Xenon H4 mooving или Double?
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Изобщо не съм изнервен, просто тоя спор съм го водил във още няколко форума, при това все с хора, които не са го виждали, не са го тествали, а просто така били казали и сметнали някои други .... Още повече, че auto leveling-a идва предимно от САЩ, защото там са от тъп нагоре 90% от щофьорите, че да не си вадят очите взаимно. Както и да е, няма да продължавам да водя спор с грамофонни плочи, които дори не искат да видят дали може де има нещо такова.... Физиката може да си същата, а и най-вероятно си е, но да ми обесняваш глупости от сорта, че 12000К светят много малко по-силно от изтръпналия халоген..... Няма нужда
Казах ви просто и ясно - елате, вижте го и ако аз съм кривия ще ви свети колата на всички светлини 4300К
Няма смисъл да си цитираме таблици, щуротий и други подобни.... То е за PowerBox-a ми обесняваха как след 20-30хил.км най-много ще ми строши турбо, щяло да издуха гарнитури, да прегрява и кви ли не щуротийки.... Аз не ти казвам, че статистиката е грешна изцяло, а че има процент хора, които не влизат към нея! Ако 70-75% отговарят на статистиката и белия цвят е най-добре за тях, другите 25-30% какво да правим???? Да станем Батмани ?! Че да нямаме нужда от фарове.... Мнооо странно разсъждавате колеги. Аз съм карал личната ми кола със всички цветове и грам не ми пука дали ще е синкава или беличка светлината, стига да ми е най-удобна. Вие сега ме направихте пернишки тунинг с амбиции да променям физиката.... laugh.gif Ай сега си представете, че може да има нещо вярно, който не вярва, мога да му демонстрирам 
Ех Мечо, ех Кух....първата колица с фабрични ксенонки дет видях и аутолевъл беше едно пасатче, ма сигурно е било щатско....а за физиката не е сигурно а е със сигурност...само дет май понятия като келвини, кандели и прочие не са ти много ясни...ма тебе джокер ти не требе....Me4oKyX написа:.... Още повече, че auto leveling-a идва предимно от САЩ, з...:

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- slowtraveler
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 397 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
В грешка си за autoleveling.
Autoleveling е задължителен за Европа, докато от Щатите е нормално да си докараш кола с ксенон, но без autoleveling....
Функцията му е да управлява нивото освен статично (средно натоварване на преден/заден мост), но и динамично. Например при преминаване да неравности да смъкне още фаровете, за да не заслепява насрещните при 'отскока'.
Това едва ли би го правил постоянно при автомобил с ръчна регулировка, дори и да би имал желание...
Относно рефлекторните фарове - при удобен случай ще направя снимки на светлинния поток на авенсиса близко до стена (халогенни крушки).
Там ясно се виждат красивите спирали с паразитните отблясъци в горния сектор....
Autoleveling е задължителен за Европа, докато от Щатите е нормално да си докараш кола с ксенон, но без autoleveling....
Функцията му е да управлява нивото освен статично (средно натоварване на преден/заден мост), но и динамично. Например при преминаване да неравности да смъкне още фаровете, за да не заслепява насрещните при 'отскока'.
Това едва ли би го правил постоянно при автомобил с ръчна регулировка, дори и да би имал желание...
Относно рефлекторните фарове - при удобен случай ще направя снимки на светлинния поток на авенсиса близко до стена (халогенни крушки).
Там ясно се виждат красивите спирали с паразитните отблясъци в горния сектор....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
laugh.gif Нито едно от тия неща, които ми плямпате не съм ги казал, нито съм имал предвид.... басчо, щом си рекъл нямам си идея и понятие за разлика между цвят и осветеност......
автоматичния реглаж не е задължителен за САЩ, казвам че оттам тръгва идеята, щото са тъпи и като натовярат колата не си бутат фаровете ... То не, че тука не са същите кретени, ама как да е.... А тия отскоци дет ми ги говориш, много си се объркал .... Ако искаш и това мога наживо да ти го демонстрирам - най-простото - ако беше както казваш, тоя жироскоп ще изгори по нашите вълнисти пътища доста бързо.... Жироскопа нивелира фаровете при по-дълго нагорнище или надолнище, но не и при всяко подскачане на предницата. Сам може да се увериш в това, като загледаш вечер някой заводски ксенон как си подскача светлината, също като нормалните коли... А откъде ги измъкна паразитните отблюсъци незнам - нито съм казвал, че ги няма, нито нищо, но в 99% от случаите са толкова встрани, че не пречат.
Вижте сега, няма нужда да ми ровите google и да ми цитирате и кво ли не ... Аз пълното проучване съм го направил още преди над 3 години, когато най-евтиния ксенон беше 600лв
според същите тези за цвета, са направили и миенето на фаровете част от заводската инсталация(бтв жироскоп липсва при някои модели завоски ксенон), но миячките ги има, защото като се зацапал фара правел някаква дъга и заслепявал шофьора, с ксенон който е! Колкото и да са ми били мръсни фаровете, определено не съм бил заслепен, но и това го казват...
автоматичния реглаж не е задължителен за САЩ, казвам че оттам тръгва идеята, щото са тъпи и като натовярат колата не си бутат фаровете ... То не, че тука не са същите кретени, ама как да е.... А тия отскоци дет ми ги говориш, много си се объркал .... Ако искаш и това мога наживо да ти го демонстрирам - най-простото - ако беше както казваш, тоя жироскоп ще изгори по нашите вълнисти пътища доста бързо.... Жироскопа нивелира фаровете при по-дълго нагорнище или надолнище, но не и при всяко подскачане на предницата. Сам може да се увериш в това, като загледаш вечер някой заводски ксенон как си подскача светлината, също като нормалните коли... А откъде ги измъкна паразитните отблюсъци незнам - нито съм казвал, че ги няма, нито нищо, но в 99% от случаите са толкова встрани, че не пречат.
- slowtraveler
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 397 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
На съвременните автомобили не съм виждал жироскоп, но има автокорекция на нивелацията при неравен път.
Явно се прави по много по-прост начин - следиш динамиката на натоварването преден/заден мост, и ако натоварването не е постоянно (имаш неравности) - коригира фара надолу.
За отблясъците - просто споменах защо предпочитат прожекторни фарове (които според теб са 'най-лайняния фар'), а не рефлекторни..
Дали са силни или не - не съм ги мерил с уред, но са ясно видими още при халогена.
Умните глави явно се плашат от тези отблясъци при висока яркост, щом слагат и миячки на фаровете при ксеноните, за да избегнат получаването интерференция/дифракция вследствие замърсяване на стъклото.
Явно се прави по много по-прост начин - следиш динамиката на натоварването преден/заден мост, и ако натоварването не е постоянно (имаш неравности) - коригира фара надолу.
За отблясъците - просто споменах защо предпочитат прожекторни фарове (които според теб са 'най-лайняния фар'), а не рефлекторни..
Дали са силни или не - не съм ги мерил с уред, но са ясно видими още при халогена.
Умните глави явно се плашат от тези отблясъци при висока яркост, щом слагат и миячки на фаровете при ксеноните, за да избегнат получаването интерференция/дифракция вследствие замърсяване на стъклото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Кво да отбирам, като ми говорите за някаква си теория, която е описана и ми четете и преписвате квото каже гугъл.... Храниш мишки и шматки с глупости, ама не и мен! ОТ теория, олд скуул и до практика(която аз имам, а ти не) има разлика от тука до небето. Кво се ловиш за думата като удавник за сламка - казах че левелинга е тръгнал от това и там, а не че нямат! Има коли без ксенон със тази екстра, както и коли със ксенон БЕЗ тази екстра.... Стига сте плямпали тъпотийки наизуст... Щом умните глави така са го казали и измислили, то Волво, Субару и Мерцедес в някои случаи са супер идиоти, щом имат заводски ксенон без лупи! Ей ви и първата дупка в глупавите твърдения - всички Субарута освем Импреза са без лупи, но със заводски! До преди година, всички Волва също са без лупи! Да не споменаваме Тойота също с Круйзер200, да не смятаме и малко по-старата Е-класа на мерцедес.... Списъка е мнооого дълъг, така че нещо няма логика в твърденията ви преведени от търсачките
Още повече, че всички коли позващи заводски ксенон без лупи са ПОНЕ 5000К, че има дори и 6000
ПРИ ТОВА ЗАВОДСКО! А на глупавия "въпрос" защо само едни цвят предлагат - сметни за 2 000 000 автомобила от една компания да излизат с ксенон им трябват 4 000 000 крушки, ако са само 4300К - ако предлагат 4300 и 5000К(които в осветеност нямат разлика) прави 8 000 000, а за да имат от половината или всички цветове говорим за затваряне на мнооогоооо $$$$$$$ Същото като с Pbox-a при дизелите - не ги правят колкото може двигателя, защото цената ще е МНООГОООО по-висока! Всичко се прави при тях за пари и за пестене на пари, а не щото някога това са изчислили и някога с това се е почнало
Айде помисли, пак сипи си и вземи хапни laugh.gif
Айде помисли, пак сипи си и вземи хапни laugh.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 397 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Уфффф, аман от 'майсторчета', дето са натрупали 'огромна' практика за 2-3г и от всичко разбират по рождение, и затова ги е домързяло първо да прочетат теорията...
Не знам дали смяташ за практика включването на два куплунга на фар и закрепването на баласт/стартер...
или от гледането (не обективен замер) на светещи фарове също се трупа практика?! - в такъв случай аз имам огромна практика, щото много обичам да пътувам нощем, пък съм навъртял вече почти 1млн.км... biggrin.gif
Не мисля, че някой в България има практика в проектирането на автомобилни осветителни системи (съобразени със всички ограничения) и лампи за тях...
А коректна информация за реалното положение можеш да получиш само от такива хора, и затова в случая интернет е източника.
Твърдо повече вярвам на документацията и научните изследвания, отколкото на майстори.
Ако наистина си се заинтересувал да погледнеш, как работят коректните търговци на HID на запад, ще се видиш, че хората не повтарят тъпо, че осветеността е еднаква при по-високата цветова температура.
Те просто предоставят фактите (пик на осветеността на 4300К и спад на осветеността особено над 6хК), а оставят клиентът да си избере какъв цвят/компромис най-би му подхождал...
Типичен цитат: If your looking for the most light output go with stage 1 (4300k) which is OEM color in BMW and LEXUS. If you just really want that more Blue / Euro look go with the Stage 2 (6000k) kit. ) - това е цитат от търговец на aftermarket HID, а не от дистрибутор на Лексус/БМВ.
Да не би светещите пръскалки и антени да се купуват от практична гледна точка??? Ама и за тях има клиенти..
Относно Субару, Волво, Мерцедес - наистина ли си убеден, че по-новите модели са без прожекторни фарове?! При стария мерцедес също доколкото си спомням фара не бе чисто рефлекторен, а лъча се оправяше и с корекционно съкло (голяма лупа като на москвичите). За Тойотата - не знам, но май и новия LC с рефлекторни фарове също няма опция заводски ксенон за Европа.

Не знам дали смяташ за практика включването на два куплунга на фар и закрепването на баласт/стартер...
или от гледането (не обективен замер) на светещи фарове също се трупа практика?! - в такъв случай аз имам огромна практика, щото много обичам да пътувам нощем, пък съм навъртял вече почти 1млн.км... biggrin.gif
Не мисля, че някой в България има практика в проектирането на автомобилни осветителни системи (съобразени със всички ограничения) и лампи за тях...
А коректна информация за реалното положение можеш да получиш само от такива хора, и затова в случая интернет е източника.
Твърдо повече вярвам на документацията и научните изследвания, отколкото на майстори.
Ако наистина си се заинтересувал да погледнеш, как работят коректните търговци на HID на запад, ще се видиш, че хората не повтарят тъпо, че осветеността е еднаква при по-високата цветова температура.
Те просто предоставят фактите (пик на осветеността на 4300К и спад на осветеността особено над 6хК), а оставят клиентът да си избере какъв цвят/компромис най-би му подхождал...
Типичен цитат: If your looking for the most light output go with stage 1 (4300k) which is OEM color in BMW and LEXUS. If you just really want that more Blue / Euro look go with the Stage 2 (6000k) kit. ) - това е цитат от търговец на aftermarket HID, а не от дистрибутор на Лексус/БМВ.
Да не би светещите пръскалки и антени да се купуват от практична гледна точка??? Ама и за тях има клиенти..
Относно Субару, Волво, Мерцедес - наистина ли си убеден, че по-новите модели са без прожекторни фарове?! При стария мерцедес също доколкото си спомням фара не бе чисто рефлекторен, а лъча се оправяше и с корекционно съкло (голяма лупа като на москвичите). За Тойотата - не знам, но май и новия LC с рефлекторни фарове също няма опция заводски ксенон за Европа.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Като си толкова уверен, че не е както ти казвам - заповядай да ги тестваме всичките тези неща на живо и сам да се убедиш! Ако не съм прав, ще ти подаря 2-3 комплекта за твойта кола! Глей ква далавера си! Ако щеш ги слагай, ако щеш ги продавай - все си на кяр! Особено пък на твоя Авенсис, дето дори в сайта и снимки съм му направил на 12000К как свети на пътя дори.... Пробвал съм всичките на него, просто ела и виж дали съм в грешка! Много ще се радвам да дойдеш да видиш как 12000К свети САМО 10% повече, както ти казваш.... Дори и едни крушки Филипс Blue Vision ще взема, които са наистина с ~20% повече осветеност от нормалните, да направиш сам "Малката" разлика laugh.gif Ама иначе чичко гугъл мноо ги чаткаш
- slowtraveler
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 397 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Колега, невеждаш ме на мисълта, че не различаваш трите типа разпространени фарове за контролиране на светлинния поток
1. Рефлекторен като на старите москвичи - рефлектора си е симетричен, а потока се оправя с несиметрична лупа (стъклото)
2. Рефлекторен, при който потока се оправя от самата форма на рефлектора, а стъклото е плоско (станало е възможно чак след появата в тази сфера на бързите компютри, тъй-като формата се получава след яки изчисления, като целта е вредните отражения да се насочат към по-безопасна посока).
3. т.н. прожекторни (т.н.лупи), при които фара прожектира ограничения от пластинка светлинен поток. Принципа е точно като на прожекционен апарат, където между рефлектора и оптиката се слага предмет(фотолента или при фаровете-пластинка), образа от която да се прожектира надалеч.
п.1. и 2 външно визуално си приличат, като на вторите стъклото няма обособени зони за пречупване на потока...
Това, че можеш да си караш с каквито си искаш цветове въобще не го оспорвам - хората си слагат лепенки racer и пак карат
А на Авенсиса няма да слагам ксенони поради причини, които обясних в предходните постове, пък и след 1месец ще го обявя за продажба.
Но както и да е - ще се радвам да пием по едно кафе за да изясним кое-как.
1. Рефлекторен като на старите москвичи - рефлектора си е симетричен, а потока се оправя с несиметрична лупа (стъклото)
2. Рефлекторен, при който потока се оправя от самата форма на рефлектора, а стъклото е плоско (станало е възможно чак след появата в тази сфера на бързите компютри, тъй-като формата се получава след яки изчисления, като целта е вредните отражения да се насочат към по-безопасна посока).
3. т.н. прожекторни (т.н.лупи), при които фара прожектира ограничения от пластинка светлинен поток. Принципа е точно като на прожекционен апарат, където между рефлектора и оптиката се слага предмет(фотолента или при фаровете-пластинка), образа от която да се прожектира надалеч.
п.1. и 2 външно визуално си приличат, като на вторите стъклото няма обособени зони за пречупване на потока...
Това, че можеш да си караш с каквито си искаш цветове въобще не го оспорвам - хората си слагат лепенки racer и пак карат
А на Авенсиса няма да слагам ксенони поради причини, които обясних в предходните постове, пък и след 1месец ще го обявя за продажба.
Но както и да е - ще се радвам да пием по едно кафе за да изясним кое-как.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008