Зимни условия

Публикувай отговор
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Ное 2008 17:30

Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...
Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 17:32

DMDimitrov написа:Пич, логиката ти куца май само на теб! В целия свят хората казват как да се ползва АБС - ти си знаеш своето! Ок, карай си както си знаеш - дано само не се размажеш някъде заради логиката си...
Айде, със здраве.

П.С: Мисля, че за над 12г активно шофиране съм карал много повече и всякакви коли от теб, а и при всякакви условия. А ти си се качил на първата си кола с АБС и вече раздаваш съвети.
Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!
Стара българска поговорка :)
ИзображениеИзображение

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Ное 2008 17:35

Scott написа:Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jister написа:Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!
Стара българска поговорка :)
Дано само някой ден да не си изпатиш, размазвайки се, за да достигнеш до "старило" и ти.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 17:40

Scott написа:
Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...
Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
съгласен! :)
DMDimitrov написа: Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
нещо май някой не внимава и чете през редовете :)
Последно промяна от Jister на 26 Ное 2008 17:44, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Ное 2008 17:43

Jister написа:...съгласен! :)
Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил. :whistle:

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 17:48

Scott написа:
Jister написа:...съгласен! :)
Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил. :whistle:
именно! :)
а има ли начин да натиснеш педала еднократно самоче НЕ до долу а до там където усетиш съпротивлението му (момента в който накалдките стискат дисковете с определена сила - но не максимална) ?? :)
и съответно АБС да сработи АКО има нужда (в случай че си натиснал педала повече от границата на сцепление или просто колата стъпи на още по хлъзгав участък)! както е написано в статията?
Последно промяна от Jister на 26 Ное 2008 18:00, променено общо 2 пъти.
ИзображениеИзображение

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Ное 2008 17:50

Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете :)
Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би? :whistle:
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 17:52

DMDimitrov написа:
Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете :)
Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би? :whistle:
по думите ти рабирам че май не знаеш точно за какво е спора :)
ИзображениеИзображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Ное 2008 17:57

Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 18:02

Scott написа:Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.
Прочети на какъв принцип работи АБС системата и ще видиш колко бъркаш :)
ИзображениеИзображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Ное 2008 19:57

Според мен е безмислено да се спира без да задейства АБС-а. Всепак производителя ти е оскъпил колата за да сложи тази ситема. Ако през цялото време се кара без да се ползва тази екстра са си пари хвърлени на вятъра biggrin.gif По-добре са си купиш кола без АБС.

ПП: Същото твърдение може да се отнесе и към другите системи като стабилити контрол и аербег biggrin.gif

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 26 Ное 2008 20:10

Jister написа:Шофьорите трябва да приложат БАЛАНСИРАН натиск на спирачния педал през цялото време до напълното спиране.

Прилагайте само БАЛАНСИРАН натиск продължително докато не спрете напълно !

Ако трябваше педала да се натиска до долу - на англицки е нещо като USE HARD/HIGH и тнт. PRESSURE или нещо от сорта но не и Steady
naprotiv, tochno iskat ti da stapish zdravo na spirachkata bez da triabva da tarsish niakakva balansirana tochka. ideiata e che ne iskat horata da misliat kak da spirat, ami kolata da go pravi v mesto tiah.

Balansiran opredeleno ne go namiram za dobar prevod

ot English rechnik:
Steady- firm in position or place; stable

ot BG rechnik:
Steady- ustoychiv, stabilen...
->

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 26 Ное 2008 21:03

Никой не може да гарантира, че всеки път ще упражни точното усилие върху педала на спирачката, което е нужно при всяко едно спиране, за да няма "ситуация". Иминно за това е направен този прословут ABS.

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 26 Ное 2008 21:58

съвсем объркахте момичето, са кат се заледи и ше се чуди кво да прай rolleyes.gif

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 22:22

desSs написа:съвсем объркахте момичето, са кат се заледи и ше се чуди кво да прай rolleyes.gif
хаха, направо да си изпринти всичките страници на темата, и като стане ситуиация, да ги прегледа набързо какво трябваше да се прави хаха :) laugh.gif
ИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Geo0707, Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта