Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...

Аватар
max-2
Мнения: 2179
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 52 пъти
Получена  благодарност: 137 пъти

Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...

Мнение от max-2 » 14 Дек 2025 01:04

Докато бях на бензин, до 230 хиляди горе долу, хлабините бяха по средата на допуска без никакъв реглаж. От газта клапаните потъват и хлабината се намалява. Между 50 и 100 хиляди правя реглаж и забелязах, че процесът на деградация е различен за всеки клапан, изпускателни и впусквателни деградират, по време на първия реглаж купих много пулове, защото всички бяха с еднакъв размер заради прословутото японско качество, нямаше как да разменям. Когато колата върви прекалено, значи клапаните са под допустимата хлабина. Стигал съм до 5 стотни на няколко клапана, другите малко повече.
Carina E 4AFE LB 1992

Двигателист
Мнения: 593
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 89 пъти

Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...

Мнение от Двигателист » 14 Дек 2025 10:30

max-2, направо не знам как не си прогорил изпускателен при 5 стотни хлабина. Всъщност колко км на газ си минал и каква ти е газовата? И друго, което ми е интересно - колко до минималния пул, който се продава ти остава?
Поне от това, което четох по разни места, къде научни статии, къде просто мнения на хора от форуми в различните държави, на потъването много влияе гориво-въздушната смес и режима на работа на двигателя. Бях срещал мнение на един германец със същата РАВ4, като моята, който е сложил газ (висок клас Принс) още от самото начало и той пише за темп на потъване доста по-висок от при мен, но експлоатацията му е основно на магистрала.
Разбира се, винаги има много неясноти, защото при такива данни просто няма еднаквост на условията за два автомобила.

Аватар
max-2
Мнения: 2179
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 52 пъти
Получена  благодарност: 137 пъти

Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...

Мнение от max-2 » 14 Дек 2025 11:29

Колега, 5 стотни съм имал само един път. Голям късмет, двигателя си работеше добре. Минал съм 240 хил. на обикновена газова с плочка БРЦ ат90е изпарител. Мисля, че това е начина за 4афе лийн бърн, заради 8-те входящи тръби на смукателния колектор.
В момента съм с два пула, които са шлайфани под минималния размер с 5 и 10 стотни. Възрастен майстор в шлайфбаза ми каза тогава, че тези двигатели могат без да се счупят до 0.2-0.25 под минималния размер пул, но според мен не трябва да се стига до там, защото двигателя е по-шумен. Чува се как работят клапаните.
Сега съм поръчал нова ламбда сонда, защото подгрева и изгоря. Ако стане добре вървяща на бензин с нисък разход ще разкарам газовата уредба. Иначе трябва да се прави главата вместо следващ реглаж на клапаните. Някъде във форума съм писал с колко потъват клапаните за някакви километри средно при мен, според записките, потърси го.
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост