отбираш . Те това си е истинско българче biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif .

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 20 Авг 2008 20:54

Кво да отбирам, като ми говорите за някаква си теория, която е описана и ми четете и преписвате квото каже гугъл.... Храниш мишки и шматки с глупости, ама не и мен! ОТ теория, олд скуул и до практика(която аз имам, а ти не) има разлика от тука до небето. Кво се ловиш за думата като удавник за сламка - казах че левелинга е тръгнал от това и там, а не че нямат! Има коли без ксенон със тази екстра, както и коли със ксенон БЕЗ тази екстра.... Стига сте плямпали тъпотийки наизуст... Щом умните глави така са го казали и измислили, то Волво, Субару и Мерцедес в някои случаи са супер идиоти, щом имат заводски ксенон без лупи! Ей ви и първата дупка в глупавите твърдения - всички Субарута освем Импреза са без лупи, но със заводски! До преди година, всички Волва също са без лупи! Да не споменаваме Тойота също с Круйзер200, да не смятаме и малко по-старата Е-класа на мерцедес.... Списъка е мнооого дълъг, така че нещо няма логика в твърденията ви преведени от търсачките wink.gif Още повече, че всички коли позващи заводски ксенон без лупи са ПОНЕ 5000К, че има дори и 6000 tongue.gif ПРИ ТОВА ЗАВОДСКО! А на глупавия "въпрос" защо само едни цвят предлагат - сметни за 2 000 000 автомобила от една компания да излизат с ксенон им трябват 4 000 000 крушки, ако са само 4300К - ако предлагат 4300 и 5000К(които в осветеност нямат разлика) прави 8 000 000, а за да имат от половината или всички цветове говорим за затваряне на мнооогоооо $$$$$$$ Същото като с Pbox-a при дизелите - не ги правят колкото може двигателя, защото цената ще е МНООГОООО по-висока! Всичко се прави при тях за пари и за пестене на пари, а не щото някога това са изчислили и някога с това се е почнало :thumbsup:

Айде помисли, пак сипи си и вземи хапни laugh.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2008 23:26

Уфффф, аман от 'майсторчета', дето са натрупали 'огромна' практика за 2-3г и от всичко разбират по рождение, и затова ги е домързяло първо да прочетат теорията...
Не знам дали смяташ за практика включването на два куплунга на фар и закрепването на баласт/стартер...
или от гледането (не обективен замер) на светещи фарове също се трупа практика?! - в такъв случай аз имам огромна практика, щото много обичам да пътувам нощем, пък съм навъртял вече почти 1млн.км... biggrin.gif
Не мисля, че някой в България има практика в проектирането на автомобилни осветителни системи (съобразени със всички ограничения) и лампи за тях...
А коректна информация за реалното положение можеш да получиш само от такива хора, и затова в случая интернет е източника.

Твърдо повече вярвам на документацията и научните изследвания, отколкото на майстори.

Ако наистина си се заинтересувал да погледнеш, как работят коректните търговци на HID на запад, ще се видиш, че хората не повтарят тъпо, че осветеността е еднаква при по-високата цветова температура.
Те просто предоставят фактите (пик на осветеността на 4300К и спад на осветеността особено над 6хК), а оставят клиентът да си избере какъв цвят/компромис най-би му подхождал...
Типичен цитат: If your looking for the most light output go with stage 1 (4300k) which is OEM color in BMW and LEXUS. If you just really want that more Blue / Euro look go with the Stage 2 (6000k) kit. ) - това е цитат от търговец на aftermarket HID, а не от дистрибутор на Лексус/БМВ.
Да не би светещите пръскалки и антени да се купуват от практична гледна точка??? Ама и за тях има клиенти..
Относно Субару, Волво, Мерцедес - наистина ли си убеден, че по-новите модели са без прожекторни фарове?! При стария мерцедес също доколкото си спомням фара не бе чисто рефлекторен, а лъча се оправяше и с корекционно съкло (голяма лупа като на москвичите). За Тойотата - не знам, но май и новия LC с рефлекторни фарове също няма опция заводски ксенон за Европа.
:whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 22 Авг 2008 01:38

:confused2: Толкова плямпане без дори да се замислиш кво казваш... :dontknow: Виж субару форестър дали е с лупи, виж волво S80, S60, V70 до 2006-та мисля дали са с лупи.... Стига ми плямпа тъпотий, щото дори нямаш връзка между едното и другото! ДА, Мерц Е-класа ~96-98 НЕ Е с лупи, а обикновен рефлекторен фар! Няма прожекторен фар - всички прожектират светлината по даден начин, разликата е дали е лупа или чист рефлектор (кристален или с леща няма значение) - всичките си имат точен фокус, при който светлината при регулиран фар свети както трябва и има една ивица на отрязваве на светлината, за да няма отблясъци за насрещния! Толкова просто! Не е ултра сложна и комплексирана история, както ти ми говориш - регулирай си фаровете правилно, сложи ксенон с перфектен фокус, както е стандартната крушка и заслепяването го няма на 95%! Купи си евтинийка, с крушки по криви от на кара Кольо к**а и ще блестиш както ми обесняваш, а като никога не си и минавал реглаж, дори с нормалните крушки може да вадиш очи! Като толкова искаш, сложи си автоматична нивелация и пръскалки и готово! И пак можеш да си караш на твойте фарове с квито си искаш цветове! Що ми цитираш приказки от хиляда и една нощ бе колега!?!??! Аз теорията съм е чел преди доста над три години, след което над половин година съм тествал различни буклуци на колата ми, докато стигна до правилния избор! Правил съм такива дипломни работи по какви ли не коли, че дори не можеш да си ги представиш, така че ако би бил така добър не ме окачествявай като "майсторче", щот дори идея си нямаш за мен! Аз не те окачествяван на дървеняк щото плямпаш прочетени работи, а не си тествал НИЩО сам самичак, нали!?? Айде недей аманка от майстори, защото мили ми колега имам проверени и доказани ТЕСТОВЕ във светлинен тунел на мойте комплекти, както и ясно и точно гарантирано от Българската Автомобилна Федериация, че при точен реглаж няма никакви отблясъци и т.н...... Във светлинния тунел съм сравнявал със Hella и Philips, както и всички келвини, заради такива философи като теб! Резултатите бяха от ясни ПО-ясни и в крайна сметка, дори с документ съм доказал, че съм абсолютно прав, че всичко е в нормите дори и в някои норми падам ПОД тези на Philips и Hella! А тунела е сертифициран по немски стандарти, така че най-вероятно има някаква достоверност wink.gif
Като си толкова уверен, че не е както ти казвам - заповядай да ги тестваме всичките тези неща на живо и сам да се убедиш! Ако не съм прав, ще ти подаря 2-3 комплекта за твойта кола! Глей ква далавера си! Ако щеш ги слагай, ако щеш ги продавай - все си на кяр! Особено пък на твоя Авенсис, дето дори в сайта и снимки съм му направил на 12000К как свети на пътя дори.... Пробвал съм всичките на него, просто ела и виж дали съм в грешка! Много ще се радвам да дойдеш да видиш как 12000К свети САМО 10% повече, както ти казваш.... Дори и едни крушки Филипс Blue Vision ще взема, които са наистина с ~20% повече осветеност от нормалните, да направиш сам "Малката" разлика laugh.gif Ама иначе чичко гугъл мноо ги чаткаш bow.gif :book: :thumbleft:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Авг 2008 09:37

Колега, невеждаш ме на мисълта, че не различаваш трите типа разпространени фарове за контролиране на светлинния поток unsure.gif
1. Рефлекторен като на старите москвичи - рефлектора си е симетричен, а потока се оправя с несиметрична лупа (стъклото)
2. Рефлекторен, при който потока се оправя от самата форма на рефлектора, а стъклото е плоско (станало е възможно чак след появата в тази сфера на бързите компютри, тъй-като формата се получава след яки изчисления, като целта е вредните отражения да се насочат към по-безопасна посока).
3. т.н. прожекторни (т.н.лупи), при които фара прожектира ограничения от пластинка светлинен поток. Принципа е точно като на прожекционен апарат, където между рефлектора и оптиката се слага предмет(фотолента или при фаровете-пластинка), образа от която да се прожектира надалеч.

п.1. и 2 външно визуално си приличат, като на вторите стъклото няма обособени зони за пречупване на потока...
Това, че можеш да си караш с каквито си искаш цветове въобще не го оспорвам - хората си слагат лепенки racer и пак карат tongue.gif

А на Авенсиса няма да слагам ксенони поради причини, които обясних в предходните постове, пък и след 1месец ще го обявя за продажба.
Но както и да е - ще се радвам да пием по едно кафе за да изясним кое-как. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта