Здравейте и много поздрави за всички колеги от готиния форум!
Значи Селиката е 1993 г. 2.0 GTI двигател 3SGE, и както повечето нормални коли биха запалили лесно при топло време и по-трудно при студено, тази пък е наобратно. Ето например миналите две-три седмици, когато температурите бяха минусови - просто нямаше пропуск. Сега като се постопли малко, взе да се мъчи. Лятото палеше когато си поиска. От 10 паления поне 3-4 са мъчителни. На таблото оранжевата лампичка за двигателя свети по време на стартер, докато другите угасват. По някой път се случва да заработи като на 3 цилиндъра, оранжевата лампа продължава да свети и в генерацията се чуват леки гърмежи, все едно има бедна смес. По някое време реши да запали

. Дотук добре, потеглям и след 200 метра пак реши да загасне (най-много обича да гасне на някое кръстовище). И след това пак 1-2 минути мъчение за стартера. Ходих при един инженер, който прави диагностики и установи, че не може да ми направи диагностика, понеже в куплунга едно от гнездата е празно и към него няма свързан кабел

. Докато се мъчеше човека да направи нещо, колата поизстина и му демонстрирах как точно "пали". От симптомите, които видя си направи извод, че проблема идва от някой датчик. Значи датчиците или работят, или не - няма средно положение. Вероятно е да има лош контакт и ми показа два, които са забити в горния маркуч, който идва от радиатора. Единия бил за компютъра, другия за стрелката на температурата на таблото. Проверих ги - нямаше окисления, мърсотия, хлабини - нищо нередно. Намерих още 3 датчика и при тях клемите си стоят нормално. Кое може да не е наред?
