Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
- max-2
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 52 пъти
- Получена благодарност: 137 пъти
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
Докато бях на бензин, до 230 хиляди горе долу, хлабините бяха по средата на допуска без никакъв реглаж. От газта клапаните потъват и хлабината се намалява. Между 50 и 100 хиляди правя реглаж и забелязах, че процесът на деградация е различен за всеки клапан, изпускателни и впусквателни деградират, по време на първия реглаж купих много пулове, защото всички бяха с еднакъв размер заради прословутото японско качество, нямаше как да разменям. Когато колата върви прекалено, значи клапаните са под допустимата хлабина. Стигал съм до 5 стотни на няколко клапана, другите малко повече.
Carina E 4AFE LB 1992
-
Двигателист
- Мнения: 593
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 89 пъти
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
max-2, направо не знам как не си прогорил изпускателен при 5 стотни хлабина. Всъщност колко км на газ си минал и каква ти е газовата? И друго, което ми е интересно - колко до минималния пул, който се продава ти остава?
Поне от това, което четох по разни места, къде научни статии, къде просто мнения на хора от форуми в различните държави, на потъването много влияе гориво-въздушната смес и режима на работа на двигателя. Бях срещал мнение на един германец със същата РАВ4, като моята, който е сложил газ (висок клас Принс) още от самото начало и той пише за темп на потъване доста по-висок от при мен, но експлоатацията му е основно на магистрала.
Разбира се, винаги има много неясноти, защото при такива данни просто няма еднаквост на условията за два автомобила.
Поне от това, което четох по разни места, къде научни статии, къде просто мнения на хора от форуми в различните държави, на потъването много влияе гориво-въздушната смес и режима на работа на двигателя. Бях срещал мнение на един германец със същата РАВ4, като моята, който е сложил газ (висок клас Принс) още от самото начало и той пише за темп на потъване доста по-висок от при мен, но експлоатацията му е основно на магистрала.
Разбира се, винаги има много неясноти, защото при такива данни просто няма еднаквост на условията за два автомобила.
- max-2
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 52 пъти
- Получена благодарност: 137 пъти
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
Колега, 5 стотни съм имал само един път. Голям късмет, двигателя си работеше добре. Минал съм 240 хил. на обикновена газова с плочка БРЦ ат90е изпарител. Мисля, че това е начина за 4афе лийн бърн, заради 8-те входящи тръби на смукателния колектор.
В момента съм с два пула, които са шлайфани под минималния размер с 5 и 10 стотни. Възрастен майстор в шлайфбаза ми каза тогава, че тези двигатели могат без да се счупят до 0.2-0.25 под минималния размер пул, но според мен не трябва да се стига до там, защото двигателя е по-шумен. Чува се как работят клапаните.
Сега съм поръчал нова ламбда сонда, защото подгрева и изгоря. Ако стане добре вървяща на бензин с нисък разход ще разкарам газовата уредба. Иначе трябва да се прави главата вместо следващ реглаж на клапаните. Някъде във форума съм писал с колко потъват клапаните за някакви километри средно при мен, според записките, потърси го.
В момента съм с два пула, които са шлайфани под минималния размер с 5 и 10 стотни. Възрастен майстор в шлайфбаза ми каза тогава, че тези двигатели могат без да се счупят до 0.2-0.25 под минималния размер пул, но според мен не трябва да се стига до там, защото двигателя е по-шумен. Чува се как работят клапаните.
Сега съм поръчал нова ламбда сонда, защото подгрева и изгоря. Ако стане добре вървяща на бензин с нисък разход ще разкарам газовата уредба. Иначе трябва да се прави главата вместо следващ реглаж на клапаните. Някъде във форума съм писал с колко потъват клапаните за някакви километри средно при мен, според записките, потърси го.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2843
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 80 пъти
Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
По-горе стана въпрос за набиване на нови легла на клапаните. Аз съм правил тази манипулация и се оказа страшно успешна, но за чугунени глави. Преди доста години се наложи по спешност да свалям само едната глава на V6 мотор и да набия нови стоманени легла само на изпускателните клапани. След това карах 40 000 км на газ и свалих и двете глави. Новите легла не бяха мръднали, а на другата глава изпускателните клапани буквално хлопаха, а на всмукателните им нямаше нищо. Голата истина е, че чугунът не държи на газ най-вече при изпускателните клапани. Карал съм доста коли с алуминиеви глави и съм на мнение, че алуминият е доста по-устойчив на газ, но всеки детайл е конкретен, пък и сплавите при различните производители се различават. Така че вероятно си струва да се набиват нови легла и на алуминиевите глави, разбира се, с всички рискове от това. Има фирми, които предлагат керамични или бронзови легла, но искат майка си и баща си за тях, което не е за всеки джоб. Аз съм изпробвал стоманени легла, които са евтини и непретенциозни. Друг е въпросът, кой и как ще фрезова и набива новите легла, защото и истинските майстори трудно се намират... 
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта