Страница 9 от 29

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 05 Юли 2023 20:49
от mapamop
ivan_pop написа: 05 Юли 2023 19:44 предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт
Може и да е вярно. Отгоре над него има пластмасова капачка. Ама между максималния габарит на клапана и капачката има буквално почти един пръст разстояние... чак толкова да се подсигурят, при условие че половината кола е направена "на доверие" и няма обратни връзки (визирам програмите на климатика, и VSV клапана със системата за парите от резервоара, картерната вентилация)

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 11:43
от ivan_pop
mapamop написа: 05 Юли 2023 20:49 няма обратни връзки (визирам програмите на климатика, и VSV клапана със системата за парите от резервоара, картерната вентилация)
Не разбирам за какви обратни връзки става въпрос?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 13:26
от mapamop
Имам предвид че дори и да успее тоя клапан да преодолее сериозното разстояние до пластмасовата капачка, никой няма да го усети че е претрил капачката или самия той се е претрил. По-скоро е за изолация от външната среда, но и там малко куца историята защото не е покрита цялта термомембрана, а можеха да му боднат доста по-надеждна изолация.
Както и да е - тоя клапан ще се сменя когато намеря нов и да не е 300 лева.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 15:40
от BOz
Няма смисъл да се сменя. Тотално прахосване на пари. Има обективни фактори, които показват дали работи или не. Но на 99.9999% проблемът с оборотите не е от него, ако това е идеята за замяната му.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 16:28
от mapamop
Стария който свалих и го драснах с маркер изобщо не му мърда оста. Стоя 2 часа във фризера. После почти час на терасата на близо 35 градуса жега и все си стои на белязките.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 19:40
от ivan_pop
Тази кола има ли клапан който да спира потока на охл. течност към радиатора на парното, при включен климатик?И ако има той с какво се управлява?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 06 Юли 2023 20:43
от Двигателист
Не. Само въздушни клапи. Циркулацията през радиаторчето е постоянна.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 09:50
от mapamop
ivan_pop написа: 06 Юли 2023 19:40 потока на охл. течност към радиатора на парното
Тялото на парното/климатика е като кутия със 3 отделения - в едното стои радиатора на парното, в другото стои изпарителя / радиатора на климатика. Вътре има моториризирана клапа на всяко отделение която спира или пуска струята въздух от вентилатора, така че да преминава през конкретния радиатор. Няма клапан за антифриза, или нещо което да го спира да преминава през радиатора. За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Другото са датчиците за температурата в купето, датчика за температурата на изпарителя, датчика за външна температура, соларния датчик, сигнал за скорост от километража (през преден ляв АБС сензор), обороти от горивния компютър, предполагам и сигнал за температура на атнифриза, сигнал от датчика за натиснат педал на спирачката, сигнал от ръчната спирачка, сигнали за положението на клапите, които си ги "чете" горивния компютър и решава какво да направи.
Под "какво да направи" имам предвид, колко налягане на фреона да пусне от компресора или да го спре тотално, накъде да позиционира клапите за да добави или отнеме топлина от купето, да спре комресора при рязко ускоряване (кикдаун), при (рязко спиране), при дръпната ръчна спирачка, да подаде сигнал на горивния компютър да обогати сместа преди да зацепи компресора да работи, да вдигне оборотите на празен ход (и двете са IDLEUP сигнал), да спре компресора при прекомерни обороти и бог знае още какво. Като цяло много събития може да влияят на решението на климатичния компютър да изключи компресора. И всичко това почти не е описано в сервизното ръководство, а съм го цедил по метода на опита и грешката - както се вижа още в първия пост на тая тема, и по другите теми в които съм писал по отношение на проблема.

Малко встрани от темата - вчера вечерта я прибрах от сервиза, след смяна на гърнета и почти всичко по предницата. Предвид че ми стоеше средния разход, изглежда да не са дърпали клемата на акумулатора. На прибиране, по дефакто едната ми "тестова отсечка за стрелката", не успях да разтреса стрелката нито веднъж. Купих си елементарен термометър за хладилник и излязоха около 5-6 градуса на изходящата струя на въздуха.
Навън температурата беше 28 градуса, вътре беше настроена веднъж на 23.5, после на 22.5 и на 21.0 градуса.
Донякъде има логика разшрителния клапан да се продухал и/или промил с масло и фреон и да е започнал да работи коректно, но аз не вярвам във чудеса. За момента си мисля че просто рака е в ремисия, както се е случвало и преди.
В неделя имам едно относително дълго пътуване и ще я наблюдавам.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 13:51
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 14:02
от mapamop
Hursa написа: 07 Юли 2023 13:51 Масло по принцип към него почти не трябва да отива
Не съм сигурен за сепарацията. Като отделих тръбите от бързите връзки в коша на мотора, по посока на купето успях да облея навсякъде с миризливото масло, че не се сетих да изпусна налягането през иглите.
Клапана беше и той целия омазан с масло, че още смърди в купето на компресорно масло. Втория изпарител който имам свален в гаража заедно с преходните тръби, които минават през стената на мотора и разширителния клапан, се оттичаше втора година от маслото в кашона в гаража

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 14:15
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 14:28
от mapamop
Hursa написа: 07 Юли 2023 14:15 А филтър има ли?
Тапа със фуниевидна цедка, и дехидратор - торбичка от материя подобна на мокрите кърпички и мисля силикагел в нея, или подобен гранулат. Не се сетих да разпоря стария дехидратор, като го сменях, но си мисля че беше мазен на пипане, за разлика от новия.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 14:39
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 15:44
от mapamop
Hursa написа: 07 Юли 2023 14:39 в хладилниците често филтъра е причина за това
"Филтъра" е сменен в неделя - стария дехидратор не беше особено почернял. Снимка на тапата със цедката и дехидратора, който нагоре омазах с мръсните си ръце - бялото беше искрящо бяло.
дехидратор.png
дехидратор.png (881.12 KiB) Преглеждано 1380 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 07 Юли 2023 17:40
от Hursa
► Виж съдържание