Разбира се - говорим за 'пикови стойности в идеални условия'....
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 10:19
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 30 Май 2020 11:43
Както и при всички автомобили с всички видове задвижвания - ДВГ, HEV, PHEV, EV.nicktodorov написа: ↑30 Май 2020 10:13 При плъгина ... И при него със сигурност нормални ускорения и достигане на посочения пробег са непостижими едновременно.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 30 Май 2020 11:51
Най-вероятно (сигурно) не съм правnicktodorov написа: ↑30 Май 2020 02:43 Колкото и да ми се иска колегата Hursa да не е прав, експлоатацията на хибрид на Тойота показва фактите - движението само на ток не става за нищо друго освен краткотрайно поддържане на достигната вече скорост или 1-2 обиколки на паркинга на мола.
Може би в Приус плъгин да е една идея по-добре, ама по-скоро са гледали да може да си изкюта 50-те км...без да уточняват с каква скорост и динамика...

И не толкова скоростта е важна (най-вероятно и електрическата мощност на двулитровата корола ще е достатъчна за да поддържа 135 км/ч – само грубо, предполагам за поддържането на тази скорост и е необходима мощност около 27 - 30 кс). Динамиката е много по-показателна
„Toyota has teased us with a few more facts and numbers to bolster that impression: It says the Prime accelerates more quickly to 40 mph in its EV mode than it does in normal hybrid mode with the engine running. And it will accelerate to 60 mph, in either its EV or hybrid modes, in about the same time as the standard Prius—a claimed 10.6 seconds. In our tests, we’ve seen a Prius Four Touring get to 60 mph in 10.4 seconds, while a Prius Two Eco did it in 9.6. So call it a 10-second car.” (ако написаното в статията е коректно).
И макар да не е такава, че да предизвиква възхищение (днес сме много „разглезени” от съвременните автомобили в това отношение), тя определено се получава от в пъти по-голяма мощност от 24 кс (колкото си мислех).
Не съм съгласенslowtraveler написа: ↑30 Май 2020 09:05 И да, NiMH батерията не можеше да дава повече от 24-28кВт моментна енергия..

Много по-интересно е как е реализирана трансмисията, така че МГ1 и МГ2 да работят едновременно задвижвайки автомобила. Добра идея е, след като така и така ел машините са две.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 12:24
Правилни изходни данни, погрешни изводи...Hursa написа: ↑30 Май 2020 11:51 Както „литиевите”, така и NiMH батерии на автомобилите са изградени (до колкото знам) от елементи. В зависимост от конфигурацията на батерията (до колкото разбирам, грубо казано – съотношението паралелни/последователно свързани елементи) може да се получи различно съотношение напрежение, съответно „работен” ток („безопасен” за батерията при продължителната и работа).
Токът може да е различен в зависимост от начина на свързване, но максималната мощност си е що годе константа според ТИПА на батерията и капацитета и (и закона на Ом - може да дадеш двойно по-голям ток, ама като е при двойно по-ниско напрежение - предадената мощност си е същата

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 30 Май 2020 12:56
При паралелно свързване на елементите U = U1 – напрежението от единичния елемент. Допустимия ток ще е сумата от допустимия ток на всеки един от еднаквите n паралелни елемента I = n * I1.
При последователно свързване напрежението е сумата от напреженията на тези n последователни елемента U = n * U1. Тока ще е допустимия ток за един елемент I = I1.
Допустимата мощност в двата случая P = U1 * n * I1 = n * U1 * I1 = n * P1.
Електрическата енергия, която е „натрупана” в n еднакви елемента е Е = n * E1.
T. е. колкото една батерия (набрана от едни и същи елементи) е по-енергоемка, толкова n e по-голямо. А следователно и допустимата мощност P, която може да отдаде тази батерия е по-голяма.

T. e. при батерия набрана от достатъчно голямо число NiMH елементи можем да получим по-голяма мощност.slowtraveler написа: ↑30 Май 2020 09:05 И да, NiMH батерията не можеше да дава повече от 24-28кВт моментна енергия..
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 13:18
Независимо как си навързал елементите (и какъв е броят им), за допустимата пикова мощност се ориентираш по капацитета на общата батерия и от самият тип на батерията (литиева, NiMH, оловна и т.н. и т.н.)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 30 Май 2020 13:25
При паралелно свързване на елементите U = U1 – напрежението от единичния елемент. Капацитета на батерията от n еднакви елемента е C = n * C1.
При последователно свързване напрежението е сумата от напреженията на тези n последователни елемента U = n * U1. Капацитета е C = C1. Вижте определението за капацитет на батерия.
Т. е. тези 68 кВт са от батерията. А от къде е информацията? МГ2 - с каква мощност е? Според това
"To instill more “EV experience” into the Prius Prime, Toyota started with essentially the same planetary gearset and the same two motor/generators, known as MG1 and MG2, down to the part numbers."
би трябвало да е 72 кс.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 14:29
Уффф.. Сега на 'начална електротехника' ли ще се учим... Различаваш ли напрежение, и ток от мощност...
Какво става с мощността когато токът е скочил двойно, а напрежението е спаднало двойно (или обратното)

Айде хвани молива и сметни...
За простота - 2 елемента х 1 Вч(1Ач при 1В), всяка х 1 волт и максимален и номинален ток 1А...
Връзваме ги последователно - резултатът е:
напрежение 2V, ток - 1А, капацитет 2Вч (в случая - 1Ач при 2В)... Пиково изкарваш пак 1А, но вече при 2В, което ти е 2Вт, при общ капацитет 2Втч
Връзваме ги паралелно :
напрежение 1V, ток - 2А, капацитет 2Вч (в случая - 2Ач при 1В)... Т.е. пиково можеш да изкараш 2А (по 1А от елемент в идеалния случай), ама при 1В, което пак ти е горните 2Вт и пак ще свърши за един час..
Това, че 'по народному' капацитетът се мери в Ач е обосновано с това, че 'публиката' са ползвали само 12В акумулатори..
Но капацитетът енергия, съхранен в акумулатора си се мери в единици за измерване на енергия, а не ток/време.
Затова капацитетът на батериите на електромобилите и хибридите се измерва във Втч, а не в Ач, едно защото така е по-правилно, а и защото всеки производител експериментира с различни напрежения на батериите...
Едва ли би ти означавало нещо ако ти кажат, че тяговата батерия на Приуса ти е 6Ач, - в пъти по-малко от 'малкото акумулаторче' отпред

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 30 Май 2020 14:42

стр.30
Electric motor
Type Permanent magnet synchronous motor
Max. output (DIN hp/kW) MG1 31/22.5
Max. output (DIN hp/kW) MG2 72/53
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 30 Май 2020 14:51
Неслучайно 'максималната мощност си е 122к.с. и може съвсем приблизително да се види 'максималният режим' - ДВГ дава 98к.с., МГ1 изтегля/генерира до 31к.с и ги добавя към МГ2 ... МГ2 в този режим тегли още около 25-30к.с. от батерията (покривайки и загубите) и се получават посочените 122к.с, а на МГ2 стават около проектните му 70к.с..
Просто така си работи хибридната система на Тойота... Да, с литиевата батерия (позволяваща по-високи токове на разряд и по-бързо пиково отделяне на енергията до неколкократно капацитета си), можеш да хвърлиш повече ток при EV режим, което да ти подобри динамиката при ускорение.. Но при тази механика - толкова си е възможността

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 30 Май 2020 15:11
slowtraveler написа: ↑30 Май 2020 14:29Уффф.. Сега на 'начална електротехника' ли ще се учим... Различаваш ли напрежение, и ток от мощност...
Какво става с мощността когато токът е скочил двойно, а напрежението е спаднало двойно (или обратното)![]()
Айде хвани молива и сметни...
За простота - 2 елемента х 1 Вч(1Ач при 1В), всяка х 1 волт и максимален и номинален ток 1А...
Връзваме ги последователно - резултатът е:
напрежение 2V, ток - 1А, капацитет 2Вч (в случая - 1Ач при 2В)... Пиково изкарваш пак 1А, но вече при 2В, което ти е 2Вт, при общ капацитет 2Втч
Връзваме ги паралелно :
напрежение 1V, ток - 2А, капацитет 2Вч (в случая - 2Ач при 1В)... Т.е. пиково можеш да изкараш 2А (по 1А от елемент в идеалния случай), ама при 1В, което пак ти е горните 2Вт и пак ще свърши за един час..
Това, че 'по народному' капацитетът се мери в Ач е обосновано с това, че 'публиката' са ползвали само 12В акумулатори..
Но капацитетът енергия, съхранен в акумулатора си се мери в единици за измерване на енергия, а не ток/време.
Затова капацитетът на батериите на електромобилите и хибридите се измерва във Втч, а не в Ач, едно защото така е по-правилно, а и защото всеки производител експериментира с различни напрежения на батериите...
Едва ли би ти означавало нещо ако ти кажат, че тяговата батерия на Приуса ти е 6Ач, - в пъти по-малко от 'малкото акумулаторче' отпред![]()
Но от къде е информацията за гореспоменатите 68 кВт?
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от BOz » 30 Май 2020 15:17
Не е точно така.slowtraveler написа: ↑30 Май 2020 14:51 MG2 си е MG2... В случая ограничаваща 'електрическата мощност' е батерията - тя е 'слабото звено'...
При Прайма батерията има по-голяма мощност от МГ2.
Прайма в ЕВ режим ползва и двата ел. двигателя за движение поради тази причина.
Ограничението идва от възможността на кутията като цяло.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Hursa
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 30 Май 2020 15:22
стр. 18-20 от другия линк в пост от centil » 30 май 2020 06:44.
Ти въобще четеш ли нещо или само си постваш? Всичката информация за Prius PHEV (Europa) / Prime (USA) e постаната в тази тема. Но няма кой да чете..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта