ivan_pop написа: ↑06 Юли 2023 19:40
потока на охл. течност към радиатора на парното
Тялото на парното/климатика е като кутия със 3 отделения - в едното стои радиатора на парното, в другото стои изпарителя / радиатора на климатика. Вътре има моториризирана клапа на всяко отделение която спира или пуска струята въздух от вентилатора, така че да преминава през конкретния радиатор. Няма клапан за антифриза, или нещо което да го спира да преминава през радиатора. За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Другото са датчиците за температурата в купето, датчика за температурата на изпарителя, датчика за външна температура, соларния датчик, сигнал за скорост от километража (през преден ляв АБС сензор), обороти от горивния компютър, предполагам и сигнал за температура на атнифриза, сигнал от датчика за натиснат педал на спирачката, сигнал от ръчната спирачка, сигнали за положението на клапите, които си ги "чете" горивния компютър и решава какво да направи.
Под "какво да направи" имам предвид, колко налягане на фреона да пусне от компресора или да го спре тотално, накъде да позиционира клапите за да добави или отнеме топлина от купето, да спре комресора при рязко ускоряване (кикдаун), при (рязко спиране), при дръпната ръчна спирачка, да подаде сигнал на горивния компютър да обогати сместа преди да зацепи компресора да работи, да вдигне оборотите на празен ход (и двете са IDLEUP сигнал), да спре компресора при прекомерни обороти и бог знае още какво. Като цяло много събития може да влияят на решението на климатичния компютър да изключи компресора. И всичко това почти не е описано в сервизното ръководство, а съм го цедил по метода на опита и грешката - както се вижа още в първия пост на тая тема, и по другите теми в които съм писал по отношение на проблема.
Малко встрани от темата - вчера вечерта я прибрах от сервиза, след смяна на гърнета и почти всичко по предницата. Предвид че ми стоеше средния разход, изглежда да не са дърпали клемата на акумулатора. На прибиране, по дефакто едната ми "тестова отсечка за стрелката", не успях да разтреса стрелката нито веднъж. Купих си елементарен термометър за хладилник и излязоха около 5-6 градуса на изходящата струя на въздуха.
Навън температурата беше 28 градуса, вътре беше настроена веднъж на 23.5, после на 22.5 и на 21.0 градуса.
Донякъде има логика разшрителния клапан да се продухал и/или промил с масло и фреон и да е започнал да работи коректно, но аз не вярвам във чудеса. За момента си мисля че просто рака е в ремисия, както се е случвало и преди.
В неделя имам едно относително дълго пътуване и ще я наблюдавам.