
Хидравлика на авенсис 2005?
Хидравлика на авенсис 2005?
Мнение от koko89 » 27 Фев 2009 10:40

koko89
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Хидравлика на авенсис 2005?
Мнение от Kiki » 27 Фев 2009 11:10
Здравей Коко!koko89 написа:Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли?
Не е нормално да свири! Това, което описваш на мен ми прилича на заминал лагер на хидравличната помпа. Когато лагерът блокира, ремъкът започва да свири и воланът естествено блокира. В този случай течност не се губи!
Аз съм убеден, че това е лагер на помпата, но ти все пак провери, преди да го смениш.
Хидравлика може да свири и от разтегнат ремък, но най вероятно е от лагера!

Не съм разглобявал хидравлична помпа на Авенсис и ме знам дали може да се сменя лагер на нея, или се сменя цялата помпа, но така излиза по-скъпо.
Като оправиш проблема пиши!

Kiki
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 11:23
Виж си ремъка и по възможност го смени.
Да не би да имаш проблем с обтегача - как ти е натягането на ремъка (при първия авенсис бе с хидравличен обтегач).
Да не ти 'цвили' от алтернатора - натягането да е на границата на преплъзването и когато хидравличната помпа създаде по-голямо усилие, частта от ремъка около алтернатора да се охлабва още повече и да започва да приплъзва?
Пробвай при 'цвиленето' дали има промяна при вариантите : включени много консуматори/изключени всички ел.консуматори..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
koko89
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 11:49
Пищенето е знак, че ремъка ти приплъзва.
Просто трябва да определиш причината, поради която ремъка приплъзва (предполагам, че ще е една от описаните досега)...
Самото приплъзване износва много ремъка и увеличава износването на самите ролки.
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от TATI » 27 Фев 2009 13:12
Свалих тия кори отпред и натегнах ремъка на хидравликата с три четири оборота и нещата се оправиха. Имай предвид, че първо трябва да отхлабиш натягащата ролка - ключ 17 по спомен и чак после да натегнеш болта, който е отпред - ключ 14. Мястото е малко тясно, но при повечко търпение ще се справиш. Ролката е затегната доста (поне мойта беше много затегната). Ремъка при натиск с пръст в средата не трябва да има почти никакво огъване. Ако запалиш колата както е сега ще забележиш как плющи като подадеш повечко обороти. От там започва да приплъзва и за това волана ти се върти на присекулки и свири. И внимавай с ръцете, да не се нараниш. Можеш и в сервиза да отидеш, но на мен в ТМ ми искаха 30 лв за тази процедура и 3 дни чакане. Работата сама по себе си е за точно 10 мин със сваляне и после слагане на корите. Успех.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Мнение от Kiki » 27 Фев 2009 16:39
Дано не е лагерът! Ако е само нагягате на ремъка е екстра! Ще минеш тънко.koko89 написа:Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря

Kiki
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 27 Фев 2009 16:59
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .slowtraveler написа: Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Иначе ако е на един ремък с водната помпа и алтернатора ако блокира лагера може да стане голяма поразия . Ако не е нищо кой знае какво не може да стане

Bass_Man
Kiki
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2009 21:11
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...

Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 28 Фев 2009 03:35
Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара ( колкото е горе долу маслото , като е студено , а пък ако е гъсто още по-голямо ще е ) да не потекат от някъде ? Камо ли пък , като има отвор ? При 3 бара и краве масло да сложиш и то ще излезе през 1мм отворslowtraveler написа:Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...
Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...

Та от гъсто масло клапаните може да тракат първите няколко секунди докато стигне маслото до тях ( да придвижва се малко по-бавно от по рядкото ). Ама това е много малко време .
В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Маслото като е студено може и да ти избие всички видове семеринги , които са много по-плътни от отвор


Не забравяй , че вискозитета се мери без натиск върху маслото и преди да стане на грес ( от ниската температура ) всички масла текат сами ! А ако натиснеш отзад и греста ще потече biggrin.gif .
Bass_Man
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2009 08:05
Не само съм опитвал, ами трябваше да съветвам едни майстори как 'да спрат' 60 бара докато ми ремонтират един хидродвигател, щото явно бяха зле със сметките, и си мислеха, че една 6 мм ламаринка може да го спре biggrin.gif ....Bass_Man написа:....Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара .....
Ами при студена кола обикновено тракат поради позапушване на входящите отвори и износване на хидрокомпенсаторите...Bass_Man написа: В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Сам знаеш, че практически след 1 сек работа маслото е качено навсякъде, но клапаните могат да продължат да тракат 1-2 минути, и то не заради нисък вискозитет - имах астра, която тракаше така с полусинтетика (по-голям вискозитет при студено), и като преминах на синтетика всичко се оправи като с магическа пръчка...
Просто това ми бе като идея да не би това (износване/проблеми с хидравличния обтегач на ремъка да пречи на бързото натягане на ремъка през първата минута-две на работа, защото той работи на същия принцип като хидравличните компенсатори...

Като съвет да се провери, а не като твърдо настояване, че от там е проблема

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 01 Мар 2009 01:36

А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт

И нали знаеш , че не основата на маслото , а неговите параметри определят вискозитета му . Просто при синтетичните основата е по-стабилна . Демек 20W60 синтетика не е с по-малък вискозитет от 10W40 полусинтетика при нито едно положение ( топло / студено ) .
Иначе и аз видях оня ден една змия ( маркуча с ниското налягане от рейката ) с около 3 бара какво направи


Bass_Man
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 01 Мар 2009 08:53
Факт е, че повдигачите си тракаха 1-2 минути само зимата (при ниски температури).Bass_Man написа:....А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт. Или верно маслото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси ....
![]()
.
След като смених маслото, повдигачите не съм ги чувал следващите 80х.км (докато продам колата), така, че не смятам, че са били за ремонт... (едно почистване не би им навредило, но е голяма играчка - смъкване на глава и т.н...)

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
CECO
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта