Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 22:08

ДВГ е с мощност 98 кс, системната мощност 122 кс. Хибрида на тойота не е "паралелен", голяма част от захранващата го мощност МГ2 получава от МГ1 работещ, като генератор при работа на еCVT трансмисията (и обратно, при висока скорост).
Последно промяна от Hursa на 29 Май 2020 22:37, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 22:37

Няма какво да смятам. Или прати линк към "данните в ценовата листа (на местния дилър)" или screenshot.
При движение само на ток (EV-Mode и EV-City-Mоde) MG1 и MG2 не се движат както при Hybrid-Mode.
При EV-City-Mоde мощността наистина е ограничена, но не е от батерията. В този режим не може да се активира темпомата или по-точно казано ако се активира темпомата в режим EV-City-Mоde, то колата се прехвърля автоматично в EV-Mode.

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 22:42

Ами тогава не смятайте smile.gif (И какво общо има темпомата с това, което се обсъжда.)
Гледахте ли клипа? В ev работи само МГ2 и е лимитиран от мощността, която може да му даде инвертора от батерията. Какво различно виждате, при работа в този режим.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 22:55

Аз се отказвам..
Ти правиш ли разлика между low speed running и high speed running?
Мощността на МГ2 е 72 кс, но батерията е ограничена да отдава мощност до 24 кс.
Можеш ли да го докажеш? Ако - не, то спри да тролиш. Все пак темата е за Yaris 2020.

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 22:59

Покажете, че отдава по-голяма мощност батерията в ЕV режим от тези 24 кс. Може да не съм прав, до толкова знам.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 23:03

tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Ти си бил много забавен. Измисляш си нещо и после искаш другите да ти докажат, че не е така.
worthy.gif worthy.gif worthy.gif
Не, драги. Ти докажи, че твоята измислица е реална.

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 23:06

Не е важно какво казвам аз, не е важно какво твърдите вие - важно е да разберем, каква е действителността. Това, че се впрягате си е ваш проблем.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 23:09

Някои вече са разбрали. Неразбралите да му мислят.

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 23:13

Е добре, аз не съм разбралите smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 23:26

Като не знаеш нещо - питай, но не си измисляй.
https://www.caranddriver.com/reviews/a1 ... ve-review/
To instill more “EV experience” into the Prius Prime, Toyota started with essentially the same planetary gearset and the same two motor/generators, known as MG1 and MG2, down to the part numbers. But with fresh software controls and the use of a one-way sprag clutch, which is like the freewheel on your bicycle, the Prius Prime’s smaller MG1 can be connected with the crankshaft to propel the car in concert with what’s otherwise a Prius’s sole traction motor, the larger MG2.

That new configuration allows the Prius Prime to, finally, shut down the engine to allow driving the car in a pure EV mode.

Hursa
Мнения: 5138
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 23:34

Ще се радвам да покажете по-подробно трансмисията. Не намерих да е споменато в статията, каква мощност може да отдаде батерията в EV режим.
Ако сте прав, излиза, че батерията на плъгин хибрида - може да отдаде много над 72 кс, може би тези 92 кс, които споменахте. Но ако е така, какво би ограничило да използват тази по-голяма мощност от батерията и в "хибриден" режим, така максималната системна мощност да е близо 170 кс.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Yaris 2020

Мнение от nicktodorov » 30 Май 2020 02:43

Колкото и да ми се иска колегата Hursa да не е прав, експлоатацията на хибрид на Тойота показва фактите - движението само на ток не става за нищо друго освен краткотрайно поддържане на достигната вече скорост или 1-2 обиколки на паркинга на мола.
Може би в Приус плъгин да е една идея по-добре, ама по-скоро са гледали да може да си изкюта 50-те км...без да уточняват с каква скорост и динамика...

centil
Мнения: 989
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 30 Май 2020 07:44

Е как да не са казали скоростта - до 135км/ч. Тук и тук , например.
Докато не разберете, че HV-Mode и EV-Mode са две различни неща при Prius Plug-in няма да можете да проумеете разликата. Не зная защо постоянно търсите приликата между PHEV и HEV, а не погледнете къде е разликата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5529
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 253 пъти
Получена  благодарност: 259 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 09:05

През 2016 когато обявяваха Плъг-ин хибрида специално рекламираха, че EV мощността е покачена с 83% и е станала 68 kW (и покачиха максималната EV скорост на 135км/ч) :whistle:
Такъв скок е възможен (но едва ли е разумен - деградацията е рязка, а батериите - скъпи) с въвеждането на литиевите батерии - те позволяват много висок моментен разряден ток за разлика от Ni-MH...
И да, NiMH батерията не можеше да дава повече от 24-28кВт моментна енергия..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Yaris 2020

Мнение от nicktodorov » 30 Май 2020 10:13

Тия максимални скорости са за рекламните брошури.
То по тая логика и Трабант ще вдигне 200...стига да има подходящ и достатъчно стръмен наклон...
В реалния живот и трафик никой не може от 0 да дочака достигането до максималната скорост на електромотора при пълните хибриди. А ако случайно има железните нерви и пътни условия, то батерията ще стигне само за толкова, ако изобщо.
При плъгина е по-добре, но пак е цели 14.5 секунди. И при него със сигурност нормални ускорения и достигане на посочения пробег са непостижими едновременно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост