Проблем при паленето на Селика

bassdrive
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Окт 2006 21:02

Проблем при паленето на Селика

Мнение от bassdrive » 07 Дек 2008 15:45

Здравейте и много поздрави за всички колеги от готиния форум!
Значи Селиката е 1993 г. 2.0 GTI двигател 3SGE, и както повечето нормални коли биха запалили лесно при топло време и по-трудно при студено, тази пък е наобратно. Ето например миналите две-три седмици, когато температурите бяха минусови - просто нямаше пропуск. Сега като се постопли малко, взе да се мъчи. Лятото палеше когато си поиска. От 10 паления поне 3-4 са мъчителни. На таблото оранжевата лампичка за двигателя свети по време на стартер, докато другите угасват. По някой път се случва да заработи като на 3 цилиндъра, оранжевата лампа продължава да свети и в генерацията се чуват леки гърмежи, все едно има бедна смес. По някое време реши да запали :thumbsup: . Дотук добре, потеглям и след 200 метра пак реши да загасне (най-много обича да гасне на някое кръстовище). И след това пак 1-2 минути мъчение за стартера. Ходих при един инженер, който прави диагностики и установи, че не може да ми направи диагностика, понеже в куплунга едно от гнездата е празно и към него няма свързан кабел wacko.gif . Докато се мъчеше човека да направи нещо, колата поизстина и му демонстрирах как точно "пали". От симптомите, които видя си направи извод, че проблема идва от някой датчик. Значи датчиците или работят, или не - няма средно положение. Вероятно е да има лош контакт и ми показа два, които са забити в горния маркуч, който идва от радиатора. Единия бил за компютъра, другия за стрелката на температурата на таблото. Проверих ги - нямаше окисления, мърсотия, хлабини - нищо нередно. Намерих още 3 датчика и при тях клемите си стоят нормално. Кое може да не е наред? :help:
Celica 3S-GE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Дек 2008 16:14

Провеи си кабели , бобини , свещи , налягане на гориво , ако имаш там разни дистрибутори , инжектори и филтри за гориво и тн.

bassdrive
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Окт 2006 21:02

Мнение от bassdrive » 07 Дек 2008 16:19

Горивния филтър го смених есента, но проблема си остана. А това за измерването на налягането на горивото става ли в домашни условия или трябва да отида в някой сервиз?
Celica 3S-GE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 07 Дек 2008 22:09

Може и в домашни условия ама трябва да имаш необходимите уреди .

denso
Мнения: 13
Регистриран на: 03 Дек 2008 10:11

Мнение от denso » 08 Дек 2008 08:51

90% са свещи от това което чувам. ако е датчик няма да имаш проблеми със един цилиндър . другия вариант са кабели . провери тези два компонента преди да предприемеш по сериозните деиствия ( датчици , комутатори , бобини )
пп.ако свещите са на повече от 50000 км не му мисли ваобще
Авочасти за японски автомобили на ниски цени

bassdrive
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Окт 2006 21:02

Мнение от bassdrive » 08 Дек 2008 10:49

Колата съм я купил преди 2 години и скоро предстои четвърта смяна на маслото, което ще рече, че с тези свещи съм изминал около 30 000 км. А предишния собственик на знам кога ги е сменил за последно, но ми спомена, че са с платинени електроди. Значи започвам със свещи. Някой да ми препоръча нещо изгодно?

P.S.
Един колега имал подобен проблем с BMW, но при него се оказа, че при студено време има повече компресия, затова пали по-лесно през зимата...
Celica 3S-GE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Дек 2008 10:55

Аве недей да купуваш веднага ами развърти твойте да ги видиш . Ако са читави няма нужда да ги сменяваш . Но може някой кабел / дистрибутор / бобина също така ако не е свещ . Или може да не са с подходящи параметри за твоята кола . Ако можеш вземи от някой да пробваш преди да купуваш .
Последно промяна от Bass_Man на 12 Дек 2008 14:20, променено общо 1 път.

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 12 Дек 2008 12:05

Ne burzai sus sve6tite 6toto vse pak sa 120-150 leva 4etirite sve6ti. Az moite sve6ti samo gi svalqm i si gi proverqvam i ve4e sa na nad 80 000 kilometra i nqmam qdove a puk sa Bosch
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2008 14:21

Какви са тези свещи 4 броя за 150 лв. колега ?

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 12 Дек 2008 14:39

NGK primerno ili DENSO
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2008 14:45

Вземи си ги поръчай от някъде да ти се вържат малко по-евтинко , че с тия цифри .....
ПС:
Ето ти двойна платина на по-нормална цена :
http://kanex.bg/shop/avtochasti/p/svesh ... back&ln=bg

Ако държиш на NGK :
http://cgi.ebay.com/TOYOTA-CELICA-2000- ... m153.l1262

73 лв. с транспорта трябва да дойдат !

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 12 Дек 2008 14:58

mersi za saita polezen e. Ne sum kazval 4e nqma i po eftini. Pri men oba4e eftinite makar i denso po 10lv. br uj po katalog za tozi motor i pro4ie izkarah 3000km. sad.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2008 15:03

Georgimitrovich написа:mersi za saita polezen e. Ne sum kazval 4e nqma i po eftini. Pri men oba4e eftinite makar i denso po 10lv. br uj po katalog za tozi motor i pro4ie izkarah 3000km. sad.gif
Виж втория линк ! :thumbsup:
+ това денсото за 10 лв. не е платина !

Аватар
CybeR_SurfeR
Мнения: 132
Регистриран на: 22 Фев 2008 20:48
Местоположение: Bulgaria

Мнение от CybeR_SurfeR » 14 Дек 2008 09:33

На мене ми казаха, че 4 броя DENSO ще ми излязат 96 лв /това е преди 5 месеца/ но тогава реших да си зачистя свещите и резултатът е на лице - 6-ти месец карам без проблеми happy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 7 госта