Разбира се - говорим за 'пикови стойности в идеални условия'....
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota Yaris 2020
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 989
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 33 пъти
Toyota Yaris 2020
Както и при всички автомобили с всички видове задвижвания - ДВГ, HEV, PHEV, EV.nicktodorov написа: ↑30 Май 2020 10:13 При плъгина ... И при него със сигурност нормални ускорения и достигане на посочения пробег са непостижими едновременно.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota Yaris 2020
Правилни изходни данни, погрешни изводи...Hursa написа: ↑30 Май 2020 11:51 Както „литиевите”, така и NiMH батерии на автомобилите са изградени (до колкото знам) от елементи. В зависимост от конфигурацията на батерията (до колкото разбирам, грубо казано – съотношението паралелни/последователно свързани елементи) може да се получи различно съотношение напрежение, съответно „работен” ток („безопасен” за батерията при продължителната и работа).
Токът може да е различен в зависимост от начина на свързване, но максималната мощност си е що годе константа според ТИПА на батерията и капацитета и (и закона на Ом - може да дадеш двойно по-голям ток, ама като е при двойно по-ниско напрежение - предадената мощност си е същата ) ... Неслучайно в параметрите на литиевите батерии например се споменава 2С, 3С за зарядни/разрядни токове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Toyota Yaris 2020
Прайма прави 68 кВ пик и около 60 холд на батерия.
Щом не са ви достатъчни тези стойности, значи не е вашата кола. Просто.
Щом не са ви достатъчни тези стойности, значи не е вашата кола. Просто.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota Yaris 2020
Независимо как си навързал елементите (и какъв е броят им), за допустимата пикова мощност се ориентираш по капацитета на общата батерия и от самият тип на батерията (литиева, NiMH, оловна и т.н. и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Toyota Yaris 2020
Не не.
При паралелно свързване на елементите U = U1 – напрежението от единичния елемент. Капацитета на батерията от n еднакви елемента е C = n * C1.
При последователно свързване напрежението е сумата от напреженията на тези n последователни елемента U = n * U1. Капацитета е C = C1. Вижте определението за капацитет на батерия.
"To instill more “EV experience” into the Prius Prime, Toyota started with essentially the same planetary gearset and the same two motor/generators, known as MG1 and MG2, down to the part numbers."
би трябвало да е 72 кс.
При паралелно свързване на елементите U = U1 – напрежението от единичния елемент. Капацитета на батерията от n еднакви елемента е C = n * C1.
При последователно свързване напрежението е сумата от напреженията на тези n последователни елемента U = n * U1. Капацитета е C = C1. Вижте определението за капацитет на батерия.
Т. е. тези 68 кВт са от батерията. А от къде е информацията? МГ2 - с каква мощност е? Според това
"To instill more “EV experience” into the Prius Prime, Toyota started with essentially the same planetary gearset and the same two motor/generators, known as MG1 and MG2, down to the part numbers."
би трябвало да е 72 кс.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota Yaris 2020
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 989
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 33 пъти
Toyota Yaris 2020
стр.30
Electric motor
Type Permanent magnet synchronous motor
Max. output (DIN hp/kW) MG1 31/22.5
Max. output (DIN hp/kW) MG2 72/53
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Toyota Yaris 2020
MG2 си е MG2... В случая ограничаваща 'електрическата мощност' е батерията - тя е 'слабото звено'...
Неслучайно 'максималната мощност си е 122к.с. и може съвсем приблизително да се види 'максималният режим' - ДВГ дава 98к.с., МГ1 изтегля/генерира до 31к.с и ги добавя към МГ2 ... МГ2 в този режим тегли още около 25-30к.с. от батерията (покривайки и загубите) и се получават посочените 122к.с, а на МГ2 стават около проектните му 70к.с..
Просто така си работи хибридната система на Тойота... Да, с литиевата батерия (позволяваща по-високи токове на разряд и по-бързо пиково отделяне на енергията до неколкократно капацитета си), можеш да хвърлиш повече ток при EV режим, което да ти подобри динамиката при ускорение.. Но при тази механика - толкова си е възможността
Неслучайно 'максималната мощност си е 122к.с. и може съвсем приблизително да се види 'максималният режим' - ДВГ дава 98к.с., МГ1 изтегля/генерира до 31к.с и ги добавя към МГ2 ... МГ2 в този режим тегли още около 25-30к.с. от батерията (покривайки и загубите) и се получават посочените 122к.с, а на МГ2 стават около проектните му 70к.с..
Просто така си работи хибридната система на Тойота... Да, с литиевата батерия (позволяваща по-високи токове на разряд и по-бързо пиково отделяне на енергията до неколкократно капацитета си), можеш да хвърлиш повече ток при EV режим, което да ти подобри динамиката при ускорение.. Но при тази механика - толкова си е възможността
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Toyota Yaris 2020
► Виж съдържание
Но от къде е информацията за гореспоменатите 68 кВт?
Последно промяна от Hursa на 30 Май 2020 15:18, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Toyota Yaris 2020
Не е точно така.slowtraveler написа: ↑30 Май 2020 14:51 MG2 си е MG2... В случая ограничаваща 'електрическата мощност' е батерията - тя е 'слабото звено'...
При Прайма батерията има по-голяма мощност от МГ2.
Прайма в ЕВ режим ползва и двата ел. двигателя за движение поради тази причина.
Ограничението идва от възможността на кутията като цяло.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Toyota Yaris 2020
А има ли схема (картинка) какво представлява.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 989
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 33 пъти
Toyota Yaris 2020
стр. 18-20 от другия линк в пост от centil » 30 май 2020 06:44.
Ти въобще четеш ли нещо или само си постваш? Всичката информация за Prius PHEV (Europa) / Prime (USA) e постаната в тази тема. Но няма кой да чете..
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], IVAKABG и 1 гост