Действително стана някакъв Чат тая тема така че и аз спирам да пиша там

моя опит е сравнително малък - 5 години активно на коли без АБС, и 1 на такива с АБС

и от сравнението, успях да установя че когато карам на Лед с АБС'а и си спирам плавно и нормално - без да натискам педала до долу (което незнам кой го прави на лед

) колата спира общо взето нормално
веднъж исках да видя дали ще спре по бързо когато задържа АБС'а активен докато колата спре напълно - еми то се едно НЕ бях натиснал спирачките - АБС'а само чукаше а колата си вървеше!
това което имам в предвид е че когато си натиснал педала до долу на лед - на АБС'а му е много трудно да реагира коректно и да намери границата на сцепление защото ти упражняваш много голяма сила на спирачките, а АБС'а ги отпуска, а вмомента в който ги пусне - колелата Блокират мигновенно (поради големия натиск който ти правиш чрез натискането на педала до долу!) и реално АБС'а е принуден пак да отпусне спирачките - и резултата е - Блокирало колело - отпуснато колело (и в двата случая няма спиране)
ако натиснеш педала по леко колелото не блокира а използва минималното сцепление което леда дава за да спре - ако случайно блокира - АБС'а отпуска и след това пак задейства спирачката но с усилието което ти си приложил - а именно усилие позволяващо да се използва минималното сцепление което ти дава леда ;)
разбирасе на път с голямо сцепление е по добре да натиснеш педала до долу защото дори при блокиране - когато абс'а отпусне и после пак задейства спирачките - усилието ще е максимално - което ще доведе до максимално спиране като използва доброто сцепление което предотставя настилката
надявам се да съм бил ясен - и пак да добавя че тук не става въпрос за сравнение на кола със и без АБС (Престанете да изтъквате предимствата на АБС - всички ги знаем!

дайте да видиме как да го използваме по най ефективния възможен начин!)- а просто за ефективността и начина на правилно експлоатиране на кола с АБС'а при различни пътни настилки - съответно с различно сцепление!!
спирам да пиша по тази тема, ако съм обидил някой то не е било лично, в спора се раждат истините ;)
П.П. нещата който сте дали като линкове по никакъв начин не конкретизират начина на използване на АБС'а при конкретни видове настилки!
http://www.allsands.com/howto/drivingonice_zdj_gn.htm
ето тук има най основните неща по темата с карането на лед

който иска да си прочете и да си го преведе
