Българска премиера на Toyota Avensis

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Cosmos
Мнения: 116
Регистриран на: 30 Юли 2008 16:12

Мнение от Cosmos » 02 Фев 2009 21:50

slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif
------------------------------------------> FUCK OFF

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Фев 2009 21:57

Cosmos написа:
slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif
Така е biggrin.gif bow.gif bow.gif bow.gif
Но само до момента в който решиш да изръсиш торбата с парите за да си вземеш нова кола...
Предполагам, че доста колеги, които са минали по този път, не са се хвърлили сляпо, а са направили ново проучване на възможностите/предимствата/предлаганията на пазара към момента на покупката, и са хвърлили поглед и настрани :thumbsup:
Това, че в момента Тойота не се представя добре в този сектор не значи, че не се представя добре в други сектори (например според мен към момента ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Фев 2009 22:33

slowtraveler написа: ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...
Какъв паркетник бе Слоу ? biggrin.gif Какво ти стана ве човече ? То по-офроуд машини от LC-то се броят на пръсти ве ! :whistle:

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 02 Фев 2009 22:37

Да се прави добър маркетинг е по силите на всеки по-голям производител, но, ако няма покритие това рефлектира по-скоро отрицателно и това го зное всеки. Не може да искаш продажби и предна класация по продажби и признание с един що годе добър модел, а останалото производство да е само за фон на него. Говоря за Мазда. Направи сравнение, колко са успешните модели на едната и другата марка и смятам, че сам ще си отговориш на въпроса, дали това е въпрос само на маркетинг.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 02 Фев 2009 22:41

Cosmos написа:Не забравяй че все пак тук се робува на марката cool.gif
Ти след като не робуваш на марката, защо не си купи "Мазда 323," а "Корола", или съжеляваш?
Последно промяна от Kiki на 02 Фев 2009 22:44, променено общо 1 път.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Фев 2009 22:43

slowtraveler написа:Така е biggrin.gif bow.gif bow.gif bow.gif
Но само до момента в който решиш да изръсиш торбата с парите за да си вземеш нова кола...
Предполагам, че доста колеги, които са минали по този път, не са се хвърлили сляпо, а са направили ново проучване на възможностите/предимствата/предлаганията на пазара към момента на покупката, и са хвърлили поглед и настрани :thumbsup:
Това, че в момента Тойота не се представя добре в този сектор не значи, че не се представя добре в други сектори (например според мен към момента ЛендКрузъра е най-добрия по-офроуд ориентиран паркетник, и бих си взел с удоволствие такъв за да си ходя по планините ако избирах джип)...
Всеки си преценява, след като хвърли някой и друг поглед встрани, какво предпочита.Все пак, на прима виста, се сещам ,че в Авенсис се предлагат и възд.възглавници за коленете още от базово ниво на оборудване,което е много богато.
И някой каза,че Авенсис е скъп при 37400 лева ли? А предишният Авенсис, като се продаваше 1.6 110 коня базов с по-малко екстри за 34000 лева, не беше ли скъп? Забравили ли сте или никога не сте обърнали внимание? Новият Авенсис според мен е на съвсем добра цена. Така че на базата на какво правите извод,че Тойота не се представя добре в този сектор?
Отделно да наречеш истински офроуд сув,мога да твърдя най-коравия сув - ЛандКруизер ,та да го наречеш паркетник, е меко казано дебелоочие не там където трябва.Ако с тоя паркетник ходят по пустините,защото само с ЛандКруизери ходят,не с УАЗки,не с Ниви,не с Г-класи,много рядко с Ланд Ровери,и ако с тоя паркетник ЛандКруизер ходят и по Иран,Сирия,Либия и т.н. и по северния полюс,плюс ХайЛукса,нещо си в жестока грешна дирекция с разбирането си. Не знам как драпат там с него,ако Ланда е паркетник.Ако влезеш в офроуд форума и им кажеш,че точно ЛандКруизер е паркетник,даже няма да ти се изсмеят ,а просто няма да ти обърнат внимание. Най-малкото би трябвало да знаеш,че ЛандКруизер е разработен за военни цели от японците и след това го пускат в цивилна продажба и е най-сериозното име в офроуда заедно с Ланд Ровер/Рейндж Роувър.
Офроуд паркетник може да се каже туарег/Ауди Q7 ,Porsche Cayenne,те трите в същността си са еднакви паркетници и просто автобуси с нулеви офроуд възможности.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Фев 2009 22:51

Bass_Man написа:...Какъв паркетник бе Слоу ? biggrin.gif Какво ти стана ве човече ? То по-офроуд машини от LC-то се броят на пръсти ве ! :whistle:
Такова изделие, дето ще те е яд да го окопаеш в калта до прозорците, и да го одереш/потрошиш в някоя горичка му викам паркетник biggrin.gif
Вярно е, че има сериозни офроуд заложби, но не е за тежък офроуд...

@Кики - говоря за конкретни модели.... Ами като говориш за Мазда - последните им модели всичките са запомнящи се и може да се каже, че са успешни : Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda RX8, MPS (3 и 6), CX7, CX9 (последните два основно за US пазара)...
Но пак нещата отиват към стария спор - към момента марките са си изравнили силите, и разликите се виждат в конкретен модел, който е с леко предимство пред останалите... Тъй-като говорим за Авенсиса, си мисля, че този модел няма да се отличава 'с леко преимущество' пред конкуренцията поне в БГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 02 Фев 2009 23:06

slowtraveler написа: последните им модели всичките са запомнящи се и може да се каже, че са успешни : Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda RX8, MPS (3 и 6), CX7, CX9 (последните два основно за US пазара)...
Но пак нещата отиват към стария спор - към момента марките са си изравнили силите, и разликите се виждат в конкретен модел, който е с леко предимство пред останалите... Тъй-като говорим за Авенсиса, си мисля, че този модел няма да се отличава 'с леко преимущество' пред конкуренцията поне в БГ...
Към момента марките в никакъв случай не са си изравнили силите! Мазда имат много да копат, докато си изравнят силите с Тойота. Ще минат години и то, ако през това времи Тойота спят дълбоко. Но всички знаем, че това няма да стане скоро, ако изобщо стане! И недей да сравняваш мазда 2-3 с Аурис и Корола, или джиповете с РАВ4и Ланда на Тойота, защото ,алтернативите на Мазда са смешни спрямо тях!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Фев 2009 23:25

Значи Слоу имай предвид , че Мазда са много назад в продажбите . Както в света така и в Япония .
Иначе ако ти е жал да си го цапаш това вече е друга работа . Ама хората с Хайлукс отидоха на полюса , а LC-то е много по-добро значи не знам кое точно не му е сериозното . Ората си ги карат и в пустинята и по джунглите и по студените страни . Общо взето нямат забележки . Не знам точно какво разбираш под сериозен офроуд но определено това са доста скъпи машини и не са за трошене за кеф . Освен ако не си някой Шейх разбира се biggrin.gif .
Или прсото си взимаш по-стар модел и превземаш терените :thumbsup: .

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Фев 2009 23:31

slowtraveler написа:Не разчитай прекалено на реномето на марката...
Масовостта не винаги е признак на добро реноме, а обикновено е признак на добър маркетинг и/или ниска цена..
Имайки впредвид, че авенсис си е направен от европейци за европейския пазар и заема изключително малък процент от 'масовите' продажби ме учуди такава голяма разлика (порядък 9х.лв за топ оборудването)... ...
Прав си в някои неща.Наистина масовостта не винаги е признак на добро реноме,даже,ако питаш мен, в повечето случки не е.Но при Тойота определено е,благодарение на реномето си Тойота заслужи 1-вото място в света по продажби и задоволство от клиентите,при Тойота се наблюдава и най-високият процент лоялни на марката клиенти-над90%,това не се постига с маркетинг,а с качество и задоволяване на нуждите на клиентите,т.е. маркетингът,добрият маркетинг привлича клиенти,но задържането и увеличаването на тези клиенти е функция от качествата на колата,дългосрочното реноме е най-трудното нещо да се задържи.Доказаха го Мерцедес,чието реноме тотално рухна след 2000 година,да те бяха велики,правеха идиотски здрави мерцедеси 70-те,80-те години,до средата на 90-те,но рухнаха.Никой маркетинг не може да ги спаси.Разликата при Тойота е ,че винаги са правели идиотски здрави коли-и през 70-те , и през 80-те ,и през 90-те,но тогава маркетингът им беше необходин ,за да убедят предубедените ,че наистина е така,та това е реноме,изграждано в постоянство 30 години и до ден днешен хората си купуват Тойота,защото знаят,че купуват много кола за парите си,здрава кола.Аз смятам,че покупката на Мазда също е умна покупка,защото Мазда правят също много здрави коли,но продават по-малко поради по-лоша и не регулирана според пазара гама/за Европа/,въпреки че на мен ми харесват много,тесногръдия европеец не харесва такъв интелигентен дизайн като Мазда 3 и новата 6 или една легенда Кседос,която имаше много слаби продажби в Европа.Европеецът харесва коли тип кютук-Такова е Аудито,такъв е Пасат,такъв е Авенсис,такъв е Голф,такъв е Аурис- високи,груби,с масов вид.Кседос беше точно обратното-ниска,широка,спортна,със супер линии,затова не проби.Старите Короли,Хонди Сивици,Акорди,аеродекове и т.н. също бяха ниски,широки и с аеродинамичен спортен дизайн,в САЩ ги харесваха,в Европа не,затова новата Корола стана Аурис и заприлича на Голф 5 ,Опел Астра и т.н.,все кютуци-високи,квадратни,грозни,анти-спортни и масови. А Авенсис заема солиден процент от продажбите,тук не си прав.
Друг проблем на Мазда е по-малката гама и липсата на много модели с потенциален търговски успех,те дори не си направиха труда да изкарат сув в класа на Рав4,а това е един много продаван сегмент.Просто като пример. Тойота много добре познават отделните пазари и знаят кога, какъв модел да изкарат,ако трябва дори създават нов сегмент. Сега IQ се очаква да има търговски бум,много модерен за града,много екстри,вкл.възд.възглавници за коленете и първите в света въздушни завеси зад главите на задните пътници.На всичкото отгоре предлага 4 места,а е малко по-голям от Смарт.
slowtraveler написа:На времето Авенсиса практически нямаше конкуренция в класа си като съотношение цена/качество, но сега нещата нещо са се променили в лоша посока, или гърците пак са се престарали в цените......
На времето Авенсиса нямаше и такова високо оборудване с толкова екстри.
slowtraveler написа:Относно продажбите и реномето: ако гледаме точно този клас, Маздат6 съм убеден, че ще бие в пъти авенсиса по продажби в световен мащаб.
И то не заради някакви супер качества (въпреки, че има добро реноме заради първия модел), а най-вече заради това, че се предлага в цял свят...
Зашеметяващият дизайн по принцип най-бързо старее,така се случи и със старата мазда6,която днес изглежда тотално остаряла и не модерна,даже изглеждаше така 2 години преди да я спрат от производство,но в началото направи фурор,но такъв дизайн бързо се изчерпа.Тя направи много продажби заради дизайна си,освен , че е здрава. Тойота разглежда нещата другояче- дългосрочен успех. За продажби в световен мащаб не знам,но мазда 6 се продава в тоя вид и в САЩ,айде да не е по цял свят,а Авенсис главно в Европа,при еснафите. :help:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Фев 2009 23:54

Bass_Man написа:Ама хората с Хайлукс отидоха на полюса , а LC-то е много по-добро значи не знам кое точно не му е сериозното . Ората си ги карат и в пустинята и по джунглите и по студените страни . Общо взето нямат забележки . Не знам точно какво разбираш под сериозен офроуд .
И аз не разбрах какво има в предвид под сериозен офроуд.По-сериозен офроуд от това,което си изброил, надали има--Пустиня,северен полюс,джунгли,чукари по Ирак,Иран и т.н.
И може би защото Ланд Круизер не е за сериозен офроуд,затова от ООН за мисиите си са купили почти само Ланд Круизери и Нисан Патрол.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Фев 2009 09:01

Kiki написа:.....
Към момента марките в никакъв случай не са си изравнили силите! Мазда имат много да копат, докато си изравнят силите с Тойота. Ще минат години и то, ако през това времE Тойота спят дълбоко. Но всички знаем, че това няма да стане скоро, ако изобщо стане! И недей да сравняваш мазда 2-3 с Аурис и Корола, или джиповете с РАВ4и Ланда на Тойота, защото ,алтернативите на Мазда са смешни спрямо тях!
За изравняване на силите въобще не може да става въпрос - Тойота си е един от най-големите производители на превозни средства...
Асортимента им е много голям в световен мащаб (вкл. камиони и т.н.) и нямат стигане.

И защо да не сравнявам Мазда3 с Корола/Аурис?! Всяка кола си има предимства и недостатъци. И двете сме ги имали (първата Мазда3 и първата корола от новия моделен ред) в добро оборудване и съм ги пробвал лично - ами според мен са на кантар. За сравнение на новите - нищо не мога да кажа, щото не съм виждал на живо още новата тройка...
За джиповете - спор няма. Мазда нямат джип, но пък Тойота нямат SUV като например СХ7 или СХ9 - въпрос на виждане на определения производител за развитие на пазара..
Точно сравнявайки Авенсис с другите конкуренти в този клас (Мазда6, Пасат, Шкода Супърб, Опела Insignia..) на Авенсиса ще му е много трудно да се пребори, ако не подходят гъвкаво...

@Lexus - под сериозен офроуд нямах впредвид само пустинята, а точно кал/драки/гори и т.н. За сериозен офрод - мостове, после и редуктори и т.н. (например Land Rover Defender). Можеш да ги видиш по National Geographic с какво ходят... Това имах впредвид под 'паркетник' с офроуд ориентация... С братовчед ми бяхме по горите с LC120 и въбще не си правя илюзии, че е като чистите 'паркетници' - катерехме се по велосипедна пътека biggrin.gif
В пустинята и северния полюс изискванията са други.
В българския офроуд виждаш, че самурайчетата са едни от най-проходимите (леки, къси, тясни) biggrin.gif
За Хайлукса и северния полюс.. Хайлукса си е много сериозен автомобил, но като видиш какво е останало от оригинала в сравнение с този, който отиде на полюса ще се убедиш, че това си е направено за шоуто (все едно да сравняваш драгстер с нормален автомобил). То и НИВА отидоха преди Хайлукса на северния полюс, ама от това Лада не са станали 'най-яките'... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 03 Фев 2009 10:07

slowtraveler написа: Точно сравнявайки Авенсис с другите конкуренти в този клас (Мазда6, Пасат, Шкода Супърб, Опела Insignia..) на Авенсиса ще му е много трудно да се пребори, ако не подходят гъвкаво...
Точно сега ще видим, дали Авинсиса ще се пребори, защото не може да се сравнява един модел 2003г. на една марка, с друг на друга марка от 2007-2008г. И аз не знам какво ще излезе от новия Авенсис, защото не съм чул още мнението на специалистите за него. Сигурен съм обаче, че Тойота не са се изложили. wink.gif
Последно промяна от Kiki на 03 Фев 2009 10:55, променено общо 1 път.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 03 Фев 2009 10:08

LEXUS написа:Всеки си преценява, след като хвърли някой и друг поглед встрани, какво предпочита.Все пак, на прима виста, се сещам ,че в Авенсис се предлагат и възд.възглавници за коленете още от базово ниво на оборудване,което е много богато.
И някой каза,че Авенсис е скъп при 37400 лева ли? А предишният Авенсис, като се продаваше 1.6 110 коня базов с по-малко екстри за 34000 лева, не беше ли скъп?
Въздушните възглавници и броят им си е само рекламен трик. Все пак в повечето автомобили те истават неизползвана екстра до крайа на живота им. Така че този случай си е излишно оскубване на клиента smile.gif

И Авенсис 1 1.6 110к.с. беше около 34000лв. в най-високата си модификация през 99-та. Дори с 3 години гаранция без ограничението по километри.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Фев 2009 11:00

Vesko написа:....Въздушните възглавници и броят им си е само рекламен трик. Все пак в повечето автомобили те истават неизползвана екстра до крайа на живота им. Така че този случай си е излишно оскубване на клиента smile.gif
Абе то ако се знаеше кога ще потрябват - ще скочиш до магазина предварително и ще сложиш и два комплекта ама нейсе tongue.gif
Иначе тези бегове на колената обикновено ги слагат освен за рекламен трик, но и за изчистване на конструктивни грешки (или за презастраховане при свръх-луксозните модели), когато на краш тестовете е имало претоварване/удар в колонката/таблото....
Би видял доста коли без еърбегове за колената и без проблеми на краш-тестовете с колената на шофьора...
При всички случаи за мен това си е 'от много глава не боли' - Авенсиса си е направен добре в тази част...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Producenta и 7 госта