
СМЯНА НА СЕГМЕНТИ
СМЯНА НА СЕГМЕНТИ
Здравейте колеги,имам авенсис 1.6vvti 2001г и проблема е че започна да харчи по малко масло.Преглеждах форума и доста колеги се оплакват от същото,разбрах,че май трябва да се сменят сегментите за това моля за малко помощ,ако някой е правил такъв ремонт да пише какво точно се сменя,колко пари излиза всичко и каде да направя ремонта,става въпрос за района на София.Ще ви бъда много благодарен 


Avensis 1.6vvt-i
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Съвет точно за този двигател не мога да ти дам но хората казват , че развиеш ли един лагер след това трябва да смениш всичките ( биелни и основни ) . Освен това ремъка не се ползва стар ( ако е с ремък ) .
Та ако ще го отваряш за сегменти ще трябва да смениш и лагери , ремъци и да се замерят цилиндрите и валовете . Също така ще трябва да смениш и гарнитура на главата ( може би и болтове и разни други гарнитурки ) . Също така масло и филтри и така и така ще си свалил главата може да и направиш реглаж и пасване на клапаните ( ако на този модел му се регулират клапаните ръчно ).
Та общо взето си отиваш на сериозен ремонт . А и с това VVTI не бих дал на всеки да бара . ( не , че ще дам на някой да бара каквото и да е по колата ! )
Та ако ще го отваряш за сегменти ще трябва да смениш и лагери , ремъци и да се замерят цилиндрите и валовете . Също така ще трябва да смениш и гарнитура на главата ( може би и болтове и разни други гарнитурки ) . Също така масло и филтри и така и така ще си свалил главата може да и направиш реглаж и пасване на клапаните ( ако на този модел му се регулират клапаните ръчно ).
Та общо взето си отиваш на сериозен ремонт . А и с това VVTI не бих дал на всеки да бара . ( не , че ще дам на някой да бара каквото и да е по колата ! )
Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора 


Avensis 1.6vvt-i
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Един по-нов двигател от Англия на малко километри и не се занимаваш с глупости !АВЕНСИСА написа:Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора
Пфф тва е нечовешки разход 3л/8000км
дано километража ти да е верен, щото може някои доктор да го е лекувал, ако са реални 84к тоя разход нещо не се връзва, ама то пък си зависи кой и как е стъпвал на педала(тоя най десния)
а как започна да ти дава такъв разход, изведнъж ли ?! ако скоро си сменял масло, да не би да си сложил прекалено ''тънко'' ? за течове погледна ли? на практика причините могат да бъдат много...
сегменти, клапани, гумички, течове, семеринги на валовете, тежък десен крак...
ходи в някой сервиз за диагностика, да ти мернат компресията и газ-анализ, и ше стане ясно къде отива масълцето

дано километража ти да е верен, щото може някои доктор да го е лекувал, ако са реални 84к тоя разход нещо не се връзва, ама то пък си зависи кой и как е стъпвал на педала(тоя най десния)

а как започна да ти дава такъв разход, изведнъж ли ?! ако скоро си сменял масло, да не би да си сложил прекалено ''тънко'' ? за течове погледна ли? на практика причините могат да бъдат много...
сегменти, клапани, гумички, течове, семеринги на валовете, тежък десен крак...
ходи в някой сервиз за диагностика, да ти мернат компресията и газ-анализ, и ше стане ясно къде отива масълцето
Пачо Кардана - Президент !!!
Да,по принцип vvti двигателите харчели масло.Не я карам от нова но доста четох в форума,че още в гаранция като са били масово им сменяли сигменти,просто заводски дефект-може би кофти сегменти,При смяната на сегменти всичко ставало тамън.Та питането ми е дали някой е правил тази процедура,каде и доволен ли е 


Avensis 1.6vvt-i
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Колега, гаранционно сменят и буталата освен сегментите.
И щеката за маслото.
Колко масло сипваш на смяна? Ако е около 4л значи е с късата щека.
Проблема е коксоването на маслото в каналите на сегментите поради прегряване. И сегментите запичат.
Проблема не е само сегментите, а и масленото охлаждане на буталата, и затова се сменят и те с друг модел...
При отваряне на двигателя няма проблем да се използват същите лагери. Никой не сменя основни/биелни лагери ако нямат проблеми.
Двигателя е с верига, така-че и там няма проблеми.
При мен единствено смениха един семеринг на коляновия вал (за всеки случай - така и така бяха отворили двигателя, а струва по-малко от 5 лв).
Ремонта го правиха в ТМ-Ауто. Зае по-малко от 2 работни дни (оставих я на първия ден сутринта, и на втория след обяд бе готова)
За цена - не мога да кажа, защото бе по разширената гаранция.
След това - никакви проблеми с горене на масло, но и на всяка смяна на масло ползвах миеща добавка (пак за всеки случай)...
И щеката за маслото.
Колко масло сипваш на смяна? Ако е около 4л значи е с късата щека.
Проблема е коксоването на маслото в каналите на сегментите поради прегряване. И сегментите запичат.
Проблема не е само сегментите, а и масленото охлаждане на буталата, и затова се сменят и те с друг модел...
При отваряне на двигателя няма проблем да се използват същите лагери. Никой не сменя основни/биелни лагери ако нямат проблеми.
Двигателя е с верига, така-че и там няма проблеми.
При мен единствено смениха един семеринг на коляновия вал (за всеки случай - така и така бяха отворили двигателя, а струва по-малко от 5 лв).
Ремонта го правиха в ТМ-Ауто. Зае по-малко от 2 работни дни (оставих я на първия ден сутринта, и на втория след обяд бе готова)
За цена - не мога да кажа, защото бе по разширената гаранция.
След това - никакви проблеми с горене на масло, но и на всяка смяна на масло ползвах миеща добавка (пак за всеки случай)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
По някое време увеличиха количеството масло в двигателя.
Първоначално по каталог бе 3.7л, а след това количеството бе увеличено на 4.2л.
За целта вместо оригиналната щека, започнаха да слагат по-къса щека.
Така марката МАХ е по-нагоре в картера и по този начин наливаш повече масло.
Доколкото си спомням на дръжката на късата щека имаше зелена марка (мацнато с зелена боя)...
Ако проблема наистина ти е в запичане на сегменти - то промивка ще реши временно проблема.
Но имай впредвид, че причините за горене на масло могат да са много. Затова преди да пипаш се консултирай със свестен майстор, който да направи качествена диагностика.
Първоначално по каталог бе 3.7л, а след това количеството бе увеличено на 4.2л.
За целта вместо оригиналната щека, започнаха да слагат по-къса щека.
Така марката МАХ е по-нагоре в картера и по този начин наливаш повече масло.
Доколкото си спомням на дръжката на късата щека имаше зелена марка (мацнато с зелена боя)...
Ако проблема наистина ти е в запичане на сегменти - то промивка ще реши временно проблема.
Но имай впредвид, че причините за горене на масло могат да са много. Затова преди да пипаш се консултирай със свестен майстор, който да направи качествена диагностика.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Промивките ги правих с една течност, която се смесваше със старото масло (преди смяната течността се долива в маслото и двигателя работи на празен ход около 5 минути със сместа).
Течността се предлагаше в официалния сервиз.
По принцип само там съм сменял маслото. Не си спомням какво пишеше на бутилката (май пак Тойота)..
Цената бе около 16лв.
Течността се предлагаше в официалния сервиз.
По принцип само там съм сменял маслото. Не си спомням какво пишеше на бутилката (май пак Тойота)..
Цената бе около 16лв.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: An86 и 8 госта