Какво им е различното на джантите за дизел и бензин ???
Какво им е различното на джантите за дизел и бензин ???
Не знам защо но на много места видях специфицирано, че някой модели джанти са "само за бензинови версии". Не мога да разбера каква е разликата ? Да ти вземат повече пари ли ?
Според мен е чисто конструктивно решение с оглед на по-големия въртящ момент при дизеловия двигател.Полуоската и главината с по-големи размери, и това дава отражение и на характеристиките на джантата...Така си мисля.Ама може и да не съм прав! laugh.gifА иначе разликата наистина е в междуболтовото разстояние.За централният отвор не съм сигурен.Но може да се провери...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили
)
(или заради повишените вибрации да са се презапасили

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Абе той си е същия, ама главината (може да) е по-голяма, а оттам и междуболтовото разстояние.Иначе за вибрациите си прав - нужно е презапасяване! laugh.gif
А накладките дали са еднакви на бензин и дизел?Щото апаратите ако са различни, сигурно и накладките са други...
А накладките дали са еднакви на бензин и дизел?Щото апаратите ако са различни, сигурно и накладките са други...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
slow това твърдение е малко ......slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините

Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Владислав съвсем правилно ме е разбрал....lederman написа:slow това твърдение е малко ......slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...![]()
максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензинитепри равна максимална мощност на двигателите.

Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
интересно твърдениеslowtraveler написа:Владислав съвсем правилно ме е разбрал....lederman написа:slow това твърдение е малко ......slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...![]()
максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензинитепри равна максимална мощност на двигателите.
![]()
Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...

това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам

Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Като начало, дискове и спирачни апарати на дизелов Авенсис са по-големи от същите такива на бензинов. От там и момента, че при дизеловия си ограничен откъм минимален размер джанта, който можеш да сложиш. Говоря за моя Авенсис 2005, който не може да сложи 15" джанта, защото опира в апарата.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Нищо няма за разбиране. Единия мотор е 4500 оборотен другия 7000. Съответно за да запази някакви нормални обороти при висока скорост инженера е сметнал че трябва да разтовари предавките почти 2 пъти повече при нискооборотния мотор. От там съответно мощността предадена на колелата пада почти двойно, затова ако се качиш на атмосферен дизел имаш чувството че грам не върви въпреки че по спецификация има повече тяга.lederman написа:интересно твърдение![]()
това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
lederman, не е 'твърдение' а си е обикновена физика ....
HP = Torque x RPM х (константа)
Ако имаш една и съща мощност и еднакви обороти на вала, то въртящия момент на същия този вал е един и същ (същото, което съм казал по-горе, но с други думи)....
През трансмисията мощността се запазва, докато въртящия момент се трансформира пряко съгласно предавателното отношение.
Пример - ако имаш повишаваща предавка 2:1, то оборотите на изхода ще са двойно по-високи, въртящия момент ще ти спадне с 50% (1/2), а мощността ще се запази.
Затова и търся разликата в размера на джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
HP = Torque x RPM х (константа)
Ако имаш една и съща мощност и еднакви обороти на вала, то въртящия момент на същия този вал е един и същ (същото, което съм казал по-горе, но с други думи)....
През трансмисията мощността се запазва, докато въртящия момент се трансформира пряко съгласно предавателното отношение.
Пример - ако имаш повишаваща предавка 2:1, то оборотите на изхода ще са двойно по-високи, въртящия момент ще ти спадне с 50% (1/2), а мощността ще се запази.
Затова и търся разликата в размера на джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
Последно промяна от slowtraveler на 16 Мар 2012 19:26, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
I az mislq, 4e e za tova, to4no v tozi red.slowtraveler написа:
Затова и търся разликата в джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта