Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11

Мнение от djoten » 30 Мар 2012 01:18

Здравейте колеги, нов съм във форума на Тойота (до сега бях редовен в Nissan) и прочетох голяма част от темите, но не можах да намеря точна информация. Интересува ме структурата на изпускателните колектори на моята Corolla E11 G6 1999 с двигател 4A-FE. Струва ми се, че са 4-2-1, но не съм сигурен. Четох в една друга тема, че ставали колектори от 7A-FE...та въпроса ми е, ще се промени ли към по-добро вървенето на автомобила и ако не, ще съм благодарен на съвет за по-добри колектори от стоковите. Другото, което ме вълнува е...добър вариант ли е да заменя фабричната генерация състояща се от десетки кривки и заварки (в следствие на премахване на катализатор от писюри) с права тръба и резонатор и какво ще постигна с всичко това...?
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 31 Мар 2012 19:28

Форума ли е заспал или това е отношението към новите?
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Мар 2012 21:39

Колега, петък събота и неделя съфорумците ядат и пият laugh.gif
На колегите навярно въпроса им се е сторил малко неясен - при условие, че колата ти е под носа, какво ти пречи да отвориш капака и да видиш какъв е изпускателния колектор и генерацията?

Защо смяташ да пипаш генерацията? И каква печалба на мощност очакваш да постигнеш???
При такъв двигател не виждам смисъл да се вкарваш във филми и разходи за да преобразуваш генерацията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla

Мнение от Japanese_fever » 31 Мар 2012 22:28

Не съм сигурем, но сток генерацията е 4-1.
С 4-2-1 ще ти се подобри върт. момнент на ниски обороти.
Ако си махнеш катализатора, колата ще върви малко повече и също така ще замърсява много повече.
Ако си сложиш 4-2-1 не виждам как може да си запазиш катализатора, но сигурно има вариант.
Ако искаш колата да ти е най-икономична си е дръж, както си е сега.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 31 Мар 2012 22:51

Колега с колектори от 7афе става работата подобрението е главно на високи обороти и то малконо го има. Цялата генерация и да я смениш няма да помогне ако не пипнеш всмукателни и изпускателни колектори както и разпределителните валове. Катализатора не го пипай ако не смяташ да правиш описаните по-горе манипулации.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 01 Апр 2012 09:40

Катализатора е махнат преди да я купя колата. Беше с права тръба на негово място, но на криво заварена и при високи обороти се появяваше силна вибрация в цялото купе. Отидох на "майстор", който според мен си остави ръцете. Завари ми нова тръба където е бил катализатора, но я разшири в двата края и напъха другите тръби в нея. След като се качих да я карам, колата вече не беше така директна. А в тоя филм с колекторите се вкарвам, защото четох на доста места, че смениш ли генерацията ефект не очаквай, ако не пипнеш колекторите и филтъра. Мисля да мина и на спортен филтър и без това сменям въздушни филтри на по 4-5000 км. До сега не съм се занимавал с пипане по задвижването на колите ми, а само с външния им вид, за това не бях сигурен за структурата на колектора ми и съм писал тая тема и в toyotaowners и тук барем науча възможно повече неща. На пръв поглед тръбите на колектора минават от 4 в 2 преди меката връзка, а след нея в една. Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Прикачени файлове
генерацията завършва с грозен 90 градусов ъгъл
генерацията завършва с грозен 90 градусов ъгъл
20120401_085215.jpg (288.36 KiB) Преглеждано 1960 пъти
тук тръбата преди средното гърне се свива
тук тръбата преди средното гърне се свива
20120401_085106.jpg (262.67 KiB) Преглеждано 1960 пъти
тръбата на мястото на катализатора
тръбата на мястото на катализатора
20120401_085015.jpg (268.11 KiB) Преглеждано 1960 пъти
колектор-генерация
колектор-генерация
20120401_084937.jpg (255.85 KiB) Преглеждано 1960 пъти
колектор
колектор
20120401_090001.jpg (321.42 KiB) Преглеждано 1960 пъти
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 01 Апр 2012 17:40

UP :thumbsup:
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 01 Апр 2012 17:51

Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела. :D

Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.

За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.

От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие. :whistle:

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 01 Апр 2012 20:44

CuMo написа:Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела. :D

Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.

За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.

От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие. :whistle:
Евала ти бича, направи ми се на е.ати пича laugh.gif
Колкото до това, с какво се занимавам в свободното си време, предпочитам съвет по темата и от хора минали по тоя път. :thumbsup:
Мисля, че бях пределно ясен защо се захващам с това...също и каква ми е целта. Ъпнах темата, защото искам в най-скоро време да се ориентирам в някаква посока и да почвам да събирам максимално информация. За жалост, така като гледам ще трябва да се насоча към чужди форуми, където няма да се опитват да ме убедят, че съм глупак. :glasses2:
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2012 21:21

Колега, не мога да разбера защо реагираш толкова остро?

Но ме учудва, че приемаш предупреждението да не очакваш някаква сериозна разлика във вървенето (освен в шумовото оформление) като намек, че си глупак...
Атмосферката толкова си може. Основното ограничение там е количеството входящ кислород за единица време. И печалба на някаква по-осезаема мощност се постига само с промяна на горивото (NOS) или промяна на максималните обороти...
Разбира се, че никой не може да те спре да търсиш помощ в чужди форуми...
Но сам пишеш, че искаш съвет за
Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Съвета ми е - възстанови си оригиналната генерация (или поне параметрите и) и си я карай така..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 01 Апр 2012 22:08

Наслушал съм се на необосновани поучения, за това реагирах малко по-остро. Ако има пряко засегнати от коментара ми, моля да ме извинят. Съвет търся първо тук, защото е все пак Тойота форум. Харесвам марката и конкретно модела, който притежавам, но се надявах да има хора готови да помогнат с каквото могат (както аз бих помогнал с това, което ми е в компетенцията). Ще съм благодарен, ако някой има Корола със същия двигател и фабрична генерация да цъкне една снимка, за да се ориентирам, кое как да възстановя по моята...приемат се и идеи за сайтове с тази информация.
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 01 Апр 2012 22:15

http://www.toyodiy.com/parts/

Въвеждаш си номера на шасито и имаш пълна информация в картинки и фабрични номера на части. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 01 Апр 2012 23:32

djoten, аз от над 10 години чета и пиша по форуми и съм се нагледал на "влизащи с бутоните".
Не съм човек, който говори празни приказки, нито пък обича да чете/слуша такива.

Карам 4A-FE карина от 2,5 години. Не си единственият, който е проучвал възможността за тунинг.
Факт е, че от всичко изчетено до тук в този форум и в интернет, излиза че за да накараш колата "да тръгне" си трябват доста пари.

Ето ти примерна тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 3eed079d97


Ето още една:
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... turbo.html

Така и не видях да има Dyno резултат някъде, но цената стига до RM 4000, което ако правилно намирам е около 976.17 EUR.

Не съм против оптимизациите и ентусиазма, но иска повечко средства и време.

Ето още една тема, дано ти е от полза.

http://www.tolken.co.za/twincamforum/vi ... 43386015c7


Не знам, колко опит имаш с тунинга, но от въпросите си до тук, ме съмнява да можеш сам да се справиш. :thumbsup:

Аватар
djoten
Мнения: 63
Регистриран на: 19 Сеп 2011 16:51
Местоположение: Варна

Мнение от djoten » 02 Апр 2012 09:23

Zi_zi_top, благодарско много полезен сайт. :thumbsup: Това имах и аз в предвид, преди всичко трябва да сме си полезни един на друг. Симо, тези теми, които си споделил са интересни, но са за турбо - филми, в които не искам да влизам. Аз искам да се заиграя леко с изпускателната и всмукателната система на колата ми. Вчера си поръчах панелен въздушен филтър на K&N от Англия, изпускателните колектори реших да не ги заменям с разни къстъм изпълнения и остана генерацията.
Ще помоля за съвети, дали да пипам ф-то на тръбите като сменя цялата генерация или да пусна нова тръба от колекторите до средното гърне и да не се занимавам повече..
Toyota Corolla E11 G6 4A-FE
Nissan Almera N15 GA14DE TITAN Facelift
Това, което имаш никога не стига!
Само те кара да искаш още и още...

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 02 Апр 2012 13:37

Да кажеш какво стана като сложиш спортния филтър, че ми е интересно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта