Хидравлика на авенсис 2005?

koko89
Мнения: 62
Регистриран на: 26 Фев 2009 11:25

Хидравлика на авенсис 2005?

Мнение от koko89 » 27 Фев 2009 10:40

Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли? mellow.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Хидравлика на авенсис 2005?

Мнение от Kiki » 27 Фев 2009 11:10

koko89 написа:Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли? mellow.gif
Здравей Коко!

Не е нормално да свири! Това, което описваш на мен ми прилича на заминал лагер на хидравличната помпа. Когато лагерът блокира, ремъкът започва да свири и воланът естествено блокира. В този случай течност не се губи!

Аз съм убеден, че това е лагер на помпата, но ти все пак провери, преди да го смениш.

Хидравлика може да свири и от разтегнат ремък, но най вероятно е от лагера! :thumbsup:

Не съм разглобявал хидравлична помпа на Авенсис и ме знам дали може да се сменя лагер на нея, или се сменя цялата помпа, но така излиза по-скъпо.

Като оправиш проблема пиши! :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 11:23

Абе почни от по-евтиното.
Виж си ремъка и по възможност го смени.
Да не би да имаш проблем с обтегача - как ти е натягането на ремъка (при първия авенсис бе с хидравличен обтегач).
Да не ти 'цвили' от алтернатора - натягането да е на границата на преплъзването и когато хидравличната помпа създаде по-голямо усилие, частта от ремъка около алтернатора да се охлабва още повече и да започва да приплъзва?
Пробвай при 'цвиленето' дали има промяна при вариантите : включени много консуматори/изключени всички ел.консуматори..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

koko89
Мнения: 62
Регистриран на: 26 Фев 2009 11:25

Мнение от koko89 » 27 Фев 2009 11:25

Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря sad.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 11:49

Дори и да ти блокира съвсем хидравликата разликата в управлението ще ти бъде усилието, с което въртиш волана....
Пищенето е знак, че ремъка ти приплъзва.
Просто трябва да определиш причината, поради която ремъка приплъзва (предполагам, че ще е една от описаните досега)...
Самото приплъзване износва много ремъка и увеличава износването на самите ролки.
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 27 Фев 2009 13:12

Миналата зима имах абсолютно същия проблем със същия авенсис 2005. Проблема се разреши по следния начин:
Свалих тия кори отпред и натегнах ремъка на хидравликата с три четири оборота и нещата се оправиха. Имай предвид, че първо трябва да отхлабиш натягащата ролка - ключ 17 по спомен и чак после да натегнеш болта, който е отпред - ключ 14. Мястото е малко тясно, но при повечко търпение ще се справиш. Ролката е затегната доста (поне мойта беше много затегната). Ремъка при натиск с пръст в средата не трябва да има почти никакво огъване. Ако запалиш колата както е сега ще забележиш как плющи като подадеш повечко обороти. От там започва да приплъзва и за това волана ти се върти на присекулки и свири. И внимавай с ръцете, да не се нараниш. Можеш и в сервиза да отидеш, но на мен в ТМ ми искаха 30 лв за тази процедура и 3 дни чакане. Работата сама по себе си е за точно 10 мин със сваляне и после слагане на корите. Успех.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 27 Фев 2009 16:39

koko89 написа:Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря sad.gif
Дано не е лагерът! Ако е само нагягате на ремъка е екстра! Ще минеш тънко. wink.gif При мен на един "Форд", беше лагер, а симптомите - същите! Твоята кола, обаче не е "Форд" biggrin.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 27 Фев 2009 16:59

slowtraveler написа: Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Иначе ако е на един ремък с водната помпа и алтернатора ако блокира лагера може да стане голяма поразия . Ако не е нищо кой знае какво не може да стане :thumbsup: .

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 27 Фев 2009 20:53

koko89 написа:но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?
Защото като загрее се разширява и започва да се върти, но това е временно явление, докато блокира напълно! wink.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 21:11

Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване... :thumbsup:
Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 28 Фев 2009 03:35

slowtraveler написа:
Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване... :thumbsup:
Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара ( колкото е горе долу маслото , като е студено , а пък ако е гъсто още по-голямо ще е ) да не потекат от някъде ? Камо ли пък , като има отвор ? При 3 бара и краве масло да сложиш и то ще излезе през 1мм отвор tongue.gif .
Та от гъсто масло клапаните може да тракат първите няколко секунди докато стигне маслото до тях ( да придвижва се малко по-бавно от по рядкото ). Ама това е много малко време .
В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Маслото като е студено може и да ти избие всички видове семеринги , които са много по-плътни от отвор :whistle: . И общо взето това е една от основните функций на регулатора на налягането на маслената помпа . Като е студено да не се поцепи мотора от високо налягане :thumbsup: .
Не забравяй , че вискозитета се мери без натиск върху маслото и преди да стане на грес ( от ниската температура ) всички масла текат сами ! А ако натиснеш отзад и греста ще потече biggrin.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2009 08:05

Bass_Man написа:....Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара .....
Не само съм опитвал, ами трябваше да съветвам едни майстори как 'да спрат' 60 бара докато ми ремонтират един хидродвигател, щото явно бяха зле със сметките, и си мислеха, че една 6 мм ламаринка може да го спре biggrin.gif ....
Bass_Man написа: В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Ами при студена кола обикновено тракат поради позапушване на входящите отвори и износване на хидрокомпенсаторите...
Сам знаеш, че практически след 1 сек работа маслото е качено навсякъде, но клапаните могат да продължат да тракат 1-2 минути, и то не заради нисък вискозитет - имах астра, която тракаше така с полусинтетика (по-голям вискозитет при студено), и като преминах на синтетика всичко се оправи като с магическа пръчка...

Просто това ми бе като идея да не би това (износване/проблеми с хидравличния обтегач на ремъка да пречи на бързото натягане на ремъка през първата минута-две на работа, защото той работи на същия принцип като хидравличните компенсатори... :thumbsup:
Като съвет да се провери, а не като твърдо настояване, че от там е проблема tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 01 Мар 2009 01:36

Да ве за една секунда е навсякъде ама за една секунда не е 3 бара tongue.gif . Ама за около 5 секунди е ок .
А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт :thumbsup: . Или верно малсото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси . Ако както казваш е почнало да се позапушва тук-таме за момент по-тънкото масло може и да помогне ама си отиват нещата към ремонт .
И нали знаеш , че не основата на маслото , а неговите параметри определят вискозитета му . Просто при синтетичните основата е по-стабилна . Демек 20W60 синтетика не е с по-малък вискозитет от 10W40 полусинтетика при нито едно положение ( топло / студено ) .
Иначе и аз видях оня ден една змия ( маркуча с ниското налягане от рейката ) с около 3 бара какво направи tongue.gif :whistle: .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Мар 2009 08:53

Bass_Man написа:....А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт :thumbsup: . Или верно маслото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси .... tongue.gif :whistle: .
Факт е, че повдигачите си тракаха 1-2 минути само зимата (при ниски температури).
След като смених маслото, повдигачите не съм ги чувал следващите 80х.км (докато продам колата), така, че не смятам, че са били за ремонт... (едно почистване не би им навредило, но е голяма играчка - смъкване на глава и т.н...) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
CECO
Мнения: 61
Регистриран на: 04 Апр 2007 13:09
Местоположение: София

ХИДРАВЛИКА НА АВЕНСИС

Мнение от CECO » 11 Мар 2009 15:47

колегата koko89 как се справи с твоя проблем че при мен е същия случай :help:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], peter70 и 11 госта