1. Намажи си гумените уплътнения на вратите със смазка (и вътрешните и външните ако имаш такива). Продават се специални смазки, но можеш да ги намажеш и с чист вазелин - ефекта е същия (малко неудобно се получи когато с колегата бяхме в аптеката и искахме вазелин)

Така няма да ти замръзват вратите, когато затоплената кола е размразила снега/леда по праговете или е валял дъжд и след това всичко е замръзнало
2. Прегледай антифриза. Налей си незамръзваща (зимна) течност за чистачките. Ако досега си била с лятна, то трябва да попръскаш малко, за да може зимната течност да измести лятната от тръбичките и дюзите (особено е важно ако имаш задна пръскалка). Иначе ще си имаш зимна незамръзваща течност, но системата (например дългата тръбичка до задното стъкло) ще ти е замръзнала...
3. Ако колата е с АБС - той е ефективен най-вече на хлъзгава повърхност (вкл. и лед). Натискаш до дупка и задържаш натиска без значение, че АБС се опитва да ти върне педала. Но разбира се АБС не може да прескочи физическите закони и пак можеш да спираш значително по-дълго от обикновенно.
4. При леко поднасяне в завой - отпускаш спирачка (или газта, ако в момента си давала газ), изправяш малко волана и отново се опитваш да завиеш, като налучкваш радиуса на завой, при който колата все още слуша волана
5. При поднасяне на задница трябва с усет да дъжиш предните гуми в посока на движението, като леко изпреварваш с волана маховите движения (стараеш се да погасиш люлеенето, защото иначе на втория или третия мах колата така ще се е разлюляла, че ще почне да се върти)
6. Ако на лед се спускаш по улица, е добре да търсиш бордюр, до който да допреш гумите - така ще имаш по-добър контрол и по-добро спиране, защото обикновено бордюра не е заледен, а и малката контактна повърхност до бетона има добро сцепление
НА ЛЕД И СНЯГ ВСИЧКИ ДВИЖЕНИЯ ТРЯБВА ДА СА ПЛАВНИ И ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕЦЕНЕНИ....
Опита за рязко ускорение, рязко спиране, рязко превключване на скорост и рязка маневра спокойно може да те изненадат с непредвидена реакция.
При някои случаи върху пътя се образува т.н.черен лед - толкова е гладък, че не се забелязва, нито блести...
Зимата трябва да си готова за среща с непредвиден хлъзгав участък.
Другото си е практика и преценяване на собствените възможности. По-добре в най-лошото време да не изкарваш колата и да ползваш друг транспорт, отколкото да стане някоя беля (или да мръзнеш закъсала навънка)..
Опита се трупа постепенно и както каза колегата - добре е да опиташ на някой широк паркинг поведението на колата при 'екстремно' каране с поднасяне, аварийно спиране и т.н.
П.С. не съм съгласен с т.8 на Juster. Отпускаш спирачката ПРЕДИ да започнеш да въртиш волана - така първо възстановяваш контакта и след това започваш отново да търсиш границата на поднасяне..