
Хидравлика на авенсис 2005?
Хидравлика на авенсис 2005?
Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли? 

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Хидравлика на авенсис 2005?
Здравей Коко!koko89 написа:Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли?
Не е нормално да свири! Това, което описваш на мен ми прилича на заминал лагер на хидравличната помпа. Когато лагерът блокира, ремъкът започва да свири и воланът естествено блокира. В този случай течност не се губи!
Аз съм убеден, че това е лагер на помпата, но ти все пак провери, преди да го смениш.
Хидравлика може да свири и от разтегнат ремък, но най вероятно е от лагера!

Не съм разглобявал хидравлична помпа на Авенсис и ме знам дали може да се сменя лагер на нея, или се сменя цялата помпа, но така излиза по-скъпо.
Като оправиш проблема пиши!

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Абе почни от по-евтиното.
Виж си ремъка и по възможност го смени.
Да не би да имаш проблем с обтегача - как ти е натягането на ремъка (при първия авенсис бе с хидравличен обтегач).
Да не ти 'цвили' от алтернатора - натягането да е на границата на преплъзването и когато хидравличната помпа създаде по-голямо усилие, частта от ремъка около алтернатора да се охлабва още повече и да започва да приплъзва?
Пробвай при 'цвиленето' дали има промяна при вариантите : включени много консуматори/изключени всички ел.консуматори..
Виж си ремъка и по възможност го смени.
Да не би да имаш проблем с обтегача - как ти е натягането на ремъка (при първия авенсис бе с хидравличен обтегач).
Да не ти 'цвили' от алтернатора - натягането да е на границата на преплъзването и когато хидравличната помпа създаде по-голямо усилие, частта от ремъка около алтернатора да се охлабва още повече и да започва да приплъзва?
Пробвай при 'цвиленето' дали има промяна при вариантите : включени много консуматори/изключени всички ел.консуматори..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Дори и да ти блокира съвсем хидравликата разликата в управлението ще ти бъде усилието, с което въртиш волана....
Пищенето е знак, че ремъка ти приплъзва.
Просто трябва да определиш причината, поради която ремъка приплъзва (предполагам, че ще е една от описаните досега)...
Самото приплъзване износва много ремъка и увеличава износването на самите ролки.
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Пищенето е знак, че ремъка ти приплъзва.
Просто трябва да определиш причината, поради която ремъка приплъзва (предполагам, че ще е една от описаните досега)...
Самото приплъзване износва много ремъка и увеличава износването на самите ролки.
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Миналата зима имах абсолютно същия проблем със същия авенсис 2005. Проблема се разреши по следния начин:
Свалих тия кори отпред и натегнах ремъка на хидравликата с три четири оборота и нещата се оправиха. Имай предвид, че първо трябва да отхлабиш натягащата ролка - ключ 17 по спомен и чак после да натегнеш болта, който е отпред - ключ 14. Мястото е малко тясно, но при повечко търпение ще се справиш. Ролката е затегната доста (поне мойта беше много затегната). Ремъка при натиск с пръст в средата не трябва да има почти никакво огъване. Ако запалиш колата както е сега ще забележиш как плющи като подадеш повечко обороти. От там започва да приплъзва и за това волана ти се върти на присекулки и свири. И внимавай с ръцете, да не се нараниш. Можеш и в сервиза да отидеш, но на мен в ТМ ми искаха 30 лв за тази процедура и 3 дни чакане. Работата сама по себе си е за точно 10 мин със сваляне и после слагане на корите. Успех.
Свалих тия кори отпред и натегнах ремъка на хидравликата с три четири оборота и нещата се оправиха. Имай предвид, че първо трябва да отхлабиш натягащата ролка - ключ 17 по спомен и чак после да натегнеш болта, който е отпред - ключ 14. Мястото е малко тясно, но при повечко търпение ще се справиш. Ролката е затегната доста (поне мойта беше много затегната). Ремъка при натиск с пръст в средата не трябва да има почти никакво огъване. Ако запалиш колата както е сега ще забележиш как плющи като подадеш повечко обороти. От там започва да приплъзва и за това волана ти се върти на присекулки и свири. И внимавай с ръцете, да не се нараниш. Можеш и в сервиза да отидеш, но на мен в ТМ ми искаха 30 лв за тази процедура и 3 дни чакане. Работата сама по себе си е за точно 10 мин със сваляне и после слагане на корите. Успех.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Дано не е лагерът! Ако е само нагягате на ремъка е екстра! Ще минеш тънко.koko89 написа:Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .slowtraveler написа: Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Иначе ако е на един ремък с водната помпа и алтернатора ако блокира лагера може да стане голяма поразия . Ако не е нищо кой знае какво не може да стане

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...

Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара ( колкото е горе долу маслото , като е студено , а пък ако е гъсто още по-голямо ще е ) да не потекат от някъде ? Камо ли пък , като има отвор ? При 3 бара и краве масло да сложиш и то ще излезе през 1мм отворslowtraveler написа:Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...
Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...

Та от гъсто масло клапаните може да тракат първите няколко секунди докато стигне маслото до тях ( да придвижва се малко по-бавно от по рядкото ). Ама това е много малко време .
В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Маслото като е студено може и да ти избие всички видове семеринги , които са много по-плътни от отвор


Не забравяй , че вискозитета се мери без натиск върху маслото и преди да стане на грес ( от ниската температура ) всички масла текат сами ! А ако натиснеш отзад и греста ще потече biggrin.gif .
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Не само съм опитвал, ами трябваше да съветвам едни майстори как 'да спрат' 60 бара докато ми ремонтират един хидродвигател, щото явно бяха зле със сметките, и си мислеха, че една 6 мм ламаринка може да го спре biggrin.gif ....Bass_Man написа:....Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара .....
Ами при студена кола обикновено тракат поради позапушване на входящите отвори и износване на хидрокомпенсаторите...Bass_Man написа: В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Сам знаеш, че практически след 1 сек работа маслото е качено навсякъде, но клапаните могат да продължат да тракат 1-2 минути, и то не заради нисък вискозитет - имах астра, която тракаше така с полусинтетика (по-голям вискозитет при студено), и като преминах на синтетика всичко се оправи като с магическа пръчка...
Просто това ми бе като идея да не би това (износване/проблеми с хидравличния обтегач на ремъка да пречи на бързото натягане на ремъка през първата минута-две на работа, защото той работи на същия принцип като хидравличните компенсатори...

Като съвет да се провери, а не като твърдо настояване, че от там е проблема

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Да ве за една секунда е навсякъде ама за една секунда не е 3 бара
. Ама за около 5 секунди е ок .
А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт
. Или верно малсото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси . Ако както казваш е почнало да се позапушва тук-таме за момент по-тънкото масло може и да помогне ама си отиват нещата към ремонт .
И нали знаеш , че не основата на маслото , а неговите параметри определят вискозитета му . Просто при синтетичните основата е по-стабилна . Демек 20W60 синтетика не е с по-малък вискозитет от 10W40 полусинтетика при нито едно положение ( топло / студено ) .
Иначе и аз видях оня ден една змия ( маркуча с ниското налягане от рейката ) с около 3 бара какво направи
.

А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт

И нали знаеш , че не основата на маслото , а неговите параметри определят вискозитета му . Просто при синтетичните основата е по-стабилна . Демек 20W60 синтетика не е с по-малък вискозитет от 10W40 полусинтетика при нито едно положение ( топло / студено ) .
Иначе и аз видях оня ден една змия ( маркуча с ниското налягане от рейката ) с около 3 бара какво направи


- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Факт е, че повдигачите си тракаха 1-2 минути само зимата (при ниски температури).Bass_Man написа:....А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт. Или верно маслото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси ....
![]()
.
След като смених маслото, повдигачите не съм ги чувал следващите 80х.км (докато продам колата), така, че не смятам, че са били за ремонт... (едно почистване не би им навредило, но е голяма играчка - смъкване на глава и т.н...)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта