Може и да е вярно. Отгоре над него има пластмасова капачка. Ама между максималния габарит на клапана и капачката има буквално почти един пръст разстояние... чак толкова да се подсигурят, при условие че половината кола е направена "на доверие" и няма обратни връзки (визирам програмите на климатика, и VSV клапана със системата за парите от резервоара, картерната вентилация)
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 05 Юли 2023 20:49
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ivan_pop » 06 Юли 2023 11:43
Не разбирам за какви обратни връзки става въпрос?
ivan_pop
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 06 Юли 2023 13:26
Както и да е - тоя клапан ще се сменя когато намеря нов и да не е 300 лева.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от BOz » 06 Юли 2023 15:40

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 06 Юли 2023 16:28
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ivan_pop » 06 Юли 2023 19:40
ivan_pop
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Двигателист » 06 Юли 2023 20:43
Двигателист
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 09:50
Тялото на парното/климатика е като кутия със 3 отделения - в едното стои радиатора на парното, в другото стои изпарителя / радиатора на климатика. Вътре има моториризирана клапа на всяко отделение която спира или пуска струята въздух от вентилатора, така че да преминава през конкретния радиатор. Няма клапан за антифриза, или нещо което да го спира да преминава през радиатора. За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Другото са датчиците за температурата в купето, датчика за температурата на изпарителя, датчика за външна температура, соларния датчик, сигнал за скорост от километража (през преден ляв АБС сензор), обороти от горивния компютър, предполагам и сигнал за температура на атнифриза, сигнал от датчика за натиснат педал на спирачката, сигнал от ръчната спирачка, сигнали за положението на клапите, които си ги "чете" горивния компютър и решава какво да направи.
Под "какво да направи" имам предвид, колко налягане на фреона да пусне от компресора или да го спре тотално, накъде да позиционира клапите за да добави или отнеме топлина от купето, да спре комресора при рязко ускоряване (кикдаун), при (рязко спиране), при дръпната ръчна спирачка, да подаде сигнал на горивния компютър да обогати сместа преди да зацепи компресора да работи, да вдигне оборотите на празен ход (и двете са IDLEUP сигнал), да спре компресора при прекомерни обороти и бог знае още какво. Като цяло много събития може да влияят на решението на климатичния компютър да изключи компресора. И всичко това почти не е описано в сервизното ръководство, а съм го цедил по метода на опита и грешката - както се вижа още в първия пост на тая тема, и по другите теми в които съм писал по отношение на проблема.
Малко встрани от темата - вчера вечерта я прибрах от сервиза, след смяна на гърнета и почти всичко по предницата. Предвид че ми стоеше средния разход, изглежда да не са дърпали клемата на акумулатора. На прибиране, по дефакто едната ми "тестова отсечка за стрелката", не успях да разтреса стрелката нито веднъж. Купих си елементарен термометър за хладилник и излязоха около 5-6 градуса на изходящата струя на въздуха.
Навън температурата беше 28 градуса, вътре беше настроена веднъж на 23.5, после на 22.5 и на 21.0 градуса.
Донякъде има логика разшрителния клапан да се продухал и/или промил с масло и фреон и да е започнал да работи коректно, но аз не вярвам във чудеса. За момента си мисля че просто рака е в ремисия, както се е случвало и преди.
В неделя имам едно относително дълго пътуване и ще я наблюдавам.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 13:51
Не му е функцията да дозира или ограничава. А да дроселира, понижавайки налягането. (Пред него често се монтира т. н. разширителен съд с филтър и обезвлажнител. Дали и при "автоклиматиците" е така.) На входа му постъпва фреон в течна фаза под високо налягане и температура относително малко по-висока от температурата на въздуха преминаващ през кондензатора. Преминавайки през него - налягането на фреона се понижава, частично се изпарява и температурата му се понижава. Така в изпарителя постъпва течно-парова смес с ниска температура - поглъщайки топлина се доизпарява. Дроселиращия ТРВ регулира степента на дроселиране, в зависимост от това - колко е отворен, разликата в налягането между вход и изход, а така и температурата на изхода, но в случая в зависимост и от разхода (тъй като се управлява и разхода на компресора). (До колкото разбирам принципа му на работа, но и не виждам отношението му към темата, което не значи, че няма.

Hursa
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 14:02
Не съм сигурен за сепарацията. Като отделих тръбите от бързите връзки в коша на мотора, по посока на купето успях да облея навсякъде с миризливото масло, че не се сетих да изпусна налягането през иглите.
Клапана беше и той целия омазан с масло, че още смърди в купето на компресорно масло. Втория изпарител който имам свален в гаража заедно с преходните тръби, които минават през стената на мотора и разширителния клапан, се оттичаше втора година от маслото в кашона в гаража
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 14:15
А филтър има ли?
Hursa
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 14:28
Тапа със фуниевидна цедка, и дехидратор - торбичка от материя подобна на мокрите кърпички и мисля силикагел в нея, или подобен гранулат. Не се сетих да разпоря стария дехидратор, като го сменях, но си мисля че беше мазен на пипане, за разлика от новия.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 14:39

Hursa
- mapamop
- Мнения: 5209
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 07 Юли 2023 15:44
"Филтъра" е сменен в неделя - стария дехидратор не беше особено почернял. Снимка на тапата със цедката и дехидратора, който нагоре омазах с мръсните си ръце - бялото беше искрящо бяло.
- дехидратор.png (881.12 KiB) Преглеждано 1424 пъти
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 07 Юли 2023 17:40
Явно бъркам. Основната функция на ТРВ (както и на другите видове подобни елементи) е да дроселира преминаващия през него фреон. Но ТРВ и ограничава притока на фреон към изпарителя (както пишете) – в зависимост от температурата му (на изхода от изпарителя). До голяма степен - поддържа „низкото“ налягане в контура и не допуска попадане на течна фаза (освен отделни капки) в компресора.
Вероятно трябва да се пръска през отворите под "чувствителния елемент" - през тях протича фреона излизащ от изпарителя, неговата температура "задейства" ТРВ. Но това вероятно се знае. А "лепенката" - както бе казано, явно е за да топлоизолира и ограничи влиянието на околната среда. Но и така, както сте го направили би трябвало да го задейства (може би при по-продължително и по-значимо охлаждане).
Намерих това
" В магистрали высокого давления во время работы компрессора давление колеблется от 7-ми до 15-ти атмосфер (в аварийных случаях и до 30-ти). Магистраль низкого давления имеет до 3-х атмосфер. Когда кондиционер выключен, давление в обеих магистралях уравнивается и составляет около 5-ти атмосфер."
Не знам до колко е коректно и дали се различава съществено при различни модели. 3 атмосфери - малко над 300 кПа и не знам - абсолютно или относително (~ минус една атмосфера) налягане е дадено.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Pirgos и 5 госта