Ужасно шумен мотор

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Ужасно шумен мотор

Мнение от Рав 4 » 16 Май 2012 23:23

Здравейте колеги. Първо да ви се похваля, че отскоро съм член на вашият клуб и горд собственик на Тойота Рав 4 (както е видно от името ми) wink.gif . Атомобилчето е произведено 12.2003 година (новият фейс) и е с 3 врати, двигателят е 2.0 Д4Д 116 коня. Колата е с изрядна сервизна история и добре подържана (най вероятно карана от жена съдейки по допълнително монтираните парктроници на джипче къса база). Като цяло съм доволен от автомобила, като изключим ужасно шумната работа на мотора sad.gif . Това ми е първата Тойота и нямам впечатления от този двигател 2.0 Д4Д.. но ми се струва прекалено звука на мотора след 2000 оборота да заглушава музиката. Не знам на какво се дължи този ужасен рев вътре в купето, наясно съм че шумоизолацията при този модел не е като на високият клас автомобили, но ще се радвам ако някой от вас успее да ми подскаже все пак на какво може да се дължи този шум на двигателя ?
Поздрави на всички колеги! :thumbsup:

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 17 Май 2012 00:56

Много вероятно да ти тракат дюзите, но може и да е нещо друго. АКо нямаш сериозни загуби на масло или брутално тракане от нещо тотално прецакано, най-вероятно са дюзите, които са поне на 200 + хил.км, които значи, че са тръгнали да се поизносват, ако вече не са износени и такива ми ти работи. Ще е добре да кажеш от БГ ли купи колата и от къде си, за да може по-лесно да се помогне. А ако е от БГ, значи дюзите са №1 като вероятна причина :thumbsup:

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Мнение от Рав 4 » 17 Май 2012 08:41

Здрасти колега, колата е нововнесена от Италия, показва 130 000км и сервизната книжка е водена почти до края 2011 г. печатите и подписите са различни, което ме навява на мисълта че количката може и наистина да е на тези километри. За течове на масло не съм забелязал тъй като я карам буквално от 2 дена. Закачиха я на диагностика и се оказа че дюзите вече са били веднъж настройвани (казаха ми че позволявали до 2 манипулации максимум) а компютъра показа че работили на 1.5% износване (при максимално допустима норма от 3%). Възможно ли е наистина дюзи да тракат така ?

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Мнение от Рав 4 » 17 Май 2012 08:42

Пропуснах да кажа от Варна съм. Какво е мнението ви за сервизите тук (тези които биха ми свършили работа за Тойота) ?

Аватар
vadoiv
Мнения: 75
Регистриран на: 24 Яну 2012 21:15

Мнение от vadoiv » 17 Май 2012 12:45

Така като се позамисля... rolleyes.gif , и моя двигател е по-шумен от "другите марки" комънрейли. Ще следя темата с интерес... :thumbsup: !
TOYOTA RAV-4 ,2007г. D4D 2.2-136 кс.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 17 Май 2012 14:23

Сервизни книжки от Италия, Германия, колко си щеш.... Това далеч не значи, че е реална, още повече, щом на 130хил.км отиваш на 1,5 до 2.... Сервизи няма точно за какво, защото никъде не могат да ти ремонтират дюзите. Просто решаваш дали ще ги караш така, докато станат за смяна или ще пробваш някоя добавка, за да се върнат към живот. Не една Тойота си е решила проблема с такива добавки, но за да не се по-по-повтарям, ако имаш желание да пробваш, пиши едно ЛС и ще ти обесня. Ако ли не, караш си, тракаш си, докато тотално текнат дюзите и взимаш нови или втора ръка от някоя на части примерно :thumbsup:

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 17 Май 2012 23:47

Me4oKyX написа:Сервизни книжки от Италия, Германия, колко си щеш.... Това далеч не значи, че е реална, още повече, щом на 130хил.км отиваш на 1,5 до 2.... Сервизи няма точно за какво, защото никъде не могат да ти ремонтират дюзите. Просто решаваш дали ще ги караш така, докато станат за смяна или ще пробваш някоя добавка, за да се върнат към живот. Не една Тойота си е решила проблема с такива добавки, но за да не се по-по-повтарям, ако имаш желание да пробваш, пиши едно ЛС и ще ти обесня. Ако ли не, караш си, тракаш си, докато тотално текнат дюзите и взимаш нови или втора ръка от някоя на части примерно :thumbsup:
Че как се казва колегата с авенсиса комби дето от Тойота му бяха "оправили" колата? Направо него да пита къде как кой защо и колко wink.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 18 Май 2012 00:03

Killer - не му помня ника вече.... Трябва да му звънна да го питам, че то колкото колеги от форума се обадиха от тогава, тотално вече бъркам имена и никове laugh.gif

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 18 Май 2012 00:10

Me4oKyX написа:Killer - не му помня ника вече.... Трябва да му звънна да го питам, че то колкото колеги от форума се обадиха от тогава, тотално вече бъркам имена и никове laugh.gif
Между другото днес ги взех тези неща. И двете на един резервоар ли да ги слагам или по едно? smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 18 Май 2012 00:24

Пробвай с двете заедно, пък ако няма по-добър ефект, ще имаш компенсация като дойдеш да оправим маслото и другите работи biggrin.gif Но би трябвало да е още по-добре - пробвай, ще кажеш. Ти знаеш, че лошо няма да е, само по-добре :whistle:

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 18 Май 2012 00:29

Знам бе няма да се плашиш biggrin.gif То както се е засилило да вали тва масло може и за другата смяна да го оставя biggrin.gif biggrin.gif След тоя резервоар ше му сложим удърна ревитализант и се надявам да е бетон wink.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Рав 4
Мнения: 14
Регистриран на: 16 Май 2012 23:13

Мнение от Рав 4 » 21 Май 2012 21:50

Колеги проблема е решен! Оказа се че при смяната на ангренажния комплект на рав-чето в Италия ремъка не е бил зацепен съвсем точно и на джипчето е било дадено доста сериозно предварение (каквото и да означава това), в момента мотора мърка много приятно. Благодаря на всички отзовали се колеги ! :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 21 Май 2012 22:42

Не е верно, тракат ти дюзите. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 21 Май 2012 23:17

Japanese - така погледнато си е смешно, но реално този проблем НЕ трябва да го има.... криво зацепен ремък си е направо ужас... А като цяло този мотор си му тракат дюзите приятно след даден пробег.... Тааа, не е ясно кое е по-лошото, но това крив ремък...... луда работа.....а колко още неща може да се разтропат от този ремък .....

До колегата с новия РАВ4 - щом това ти е проблема, значи тази "сервизна" история е толкова вярна, колкото и факта, че тракането е от дюзи...... Прегледай си колата като хората, при някой доверен сервиз, че с този двигател шега не бива wink.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 22 Май 2012 01:51

Me4oKyX написа:Japanese - така погледнато си е смешно, но реално този проблем НЕ трябва да го има.... криво зацепен ремък си е направо ужас...
Не, че е простимо, но при 1-2 зъба разминаваме при зацепването на ангренажа не е толкова фатално. Просто двигателя не работи оптимално и може да изкривиш клапан на високите, но не винаги... :whistle:

Факт е, обаче че и един зъб разлика се отразява негативно на вървенето и работата на двигателя.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта