Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11
Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11
Здравейте колеги, нов съм във форума на Тойота (до сега бях редовен в Nissan) и прочетох голяма част от темите, но не можах да намеря точна информация. Интересува ме структурата на изпускателните колектори на моята Corolla E11 G6 1999 с двигател 4A-FE. Струва ми се, че са 4-2-1, но не съм сигурен. Четох в една друга тема, че ставали колектори от 7A-FE...та въпроса ми е, ще се промени ли към по-добро вървенето на автомобила и ако не, ще съм благодарен на съвет за по-добри колектори от стоковите. Другото, което ме вълнува е...добър вариант ли е да заменя фабричната генерация състояща се от десетки кривки и заварки (в следствие на премахване на катализатор от писюри) с права тръба и резонатор и какво ще постигна с всичко това...?
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Колега, петък събота и неделя съфорумците ядат и пият laugh.gif
На колегите навярно въпроса им се е сторил малко неясен - при условие, че колата ти е под носа, какво ти пречи да отвориш капака и да видиш какъв е изпускателния колектор и генерацията?
Защо смяташ да пипаш генерацията? И каква печалба на мощност очакваш да постигнеш???
При такъв двигател не виждам смисъл да се вкарваш във филми и разходи за да преобразуваш генерацията...
На колегите навярно въпроса им се е сторил малко неясен - при условие, че колата ти е под носа, какво ти пречи да отвориш капака и да видиш какъв е изпускателния колектор и генерацията?
Защо смяташ да пипаш генерацията? И каква печалба на мощност очакваш да постигнеш???
При такъв двигател не виждам смисъл да се вкарваш във филми и разходи за да преобразуваш генерацията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla
Не съм сигурем, но сток генерацията е 4-1.
С 4-2-1 ще ти се подобри върт. момнент на ниски обороти.
Ако си махнеш катализатора, колата ще върви малко повече и също така ще замърсява много повече.
Ако си сложиш 4-2-1 не виждам как може да си запазиш катализатора, но сигурно има вариант.
Ако искаш колата да ти е най-икономична си е дръж, както си е сега.
С 4-2-1 ще ти се подобри върт. момнент на ниски обороти.
Ако си махнеш катализатора, колата ще върви малко повече и също така ще замърсява много повече.
Ако си сложиш 4-2-1 не виждам как може да си запазиш катализатора, но сигурно има вариант.
Ако искаш колата да ти е най-икономична си е дръж, както си е сега.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Колега с колектори от 7афе става работата подобрението е главно на високи обороти и то малконо го има. Цялата генерация и да я смениш няма да помогне ако не пипнеш всмукателни и изпускателни колектори както и разпределителните валове. Катализатора не го пипай ако не смяташ да правиш описаните по-горе манипулации.
Човек и добре да живее умира .......
Катализатора е махнат преди да я купя колата. Беше с права тръба на негово място, но на криво заварена и при високи обороти се появяваше силна вибрация в цялото купе. Отидох на "майстор", който според мен си остави ръцете. Завари ми нова тръба където е бил катализатора, но я разшири в двата края и напъха другите тръби в нея. След като се качих да я карам, колата вече не беше така директна. А в тоя филм с колекторите се вкарвам, защото четох на доста места, че смениш ли генерацията ефект не очаквай, ако не пипнеш колекторите и филтъра. Мисля да мина и на спортен филтър и без това сменям въздушни филтри на по 4-5000 км. До сега не съм се занимавал с пипане по задвижването на колите ми, а само с външния им вид, за това не бях сигурен за структурата на колектора ми и съм писал тая тема и в toyotaowners и тук барем науча възможно повече неща. На пръв поглед тръбите на колектора минават от 4 в 2 преди меката връзка, а след нея в една. Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
- Прикачени файлове
-
- генерацията завършва с грозен 90 градусов ъгъл
- 20120401_085215.jpg (288.36 KiB) Преглеждано 1945 пъти
-
- тук тръбата преди средното гърне се свива
- 20120401_085106.jpg (262.67 KiB) Преглеждано 1945 пъти
-
- тръбата на мястото на катализатора
- 20120401_085015.jpg (268.11 KiB) Преглеждано 1945 пъти
-
- колектор-генерация
- 20120401_084937.jpg (255.85 KiB) Преглеждано 1945 пъти
-
- колектор
- 20120401_090001.jpg (321.42 KiB) Преглеждано 1945 пъти
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела. 
Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.
За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.
От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие.

Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.
За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.
От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие.

Евала ти бича, направи ми се на е.ати пича laugh.gifCuMo написа:Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела.
Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.
За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.
От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие.
Колкото до това, с какво се занимавам в свободното си време, предпочитам съвет по темата и от хора минали по тоя път.

Мисля, че бях пределно ясен защо се захващам с това...също и каква ми е целта. Ъпнах темата, защото искам в най-скоро време да се ориентирам в някаква посока и да почвам да събирам максимално информация. За жалост, така като гледам ще трябва да се насоча към чужди форуми, където няма да се опитват да ме убедят, че съм глупак.

Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Колега, не мога да разбера защо реагираш толкова остро?
Но ме учудва, че приемаш предупреждението да не очакваш някаква сериозна разлика във вървенето (освен в шумовото оформление) като намек, че си глупак...
Атмосферката толкова си може. Основното ограничение там е количеството входящ кислород за единица време. И печалба на някаква по-осезаема мощност се постига само с промяна на горивото (NOS) или промяна на максималните обороти...
Разбира се, че никой не може да те спре да търсиш помощ в чужди форуми...
Но сам пишеш, че искаш съвет за
Но ме учудва, че приемаш предупреждението да не очакваш някаква сериозна разлика във вървенето (освен в шумовото оформление) като намек, че си глупак...
Атмосферката толкова си може. Основното ограничение там е количеството входящ кислород за единица време. И печалба на някаква по-осезаема мощност се постига само с промяна на горивото (NOS) или промяна на максималните обороти...
Разбира се, че никой не може да те спре да търсиш помощ в чужди форуми...
Но сам пишеш, че искаш съвет за
Съвета ми е - възстанови си оригиналната генерация (или поне параметрите и) и си я карай така..Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Наслушал съм се на необосновани поучения, за това реагирах малко по-остро. Ако има пряко засегнати от коментара ми, моля да ме извинят. Съвет търся първо тук, защото е все пак Тойота форум. Харесвам марката и конкретно модела, който притежавам, но се надявах да има хора готови да помогнат с каквото могат (както аз бих помогнал с това, което ми е в компетенцията). Ще съм благодарен, ако някой има Корола със същия двигател и фабрична генерация да цъкне една снимка, за да се ориентирам, кое как да възстановя по моята...приемат се и идеи за сайтове с тази информация.
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
http://www.toyodiy.com/parts/
Въвеждаш си номера на шасито и имаш пълна информация в картинки и фабрични номера на части.
Въвеждаш си номера на шасито и имаш пълна информация в картинки и фабрични номера на части.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
djoten, аз от над 10 години чета и пиша по форуми и съм се нагледал на "влизащи с бутоните".
Не съм човек, който говори празни приказки, нито пък обича да чете/слуша такива.
Карам 4A-FE карина от 2,5 години. Не си единственият, който е проучвал възможността за тунинг.
Факт е, че от всичко изчетено до тук в този форум и в интернет, излиза че за да накараш колата "да тръгне" си трябват доста пари.
Ето ти примерна тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 3eed079d97
Ето още една:
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... turbo.html
Така и не видях да има Dyno резултат някъде, но цената стига до RM 4000, което ако правилно намирам е около 976.17 EUR.
Не съм против оптимизациите и ентусиазма, но иска повечко средства и време.
Ето още една тема, дано ти е от полза.
http://www.tolken.co.za/twincamforum/vi ... 43386015c7
Не знам, колко опит имаш с тунинга, но от въпросите си до тук, ме съмнява да можеш сам да се справиш.
Не съм човек, който говори празни приказки, нито пък обича да чете/слуша такива.
Карам 4A-FE карина от 2,5 години. Не си единственият, който е проучвал възможността за тунинг.
Факт е, че от всичко изчетено до тук в този форум и в интернет, излиза че за да накараш колата "да тръгне" си трябват доста пари.
Ето ти примерна тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 3eed079d97
Ето още една:
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... turbo.html
Така и не видях да има Dyno резултат някъде, но цената стига до RM 4000, което ако правилно намирам е около 976.17 EUR.
Не съм против оптимизациите и ентусиазма, но иска повечко средства и време.
Ето още една тема, дано ти е от полза.
http://www.tolken.co.za/twincamforum/vi ... 43386015c7
Не знам, колко опит имаш с тунинга, но от въпросите си до тук, ме съмнява да можеш сам да се справиш.

Zi_zi_top, благодарско много полезен сайт.
Това имах и аз в предвид, преди всичко трябва да сме си полезни един на друг. Симо, тези теми, които си споделил са интересни, но са за турбо - филми, в които не искам да влизам. Аз искам да се заиграя леко с изпускателната и всмукателната система на колата ми. Вчера си поръчах панелен въздушен филтър на K&N от Англия, изпускателните колектори реших да не ги заменям с разни къстъм изпълнения и остана генерацията.
Ще помоля за съвети, дали да пипам ф-то на тръбите като сменя цялата генерация или да пусна нова тръба от колекторите до средното гърне и да не се занимавам повече..

Ще помоля за съвети, дали да пипам ф-то на тръбите като сменя цялата генерация или да пусна нова тръба от колекторите до средното гърне и да не се занимавам повече..
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта