Зимни условия

Публикувай отговор
Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 00:18

slowtraveler написа:@tribalistas,
Имай впредвид, че АБС има минимална скорост на сработване (обикновенно в диапазона 5-8км/ч).
При натискане на спирачка под тази скорост АБС просто не се активира... :thumbsup:
Пък и физиката никой не я е отменил - не можеш да искаш техниката да прескача физическите закони при лошо сцепление. tongue.gif
Пич, имам чувството че ти май само пишеш а не караш!!!
фани излезни , качи се в твойта (или на баща ти) колата засили се някъде на заледен паркинг и натисни педала до долу на АБС'а да видиш какво се опитваме да ти обясниме , че нещо ми намирисва на дървена философия!!!

П.П. и престани да ми сравняваш коли - със и без АБС!
аз Говоря само за коли със АБС и ти казах, че кола с АБС спира по ефективно като натискаш педала с усет от колкото като го натиснеш до долу - ФАКТ който се опитваш да УспорвашЪ!! :)
Последно промяна от Jister на 26 Ное 2008 11:43, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Ное 2008 08:40

Юнак, нито знаеш колко км съм навъртял досега, нито знаеш чия кола карам в момента, така, че коментарите си ги запази за себе си.
Ако не си съгласен с нещо написано - дай факти, а не акъл кой какво да пише. Вместо да филосовстваш, пусни се по надолнище като tribalistas с около 3-4км/ч (ниска скорост, непозволяваща карането на скорост, както е описал той) и пробвай дали въобще ще ти сработи АБС..
Сравних кола с и без АБС, защото търсенето на 'границата на приплъзване' е обичайна практика при кола без АБС..

Странно ми е, че давате акъл на млад шофьор да търси границата и да не обръща внимание на ясно написаните инструкции (и то не от мен и от вас) - ПРИ КОЛА С АБС ДА СЕ НАТИСКА ПЕДАЛА НА СПИРАЧКАТА КОЛКОТО МОЖЕ ПО-СИЛНО до спиране на автомобила...

А мога да те уверя, че за няколко декади активна практика, съм си правил доста експерименти с АБС и без АБС ( и аз обичам зимата заради шоуто по пътищата, особено по планинските).

Включително на удобно място съм пробвал левите гуми на напълно сухо, а десните гуми на гладък лед с пуснат волан с около 60км/ч.
Ако ти стиска - пробвай и ще разбереш дали 'ще тръгне' колата на някъде при плътно натисната спирачка,.
И дали ще спре по-ефективно при плътно натискане или ако започнеш да отпускаш спирачката при първото сработване на АБС...

Айде със здраве, че наистина много се разводни темата... biggrin.gif


П.С. научи българския - пише се Оспорвам... :thumbsup: biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Ное 2008 09:00

Jister написа:
slowtraveler написа:@tribalistas,
Имай впредвид, че АБС има минимална скорост на сработване (обикновенно в диапазона 5-8км/ч).
При натискане на спирачка под тази скорост АБС просто не се активира... :thumbsup:
Пък и физиката никой не я е отменил - не можеш да искаш техниката да прескача физическите закони при лошо сцепление. tongue.gif
Пич, имам чувството че ти май само пишеш а не караш!!!
фани излезни , качи се в твойта (или на баща ти) колата засили се някъде на заледен паркинг и натисни педала до долу на АБС'а да видиш какво се опитваме да ти обясниме , че нещо ми намирисва на дървена философия!!!

П.П. и престани да ми сравняваш коли - със и без АБС!
аз Говоря само за коли със АБС и ти казах, че кола с АБС спира по ефективно като натискаш педала с усет от колкото като го натиснеш до долу - ФАКТ който се опитваш да успорваш!! :)
Съгласен съм че кола с АБС ще спре по-бързо ако спирачката се натисне до границата на приплъзване от колкото ако задейства АБС-а. Но колко от водачите имат това умение? Според мен не повече от 5%. Така че това си остава по-скоро теоретична постановка.

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 11:21

slowtraveler написа:...
При тези мнения които пускаш , повечето км зад гърба ти говорят само лошо за теб :)

попрочети още малко за нещата и после давай съвети ;)
аз до момента не видях да си дал надежден източник, където ние неразбиращите да прочетем това което твърдиш! :)

Офф Топик:
а относно Българският език - хаха! когато във форума почнат да ми искат пари за объркани думи, можеби ще взема мнението ти в предвид но за момента мога само да ти благодаря че работиш като безплатен правописен речник ;)
ИзображениеИзображение

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 11:33

Vesko написа: Съгласен съм че кола с АБС ще спре по-бързо ако спирачката се натисне до границата на приплъзване от колкото ако задейства АБС-а. Но колко от водачите имат това умение? Според мен не повече от 5%. Така че това си остава по-скоро теоретична постановка.
реално всеки водач който има опит около година , би трябвало да може да намери тази граница без проблем!
все пак не говорим за екстремни ситуации, където трябва да се реагира светкавично, а конкретно за ефективността на АБС'а и реално всеки трябва да тренира в тази насока, а не в обратната - да натиска педала до долу!!!
ИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Ное 2008 12:07

Jister написа: ....аз до момента не видях да си дал надежден източник, където ние неразбиращите да прочетем това което твърдиш!
НИКОГА НЕ СЪМ СМЯТАЛ КОЛЕГИТЕ ПО ФОРУМ ЗА НЕРАЗБИРАЩИ!
Според мен личните ти впечатления съвсем не са надежден източник (особено пък и ако нямаш достатъчно практика)...
Това, което използвах като външен източник бе тестове на шведската организация Science and Experience in Traffic safety Work (те там май имат практика и опит с лед и сняг), а също инструкцията за екплоатация написана от производителя, които смятам за доста по-запознати с особеностите и предимствана за ползване на АБС (при желание мога да ти копирам точния абзац) :thumbsup:
Относно правописа - въпроса е на култура и образование - с каквото можем ще помагаме tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Ное 2008 12:12


DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Ное 2008 12:46

Колегата Jister е над тези неща :whistle: Неговия "опит" (макар и изключително кратък) показва друго - не каквото пишат хората. :thumbsup:

П.С: How to Use ABS

* "Stomp and steer," Hurd said. Don't treat ABS gingerly as you would ordinary brakes. Instead of pumping, press hard on the pedal without letting up. Any pulsing you feel or noise you hear is the ABS doing its job.
* Remember that anti-lock brakes are chiefly designed to provide steerability. So don't wrench the wheel and freeze up. Focus on where you want your car to go and steer there as the ABS does its job to keep the car stable, just as Heard did in Michigan. "If you look at the obstacle you're wanting to avoid, chances are you're going to hit it; it's how the brain works," said Jim Gill, spokesman for Continental Teves, a manufacturer of ABS.
* Make sure to practice how to use your ABS before you get into an emergency. Fred Heiler, Mercedes spokesman, encouraged drivers to "find an empty parking lot" to rehearse panic stopping. This also could help the driver get used to any pulsing or noise that might be associated with ABS.

П.С.2: Някой по-нагоре твърдеше, че докато работи ABS колата не завивала? rolleyes.gif :whistle:

* Remember that anti-lock brakes are chiefly designed to provide steerability.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 13:13

Действително стана някакъв Чат тая тема така че и аз спирам да пиша там :)
моя опит е сравнително малък - 5 години активно на коли без АБС, и 1 на такива с АБС :) и от сравнението, успях да установя че когато карам на Лед с АБС'а и си спирам плавно и нормално - без да натискам педала до долу (което незнам кой го прави на лед :)) колата спира общо взето нормално
веднъж исках да видя дали ще спре по бързо когато задържа АБС'а активен докато колата спре напълно - еми то се едно НЕ бях натиснал спирачките - АБС'а само чукаше а колата си вървеше!

това което имам в предвид е че когато си натиснал педала до долу на лед - на АБС'а му е много трудно да реагира коректно и да намери границата на сцепление защото ти упражняваш много голяма сила на спирачките, а АБС'а ги отпуска, а вмомента в който ги пусне - колелата Блокират мигновенно (поради големия натиск който ти правиш чрез натискането на педала до долу!) и реално АБС'а е принуден пак да отпусне спирачките - и резултата е - Блокирало колело - отпуснато колело (и в двата случая няма спиране)
ако натиснеш педала по леко колелото не блокира а използва минималното сцепление което леда дава за да спре - ако случайно блокира - АБС'а отпуска и след това пак задейства спирачката но с усилието което ти си приложил - а именно усилие позволяващо да се използва минималното сцепление което ти дава леда ;)

разбирасе на път с голямо сцепление е по добре да натиснеш педала до долу защото дори при блокиране - когато абс'а отпусне и после пак задейства спирачките - усилието ще е максимално - което ще доведе до максимално спиране като използва доброто сцепление което предотставя настилката

надявам се да съм бил ясен - и пак да добавя че тук не става въпрос за сравнение на кола със и без АБС (Престанете да изтъквате предимствата на АБС - всички ги знаем! :) дайте да видиме как да го използваме по най ефективния възможен начин!)- а просто за ефективността и начина на правилно експлоатиране на кола с АБС'а при различни пътни настилки - съответно с различно сцепление!!

спирам да пиша по тази тема, ако съм обидил някой то не е било лично, в спора се раждат истините ;)

П.П. нещата който сте дали като линкове по никакъв начин не конкретизират начина на използване на АБС'а при конкретни видове настилки!

http://www.allsands.com/howto/drivingonice_zdj_gn.htm
ето тук има най основните неща по темата с карането на лед :)
който иска да си прочете и да си го преведе :)
ИзображениеИзображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Ное 2008 13:56

Jister написа:...http://www.allsands.com/howto/drivingonice_zdj_gn.htm
ето тук има най основните неща по темата с карането на лед...
Взето оттам:
ABS
Anti-lock braking systems (ABS) offer significant advantages on slick roads, if used correctly. To operate ABS effectively, motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. ABS will automatically pump the brakes, if necessary, to keep the wheels from locking. Never manually pump ABS brakes yourself. Apply only steady pressure continuously until you come to a complete stop.

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 14:29

Scott написа:
Jister написа:...http://www.allsands.com/howto/drivingonice_zdj_gn.htm
ето тук има най основните неща по темата с карането на лед...
Взето оттам:
ABS
Anti-lock braking systems (ABS) offer significant advantages on slick roads, if used correctly. To operate ABS effectively, motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. ABS will automatically pump the brakes, if necessary, to keep the wheels from locking. Never manually pump ABS brakes yourself. Apply only steady pressure continuously until you come to a complete stop.
Я ни го преведи на български да видиме какво означава :)
ИзображениеИзображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Ное 2008 14:49

Jister написа:Я ни го преведи на български да видиме какво означава :)
Със сигурност не означава:
Jister написа:...ако ABS`a ти се активира на лед - то той не е ефективен - така че не разчитай много много на него - а отпусни педала и пак го натисни...

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Ное 2008 14:54

Jister написа:Я ни го преведи на български да видиме какво означава :)
"ABS
Анти-блокираща спирачна система, предлага значителни преимущества на гладки/хлъзгави пътища, ако се използва коректно. За да работи ABS ефективно, шофьорите БИ ТРЯБВАЛО да прилагат здраво/стабилно усилие /налягане върху спирачния педал по време на цялото спиране (докато спре напълно). АБС автоматично ще "помпа" спирачките, ако е необходимо, за да пази колелата от блокиране. Никога не "помпай" АБС спирачките сам. Само прилагай здраво/стабилно усилие/налягане продължително докато спреш напълно"

П.С: Щом ти е трудно сам да си го преведеш - защо ни го цитираш това тогава пич?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 26 Ное 2008 17:17

DMDimitrov написа:
Jister написа:Я ни го преведи на български да видиме какво означава :)
"ABS
Анти-блокираща спирачна система, предлага значителни преимущества на гладки/хлъзгави пътища, ако се използва коректно. За да работи ABS ефективно, шофьорите БИ ТРЯБВАЛО да прилагат здраво/стабилно усилие /налягане върху спирачния педал по време на цялото спиране (докато спре напълно). АБС автоматично ще "помпа" спирачките, ако е необходимо, за да пази колелата от блокиране. Никога не "помпай" АБС спирачките сам. Само прилагай здраво/стабилно усилие/налягане продължително докато спреш напълно"

П.С: Щом ти е трудно сам да си го преведеш - защо ни го цитираш това тогава пич?
Ами просто исках някой да се опита да го преведе защото реших че можеби спора в темата се получава от неточния превод на статиите :) и май съм бил прав :)
а сега какво ще кажеш за по точен превод !

ABS
Anti-lock braking systems (ABS) Предлага значителни преимущества върху хлъзгави пътища, ако се използва правилно. За да бъде използван ABS ЕФЕКТИВНО, Шофьорите трябва да приложат БАЛАНСИРАН натиск на спирачния педал през цялото време до напълното спиране. АКО СЕ НАЛОЖИ, ABS Ще помпа спирачките автоматично, за да пази гумите от блокиране. Никога не помпайте АБС спирачките. Прилагайте само БАЛАНСИРАН натиск продължително докато не спрете напълно !
извадката е от - "техники за каране на кола върху лед"

Ако трябваше педала да се натиска до долу - на англицки е нещо като USE HARD/HIGH и тнт. PRESSURE или нещо от сорта но не и Steady (устойчив, стабилен , здрав, балансиран!) (противно на очакванията ти - здраво стабилно усилие - не означава точно това което си мислиш, а и не е много правилно да се каже Здраво усилие , стабилно усилие - да но стабилно не означава силно ;) )
по натам обръщаме внимание ! АБС ще се задейства САМО АКО се наложи! - Айде да видиме като натиснеш педала силно до долу - дали има вариант при който АБС да не се задейства - дори на път с голямо сцепление!!!!

Нещо логиката много сериозно се губи в тая тема :)
ИзображениеИзображение

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 26 Ное 2008 17:26

Пич, логиката ти куца май само на теб! В целия свят хората казват как да се ползва АБС - ти си знаеш своето! Ок, карай си както си знаеш - дано само не се размажеш някъде заради логиката си...
Айде, със здраве.

П.С: Мисля, че за над 12г активно шофиране съм карал много повече и всякакви коли от теб, а и при всякакви условия. А ти си се качил на първата си кола с АБС и вече раздаваш съвети.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта