Какво им е различното на джантите за дизел и бензин ???

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Какво им е различното на джантите за дизел и бензин ???

Мнение от Toyko » 16 Мар 2012 11:01

Не знам защо но на много места видях специфицирано, че някой модели джанти са "само за бензинови версии". Не мога да разбера каква е разликата ? Да ти вземат повече пари ли ?

desotodorov

Мнение от desotodorov » 16 Мар 2012 11:10

Най-вероятно е заради междуболтовото разстояние...не съм гледал в темата за джантите подробно, но на новите модели бензиновите модификации до 2000см3 са със старите 5x100/54, за дизелите и по-големите бензинови мисля че 5х114.3...централния не знам какаъв е.

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 16 Мар 2012 11:23

Според мен е чисто конструктивно решение с оглед на по-големия въртящ момент при дизеловия двигател.Полуоската и главината с по-големи размери, и това дава отражение и на характеристиките на джантата...Така си мисля.Ама може и да не съм прав! laugh.gifА иначе разликата наистина е в междуболтовото разстояние.За централният отвор не съм сигурен.Но може да се провери...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Мар 2012 12:39

Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили tongue.gif )
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 16 Мар 2012 12:43

Абе той си е същия, ама главината (може да) е по-голяма, а оттам и междуболтовото разстояние.Иначе за вибрациите си прав - нужно е презапасяване! laugh.gif
А накладките дали са еднакви на бензин и дизел?Щото апаратите ако са различни, сигурно и накладките са други...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 16 Мар 2012 12:52

slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили tongue.gif )
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 16 Мар 2012 13:03

Слоу друго имаше предвид, ама айде.Жокер: "ако мощността е същата".
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Мар 2012 13:38

lederman написа:
slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.
Владислав съвсем правилно ме е разбрал.... :thumbsup:
Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 16 Мар 2012 13:51

slowtraveler написа:
lederman написа:
slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.
Владислав съвсем правилно ме е разбрал.... :thumbsup:
Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...
интересно твърдение :)
това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам :)
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 16 Мар 2012 13:52

Като начало, дискове и спирачни апарати на дизелов Авенсис са по-големи от същите такива на бензинов. От там и момента, че при дизеловия си ограничен откъм минимален размер джанта, който можеш да сложиш. Говоря за моя Авенсис 2005, който не може да сложи 15" джанта, защото опира в апарата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 16 Мар 2012 15:46

lederman написа:интересно твърдение :)
това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам :)
Нищо няма за разбиране. Единия мотор е 4500 оборотен другия 7000. Съответно за да запази някакви нормални обороти при висока скорост инженера е сметнал че трябва да разтовари предавките почти 2 пъти повече при нискооборотния мотор. От там съответно мощността предадена на колелата пада почти двойно, затова ако се качиш на атмосферен дизел имаш чувството че грам не върви въпреки че по спецификация има повече тяга.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Мар 2012 16:46

lederman, не е 'твърдение' а си е обикновена физика ....

HP = Torque x RPM х (константа)


Ако имаш една и съща мощност и еднакви обороти на вала, то въртящия момент на същия този вал е един и същ (същото, което съм казал по-горе, но с други думи)....

През трансмисията мощността се запазва, докато въртящия момент се трансформира пряко съгласно предавателното отношение.
Пример - ако имаш повишаваща предавка 2:1, то оборотите на изхода ще са двойно по-високи, въртящия момент ще ти спадне с 50% (1/2), а мощността ще се запази.

Затова и търся разликата в размера на джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
Последно промяна от slowtraveler на 16 Мар 2012 19:26, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 16 Мар 2012 17:02

slowtraveler написа:
Затова и търся разликата в джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
I az mislq, 4e e za tova, to4no v tozi red.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта