СМЯНА НА СЕГМЕНТИ

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

СМЯНА НА СЕГМЕНТИ

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 00:11

Здравейте колеги,имам авенсис 1.6vvti 2001г и проблема е че започна да харчи по малко масло.Преглеждах форума и доста колеги се оплакват от същото,разбрах,че май трябва да се сменят сегментите за това моля за малко помощ,ако някой е правил такъв ремонт да пише какво точно се сменя,колко пари излиза всичко и каде да направя ремонта,става въпрос за района на София.Ще ви бъда много благодарен :thumbsup:
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 04 Юни 2009 01:52

Принципно няма такъв ремонт при , който да се сменят само сегменти . Говориме принципно иначе тука може да намериш някой дето ще ти ги смени дори без да отваря мотора .

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 02:00

А какво трябва да направя.Колата е на 84000км върви много добре само това масло дето ме мъчи 3л на 8000км.По принцип казват че тези двигатели имат проблем с харченето на масло.Дай някъкав съвет :thumbsup:
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 04 Юни 2009 02:10

Съвет точно за този двигател не мога да ти дам но хората казват , че развиеш ли един лагер след това трябва да смениш всичките ( биелни и основни ) . Освен това ремъка не се ползва стар ( ако е с ремък ) .
Та ако ще го отваряш за сегменти ще трябва да смениш и лагери , ремъци и да се замерят цилиндрите и валовете . Също така ще трябва да смениш и гарнитура на главата ( може би и болтове и разни други гарнитурки ) . Също така масло и филтри и така и така ще си свалил главата може да и направиш реглаж и пасване на клапаните ( ако на този модел му се регулират клапаните ръчно ).
Та общо взето си отиваш на сериозен ремонт . А и с това VVTI не бих дал на всеки да бара . ( не , че ще дам на някой да бара каквото и да е по колата ! )

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 02:40

Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора :thumbsup:
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 04 Юни 2009 03:01

АВЕНСИСА написа:Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора :thumbsup:
Един по-нов двигател от Англия на малко километри и не се занимаваш с глупости !

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 04 Юни 2009 08:39

АВЕНСИСА написа:.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора :thumbsup:
Аха.. некой гинеколог, ще да ги смени през ауспуха....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 04 Юни 2009 11:40

Пфф тва е нечовешки разход 3л/8000км ohmy.gif
дано километража ти да е верен, щото може някои доктор да го е лекувал, ако са реални 84к тоя разход нещо не се връзва, ама то пък си зависи кой и как е стъпвал на педала(тоя най десния) :whistle:
а как започна да ти дава такъв разход, изведнъж ли ?! ако скоро си сменял масло, да не би да си сложил прекалено ''тънко'' ? за течове погледна ли? на практика причините могат да бъдат много...
сегменти, клапани, гумички, течове, семеринги на валовете, тежък десен крак...

ходи в някой сервиз за диагностика, да ти мернат компресията и газ-анализ, и ше стане ясно къде отива масълцето
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 04 Юни 2009 11:54

Do kolkoto si spomniam ot po stari temi za tozi problem s goreneto na maslo remonta islizal okolo 800-900 lv.
ako mislih daia karah ohte dylgo vreme tazi kola e hubavo da investirah za takyv remont.

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 19:19

Да,по принцип vvti двигателите харчели масло.Не я карам от нова но доста четох в форума,че още в гаранция като са били масово им сменяли сигменти,просто заводски дефект-може би кофти сегменти,При смяната на сегменти всичко ставало тамън.Та питането ми е дали някой е правил тази процедура,каде и доволен ли е :thumbsup:
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Юни 2009 19:58

Колега, гаранционно сменят и буталата освен сегментите.
И щеката за маслото.
Колко масло сипваш на смяна? Ако е около 4л значи е с късата щека.
Проблема е коксоването на маслото в каналите на сегментите поради прегряване. И сегментите запичат.
Проблема не е само сегментите, а и масленото охлаждане на буталата, и затова се сменят и те с друг модел...
При отваряне на двигателя няма проблем да се използват същите лагери. Никой не сменя основни/биелни лагери ако нямат проблеми.
Двигателя е с верига, така-че и там няма проблеми.
При мен единствено смениха един семеринг на коляновия вал (за всеки случай - така и така бяха отворили двигателя, а струва по-малко от 5 лв).
Ремонта го правиха в ТМ-Ауто. Зае по-малко от 2 работни дни (оставих я на първия ден сутринта, и на втория след обяд бе готова)
За цена - не мога да кажа, защото бе по разширената гаранция.
След това - никакви проблеми с горене на масло, но и на всяка смяна на масло ползвах миеща добавка (пак за всеки случай)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 20:14

:thumbsup: ,значи при смяна сипвам 4л.но не мога да разбера какво значи късата щека.Колко масло трябва да сипвам при смяна.Ако пробвам с промивка на двигателя при смяната дали ще има някъкав ефект.Относно смяната на сигментите и буталата,според теб каде да го направя
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Юни 2009 20:36

По някое време увеличиха количеството масло в двигателя.
Първоначално по каталог бе 3.7л, а след това количеството бе увеличено на 4.2л.
За целта вместо оригиналната щека, започнаха да слагат по-къса щека.
Така марката МАХ е по-нагоре в картера и по този начин наливаш повече масло.
Доколкото си спомням на дръжката на късата щека имаше зелена марка (мацнато с зелена боя)...
Ако проблема наистина ти е в запичане на сегменти - то промивка ще реши временно проблема.
Но имай впредвид, че причините за горене на масло могат да са много. Затова преди да пипаш се консултирай със свестен майстор, който да направи качествена диагностика.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 04 Юни 2009 22:10

Мойта събира 3.7 и идва почти на мах.Да и налея 4.2 нали няма да има проблем и ще си бележа пръчката за маслото.А ти по принцип с какво промиваш двигателя
Изображение
Avensis 1.6vvt-i

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Юни 2009 09:03

Промивките ги правих с една течност, която се смесваше със старото масло (преди смяната течността се долива в маслото и двигателя работи на празен ход около 5 минути със сместа).
Течността се предлагаше в официалния сервиз.
По принцип само там съм сменял маслото. Не си спомням какво пишеше на бутилката (май пак Тойота)..
Цената бе около 16лв.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта