Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 09 Май 2023 16:38
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 10:49
Едното за което си мисля е че и другия клапан си е бил повреден...
Другото което ме смущава, и не знам за какво служи е тази битумната лепенка, която и аз прехвърлих на другия клапан.
Някой да има идея за какво служи?
Ако трябва да я махна, ще се наложи да махна наново вентилатора на парното и да се гърча в теснотията с двата винта на капачката.... Ясно е че пак ще се разкоства там, но няма да е тия дни.
Снимка на клапана с битумната лепенка, залепена на него. Не е моя, но изглежда по същия начин:
- clipboard_image_b209a1ca.jpg (62.69 KiB) Преглеждано 2027 пъти
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 04 Юли 2023 11:41
Дали обаче препятства свободния ход на иглата и от там регулировката не може да се каже директно.
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 04 Юли 2023 12:16
Обаче как се тества проклетия клапан, без да го монтирам никъде?
После е ясно че ще има още един демонтаж на вентилатора на парното... което е болезнено упражнение за дълго време.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от BOz » 05 Юли 2023 09:25

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 11:43
Вероятно това, което мисля е глупаво. Но сигурни ли сте, че проблема не е в този клапан (или управлението му)? Ако не греша - това е клапана, който управлява "производителността" на компресора (а така и на охлаждащата система), както и "пуска/спира" (при "спиране" намалявайки "производителността" на компресора до около 1%) климатика. Имате ли схемата на системата.
Предполагам е с такъв електронен клапан с широчинно-импулсна модулация за управление налягането на компресора, след като няма електромагнитна муфа.
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 11:47
така е.
Снощи хванах един спрей за пълнене на запалки и облях обилно клапана в зоната на термомебраната и нищо.
Като цяло вътре има заседнала чернилка. Мога и да я изчистя, но предполам че няма да успея да натегна пружината на вярното усилие на сгъване, вероятно е и мембраната да не мести оста, било то защото ѝ е свършил живота, било защото затяга оста от чернилката. Всъщност тоя клапан е извадения, и е вече прежален.
Разглобих го и въпреки спрея за промиване на климатици, контактен спрей, индустриалния чистител на Motip изглежда така вътре:
- -1688545321586.jpg (947.03 KiB) Преглеждано 1918 пъти
- -1688545321580.jpg (1.09 MiB) Преглеждано 1918 пъти
Схемата няма много компоненти - компресор със електромеханичен клапан, алуминиева тръба до кондензаторния радиатор (сменени с нови), на изхода кондензаторния радиатор има датчик за налягането на фреона, тънка алуминиева тръба до разширителния клапан от снимките, клапана е боднат на изпарителя в купето, и от него/изпарителя излиза широка алуминиева тръба до компресора.
Изпарителя струва 1046 лева, и няма аналог от други марки, но го надувах на 3 атмосфери с компресора потопец целия в кофа с вода - не диша, и не се съмнявам в него. Остава под въпрос разширителния клапан, защото новия Denso DVE50001, нямаше пукнат надпис по него самия и е със по-широк отвор за високото налягане отдолу. Може и авточастите да са го подменили, може и да е така от фабриката ама си го имам за тежест, да подпирам вратата с него. Та се наложи да сложа "някакъв да запълни дупката" и той беше, уж работещ от моргата - което в общи линии не е сериозна промяна в моите очи.
За тези които ще го четат това след мен: Номера по каталог е 88515-21040, Denso 447500-3050, влаган е в Corolla Verso CUR10/AUR10/ZNR1, Avensis T25 ADT250/ADT251/CDT250/ZZT250/AZT250(LHD/RHD), Prius NHW20, Lexus RX300/330/350 MCU3# (LHD/RHD).
Ужким аналога който намерих досега е Denso DVE50001, ама поне от това което имам в багажника не е.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от BOz » 05 Юли 2023 12:56
Вярно, че го изстива това пръскане, но все пак бутни го на студено в камерата да видиш дали ще притвори.
Ама в крайна сметка аз съм убеден, че клатенето на оборотите не е свързано с този клапан. Той е толкова ленив, че няма как да отваря-затваря толкова рязко, че да видиш клатене на оборотите, в следствие на рязко повишаване/понижаване на товара върху компресора => ДВГ. Единствената логика би била ако клапана не затваря, компресора работи под голям товар, изпарителя замръзва, или по-скоро се доближава до температурата на замръзване, датчика, който трябва да стои върху изпарителя отчита температура, да кажем под 2 градуса, компресора изключва насилствено, ДВГ се освобождава, изпарителя леко затопля до 3-4 градуса, компресора се включва => ДВГ товар, в този момент пропадат оборотите за момент и така в лууп. Ама това много лесно би се видяло и чуло по щрак-щрак на компресора, свързано с моментно падане/колебание на оборотите.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 13:34
Самия клапан може да е наред (управляващия), но дали няма проблем с блокът за управление на климатика, управляващ работния цикъл посредством този електронно управляван клапан.
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 13:44
Щрак откъде се чува?
На еднакъв път на мисли сме. На диагностика не излизат никакви данни за климатичната система, защото убитаците които са я мислили, са го правили със задниците си. Забавянето по комуникационната шина мисля гонеше секунда и единственото смотано показание от рода на AC SIG си е винаги на ON, без значение дали трепери или не. Единствения вариант да отиде стабилно на OFF е да обърне на отопление, или да изключа от бутона, да не се ползва компресора.
Не знам дали изобщо тоя разширителен клапан има логика да затвори някога тотално/на 0%/до кръгла нула. Звучи ми малко нелогично че в такъв случай би гръмнала някоя тръба от елементарно топлинно разширение.
Факт е че на много ниски градуси (каквото и да означава това), което е свързано с по-голяма консумация на фреон (предполагам налягане), мотора не трепери. Най-много трепери на близки температури отвън и като настройка на дисплея. Доближи ли до целевата температура, да започне да препръсква / пулсира за да поддържа температурата и трепери почти безотказно.
Блокът за управление е самият модул с дисплея под радиото. Този е четвъртия подред, или трети бензинов ако не броим тоя от дизелака който бях взел за проба. Всичките 4 да са сговнени, ми идва малко в сферата на фантастиката.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от BOz » 05 Юли 2023 13:50
Няма да гръмне. Затова ти е сензора за налягане, който, примерно при 25 бара изключва компресора. Ако регулиращия клапан е запушен, тогава на манометри ще имаш много голяма разлика между ниско и високото налягане. Ниското дори може да отива към вакуум, защото компресора "гълта" всичко, което е след клапана и го нагнетява => пада изключително много ниското налягане, защото няма фреон, който да циркулира с необходимия дебит. Това означава запушване на системата => заподозрян въпросния клапан.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 05 Юли 2023 14:13
пс Освен, ако не е сменен и този датчик

Hursa
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 14:40
По спомен от оня ден, ниското налягане беше високо. Някъде на 2.5 единици (КПа?) на манометъра, а братовчеда каза че трябва да е около или под 2.0. Мисля че каза "че не затваря ТРВ-то, което изглежда като на система неработила отдавна". Това след смяната с моргаджийския екземпляр, който действително си е постоял някъде към 7 месеца на място, и незнайно колко дълго без фреон, но да кажем че не е по-малко от 3 месеца.
Сменен е преди около година и малко с друг. Моят "неработещия" мисля да се търкаля в един Авенсис от около година, по софийските улици... Даже мисля че го мерих с батериите, както беше по ръководство.... А и ако той прави някакви мизерии самодиагностиката, вероятно щеше да изпищи с грешка за него.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от memorex » 05 Юли 2023 16:33
Другия заподозрян както намекна Hursa а и понеже е често срещан причинител на подобни проблеми,както и SCV на ГП е
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... QF6BAgEEAQ
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ivan_pop » 05 Юли 2023 19:44
Този клапане т.нар. ТРВ(термо регулиращ винтил/клапан).А тази лепенка служи само за предпазване от протриване на кламана и на елемента до който той има контакт.
ivan_pop
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 2 госта