Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...
Зимни условия
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!DMDimitrov написа:Пич, логиката ти куца май само на теб! В целия свят хората казват как да се ползва АБС - ти си знаеш своето! Ок, карай си както си знаеш - дано само не се размажеш някъде заради логиката си...
Айде, със здраве.
П.С: Мисля, че за над 12г активно шофиране съм карал много повече и всякакви коли от теб, а и при всякакви условия. А ти си се качил на първата си кола с АБС и вече раздаваш съвети.
Стара българска поговорка



-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gifScott написа:Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
Дано само някой ден да не си изпатиш, размазвайки се, за да достигнеш до "старило" и ти.Jister написа:Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!
Стара българска поговорка
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
съгласен!Scott написа:Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...

нещо май някой не внимава и чете през редоветеDMDimitrov написа: Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Последно промяна от Jister на 26 Ное 2008 17:44, променено общо 1 път.


-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил.Jister написа:...съгласен!

именно!Scott написа:Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил.Jister написа:...съгласен!

а има ли начин да натиснеш педала еднократно самоче НЕ до долу а до там където усетиш съпротивлението му (момента в който накалдките стискат дисковете с определена сила - но не максимална) ??

и съответно АБС да сработи АКО има нужда (в случай че си натиснал педала повече от границата на сцепление или просто колата стъпи на още по хлъзгав участък)! както е написано в статията?
Последно промяна от Jister на 26 Ное 2008 18:00, променено общо 2 пъти.


-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би?Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете

Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
по думите ти рабирам че май не знаеш точно за какво е спораDMDimitrov написа:Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би?Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете



-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.
Прочети на какъв принцип работи АБС системата и ще видиш колко бъркашScott написа:Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.



- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Според мен е безмислено да се спира без да задейства АБС-а. Всепак производителя ти е оскъпил колата за да сложи тази ситема. Ако през цялото време се кара без да се ползва тази екстра са си пари хвърлени на вятъра biggrin.gif По-добре са си купиш кола без АБС.
ПП: Същото твърдение може да се отнесе и към другите системи като стабилити контрол и аербег biggrin.gif
ПП: Същото твърдение може да се отнесе и към другите системи като стабилити контрол и аербег biggrin.gif
naprotiv, tochno iskat ti da stapish zdravo na spirachkata bez da triabva da tarsish niakakva balansirana tochka. ideiata e che ne iskat horata da misliat kak da spirat, ami kolata da go pravi v mesto tiah.Jister написа:Шофьорите трябва да приложат БАЛАНСИРАН натиск на спирачния педал през цялото време до напълното спиране.
Прилагайте само БАЛАНСИРАН натиск продължително докато не спрете напълно !
Ако трябваше педала да се натиска до долу - на англицки е нещо като USE HARD/HIGH и тнт. PRESSURE или нещо от сорта но не и Steady
Balansiran opredeleno ne go namiram za dobar prevod
ot English rechnik:
Steady- firm in position or place; stable
ot BG rechnik:
Steady- ustoychiv, stabilen...
->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта