Авенсис 2.0 д4д комби 2007г с гуми 205/60/16-зимни
Авенсис 2.0 д4д комби 2007г с гуми 205/60/16-зимни
Здравейте,
макар, че се води недопустимо и извън стандарта, смених зимни гуми на моя авенсис вместо стандартните гуми 205/55/16, с по-високи-206/60/16.Тъйкато са зимни са по меки, а и обират по-добре неравностите, определено возо по-добре.Какво мислите по въпроса , дали ще опират.Ако някой си е позволявал подобен експеримент, нека сподели впечатления.
макар, че се води недопустимо и извън стандарта, смених зимни гуми на моя авенсис вместо стандартните гуми 205/55/16, с по-високи-206/60/16.Тъйкато са зимни са по меки, а и обират по-добре неравностите, определено возо по-добре.Какво мислите по въпроса , дали ще опират.Ако някой си е позволявал подобен експеримент, нека сподели впечатления.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ами очакваме ти да споделиш впечатления дали опира - така и така си ги сложил...
Много внимавай, ако ти се наложи да сложиш вериги - огледай мястото от всички страни да не опре някъде веригата и да ти събере калника
Много внимавай, ако ти се наложи да сложиш вериги - огледай мястото от всички страни да не опре някъде веригата и да ти събере калника

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Благодаря за мненията.Надявам се до слагане на вериги да не се стига.Иначе той километража принципно доста лъже.Аз го засичах с навигация и с нормалните гуми ми даваше 8-9 км/ч повече от показанията на навигацията, която би трябвало да е по-точна.Сега като го засякох ми дава вече само 3 км. отклонение, но пак надолу-карам с 100 по спидометър, на навигация 97 км/ч, така че даже сега е по реално показанието от преди.Единствено се притеснявам, че ако я натоваря повече, тя е със мекичко окачване и доста кляка отзад, та тогава може евентуално да опре, ще внимавам. Аз карах преди това Версо и то е с по-твърдо окачване, може би при него действително няма да има проблем с по-високите гуми.
Както и да е , реших да рискувам , ще видим, може да се окаже успешен експеримент, най-малкото сега вози по-готино.
Имам един въпрос към притежателите на последните авенсиси за окачването.Аз карах преди това бензинов 1,6 лимузина 2006 (след фейслифта) 75000 км. и сега го смених с дизел 2.0 126 к.с., който също вече е на 70000 км.И при двата модела се раздрънкава предния мост. При първата ми смениха гаранционно една биалета, после някаква щанга, но така и не се оправи много.Сега при втората ми натегнаха нещо спирачните апарати, но пак се чуват шумове.Особено на павета постоянно ми дрънчи, да не говорим за скапания интериор , който след 10000 км се скърца и изпада в някакви дразнещи резонанси.Та въпроса ми е , какви са вашите наблюдения и впечатления.Моето мнение, че този авнсис 2003-2008 има много калпав преден мост, който и при реално здрави елементи на окачването , просто си дрънчи и трака.Така си е конструиран, не може да обира късите неравности.Аз принципно предпочитам една кола да вози твърдо(прим. почечето БМВ-та), но не и да тропа и дрънчи.Имам един стар 16 год. Мерц.124 , който обира неравностите значително по-цивилизовано , макар и на 420000 км.
Пишете и за други оплаквания.Всъщност ще ви изредя още малко, тъкмо да ви там тема за размисъл:
-Висок шум от колелата
-Ниска предница
-При пълен резервоар се клати горивото и оставаш с впечатлението , че задното ти окачване е от 10 годишна вектра такси на 1200000 км.
-Слаби фарове, особено късите, които всъщност използваш
-Комбито има много по-нехарманично и усукващо се шаси от лимузината, което сигурно е нормално, но дразни, като си си го купил вече
-Волана е нечуствителен и малко информативен
-Само бензините (и то новите след фейслифта)имат електрическо серво, което поне отчасти намалява раздразнението от предишната критика
-Седалките са добри, но с лоша странична опора
-Пластмасата в интериора е долнопробна, но не това проблема, а най-вече сглобката.Ужасно качество на интериора, който скърца постоянно някъде на лош път и павета.
-Дизеловия двигател, поне моя, на бартовчед ми не е така(той има 2,2 д4д-150 к.с.), трака ужасно , когато е студен, а после между 1000 и 1500 об/мин на 2-ра или 3-та при изтегляне пак чука, докато понабере малко обороти.Все едно му "чука аванса", като едно време, а все пак е кола 2007 г.
-Не бе,не е чак толкова лоша колата, малко се изхвърлям на моменти,провокирам ви същсо , а и аз съм си по-взискателен може би, ама след 1 година каране, вече си мисля постоянно как ще я сменям с нещо друго, а това не говори добре за модела.Чудя се има ли и други такива , като мен ?
Идеята ми , че за да те кефи една кола не е важно само да е скъпа, бърза или ексклузивна.Може да си се кефиш и на кола за 40000 лв. а може и ужасно да се дразниш на такава за 300 000 лв, още повече във втория случай си дал повече пари. Авенсиса май не влиза в нито една от тези категоии.
Както и да е , реших да рискувам , ще видим, може да се окаже успешен експеримент, най-малкото сега вози по-готино.
Имам един въпрос към притежателите на последните авенсиси за окачването.Аз карах преди това бензинов 1,6 лимузина 2006 (след фейслифта) 75000 км. и сега го смених с дизел 2.0 126 к.с., който също вече е на 70000 км.И при двата модела се раздрънкава предния мост. При първата ми смениха гаранционно една биалета, после някаква щанга, но така и не се оправи много.Сега при втората ми натегнаха нещо спирачните апарати, но пак се чуват шумове.Особено на павета постоянно ми дрънчи, да не говорим за скапания интериор , който след 10000 км се скърца и изпада в някакви дразнещи резонанси.Та въпроса ми е , какви са вашите наблюдения и впечатления.Моето мнение, че този авнсис 2003-2008 има много калпав преден мост, който и при реално здрави елементи на окачването , просто си дрънчи и трака.Така си е конструиран, не може да обира късите неравности.Аз принципно предпочитам една кола да вози твърдо(прим. почечето БМВ-та), но не и да тропа и дрънчи.Имам един стар 16 год. Мерц.124 , който обира неравностите значително по-цивилизовано , макар и на 420000 км.
Пишете и за други оплаквания.Всъщност ще ви изредя още малко, тъкмо да ви там тема за размисъл:
-Висок шум от колелата
-Ниска предница
-При пълен резервоар се клати горивото и оставаш с впечатлението , че задното ти окачване е от 10 годишна вектра такси на 1200000 км.
-Слаби фарове, особено късите, които всъщност използваш
-Комбито има много по-нехарманично и усукващо се шаси от лимузината, което сигурно е нормално, но дразни, като си си го купил вече
-Волана е нечуствителен и малко информативен
-Само бензините (и то новите след фейслифта)имат електрическо серво, което поне отчасти намалява раздразнението от предишната критика
-Седалките са добри, но с лоша странична опора
-Пластмасата в интериора е долнопробна, но не това проблема, а най-вече сглобката.Ужасно качество на интериора, който скърца постоянно някъде на лош път и павета.
-Дизеловия двигател, поне моя, на бартовчед ми не е така(той има 2,2 д4д-150 к.с.), трака ужасно , когато е студен, а после между 1000 и 1500 об/мин на 2-ра или 3-та при изтегляне пак чука, докато понабере малко обороти.Все едно му "чука аванса", като едно време, а все пак е кола 2007 г.
-Не бе,не е чак толкова лоша колата, малко се изхвърлям на моменти,провокирам ви същсо , а и аз съм си по-взискателен може би, ама след 1 година каране, вече си мисля постоянно как ще я сменям с нещо друго, а това не говори добре за модела.Чудя се има ли и други такива , като мен ?
Идеята ми , че за да те кефи една кола не е важно само да е скъпа, бърза или ексклузивна.Може да си се кефиш и на кола за 40000 лв. а може и ужасно да се дразниш на такава за 300 000 лв, още повече във втория случай си дал повече пари. Авенсиса май не влиза в нито една от тези категоии.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Ми моя е 2005 2.0 д4д и гореописаното не важи за моя автомобил или поне аз не съм забелязал нищо такова от това, което си писал. Но все пак си ни е личен автомобил и аз се грижа за него. Не знам твоя дали е личен или служебен, защото не си го споменал. Единственото нещо което направих след като го взех от магазина беше да си врътна регулировката на фаровете и нещата се оправиха със светенето. На мен не ми тропа нищо нито по интериора, нито по окачването, а все пак го карам 90% само градско и 40% от тях е по паветата на борис 3, народното събрание и останалите дупки на софия. Може би съм извадил късмет, знам ли. Товаря е достатъчно - по един евро палет на седмица, тежащи от 215 до към 530 кг и нямам проблеми за сега. Нямам системи за стабилност и смело мога да твърдя, че до сега не е подвела в нито една ситуация с висока скорост на завои. Наистина предницата й е нисичка и доста пъти съм суркал корите отдолу, ама те хората като са я правили явно не са знаели, че има държава България, в която ще се кара този автомобил. Особено около нашия блок доста често гледам как и джиповете суркат на моменти. Ама това е реалността тука.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Авенсиса е нестабилен по завоите ?!?! Ти със 120 ли искаш да влизаш !?!??? Щото аз съм ходил доста с комбито до Батак, там има дооооста приятни завой, но само едно Субару WRX успя да ме духне...... Гадна пластмаса ??? Ти виждал ли си БМВ 5 или Ауди 4,6 Allroad след 40-50хил.км кви стават копчетата ???? Тропа? Слаба предница ?????? Че бащата му навъртя 60хил.км на нашия, като той дупки не признава, а преднацата изобщо не е мръднала и до ден днешен - над 100хил.км.....Толкова тихо купе няма - нито БМВ, нито Мерца.... Ква нафта ползваш, щото аз съм карал повечето Авенсиси и определено са доооста по-тихи от Ауди и VW, особено помпа дюзите.... нищо лично, ама по-възможно е да си попаднал на кофти автомобил, защото това са непривични неща за Авинсиса.... Или просто си втълпяваш... И Королата ми 1.4 д4д сега е шумна, ама от последния път нафтата запуши на три други коли филтрите.... Иначе не може да се чуе като си в купето.... Ти ролс ройс ли си карал, че Авенсиса ти е супер шумен ???? 

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
За новия авенсис не знам, но за първия (седан) имаше тенденция при високи скорости да презавива (например широкия завой пред Ястребино).
Комбито би трябвало да го има същия ефект и то в по-голяма степен заради по-голямата тежест зад задния мост...
Но като цяло аз бях доста доволен от окачването - до продажбата му на 90х.км съм нямал абсолютно никакви проблеми, като беше изключително енергоемко - дупки/вълни/грапавини направо не ги усещаше...
А съм го карал и доста по лоши български пътища и т.н.
Пластмасите и т.н. - няма да коментирам, защото всеки си има вкус. На някой му харесва твърдата 'технократска' пластмаса, на друг - дървото и т.н... Но при мен също не се беше разтропало таблото...
Шума от гумите - търси проблема в гумите. Бях сложил едни Гудиър (май хидрагрип бяха) дето така виеха, че си мислех, че има проблем с лагерите...
Освен това по-високите гуми означават по-вяло управление и повече люлеене.
За ниската предница - няма разлика в сравнение със сегашната ми Мазда (само дето при маздата са сложили едни много меки гуми за 'аеродинамични елементи', та не се пука пластмасата, а се огъват те)..
Иначе доколкото виждам всички автомобили в този клас са с просвет около 15см...
Комбито би трябвало да го има същия ефект и то в по-голяма степен заради по-голямата тежест зад задния мост...
Но като цяло аз бях доста доволен от окачването - до продажбата му на 90х.км съм нямал абсолютно никакви проблеми, като беше изключително енергоемко - дупки/вълни/грапавини направо не ги усещаше...
А съм го карал и доста по лоши български пътища и т.н.
Пластмасите и т.н. - няма да коментирам, защото всеки си има вкус. На някой му харесва твърдата 'технократска' пластмаса, на друг - дървото и т.н... Но при мен също не се беше разтропало таблото...
Шума от гумите - търси проблема в гумите. Бях сложил едни Гудиър (май хидрагрип бяха) дето така виеха, че си мислех, че има проблем с лагерите...
Освен това по-високите гуми означават по-вяло управление и повече люлеене.
За ниската предница - няма разлика в сравнение със сегашната ми Мазда (само дето при маздата са сложили едни много меки гуми за 'аеродинамични елементи', та не се пука пластмасата, а се огъват те)..
Иначе доколкото виждам всички автомобили в този клас са с просвет около 15см...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Не знам може и да нямам късмет с моите коли.Сега поне и се кефя , тъйкато с новите гуми хем вози по-плавно, хем има една такава по-височка визия, леко ми наподобява на кросоувър тип Субару Аутбек или Ауди Олроуд.
В крайна сметка сте прави.Във всеки автомобил можеш да откриеш кусури, но след като го имаш, по-добре е да се радваш на хубавите му страни, както е и в живота... :thumbsup:
Иначе вече съм намислил с какво евентуално да го сменям, новия Форестър Дизел, ако имате ли впечатления, дайте съвет .
В крайна сметка сте прави.Във всеки автомобил можеш да откриеш кусури, но след като го имаш, по-добре е да се радваш на хубавите му страни, както е и в живота... :thumbsup:
Иначе вече съм намислил с какво евентуално да го сменям, новия Форестър Дизел, ако имате ли впечатления, дайте съвет .
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Не знам какво разбераш под осукване и огъвъне? Аз съшо карам такъв Авенсис комби. Преди него съм караб 15 други автомобила от най-различни марки и модели и чистосърдечно мога да кажа, че по-стабилен автомобил от него не съм карал! Аз също съм минавал през Алпите, от Швейцария в Италия. Надявам се знаеш за какво става дума. Да не си карал Ауди ТТ, Порши, Ферари, или нещо от този род? Колата си е много сигурна и си има всички системи за сигурност.Какво искаш повече от това?bubaru написа:Аа, забравих:
-нестабилна е по-завоите, аз доста обикалям в алпите и там по готините пътища и завои принципно е страшно удоволствие да караш кола.Но не и Авенсис, който се клати, усуква и се мъчи да следи добре траекторията, също както и собственика му
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ееее - това е крайно изказванеKiki написа:....Преди него съм караб 15 други автомобила от най-различни марки и модели и чистосърдечно мога да кажа, че по-стабилен автомобил от него не съм карал! Аз също съм минавал през Алпите, от Швейцария в Италия. Надявам се знаеш за какво става дума. Да не си карал Ауди ТТ, Порши, Ферари, или нещо от този род? ....

Например последния Опел Астра G хечбек бе значително по-стабилен в завои - просто се държеше неутрално, а и окачването бе значително по-твърдо...
Сега с Маздата също не може да става сравнение по управляемост/стабилност в завои...
Но е факт, че като комфорт на возията авенсиса си бе изключително добре - с Астрата въобще не може да става дума за сравнение, а с Маздата сравнението става само при високи скорости - там Маздата е по-добре...
При ниски скорости Маздата отстъпва по комфорт (усеща се всяка неравност, което може и да е следствие от значително по-нископрофилните гуми)..
Безплатен обяд няма - просто на някои им харесва 'по-дървена' возия с добра управляемост, а други се кефят на 'парахода' дето се полюшва леко на огромните дупки

За мен Авенсиса бе една от колите, намерили 'златната среда' между комфорт и управляемост, с лек превес на комфорта...

Но по този параметър всеки може да направи различен извод, защото степента на 'юркане' на автомобила в завой е различна за всеки колега - на някой колата няма да мръдне при 80км/ч - колкото му е границата на този шофьор, докато друг ще се оплаче от недозавиване/презавиване, но при 100км/ч на един и същ завой... (абе опитах се да обясня разбираемо) biggrin.gif

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Сравнението бе в чиста управляемост/поведение в завой, пък и Опела е по-нисък клас и бе без системи за сигурност (освен ABS).Kiki написа:Сравнението на Опел Астра с Тойота Авенсис е меко казано съвсем неудачно!Да не би Опела да има същите системи за сигурност, или да е от същия клас?

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Че 2.2д4д при 1000об/мин не дърпа изобщоbubaru написа:-Дизеловия двигател, поне моя, на бартовчед ми не е така(той има 2,2 д4д-150 к.с.), трака ужасно , когато е студен, а после между 1000 и 1500 об/мин на 2-ра или 3-та при изтегляне пак чука, докато понабере малко обороти.Все едно му "чука аванса", като едно време, а все пак е кола 2007 г.

Иначе колата би трябвало нарочно да е нестабилна в завоите за да се усети ефекта от системите за стабилност. Иначе ако колата си е стабилна и без системите за стабилност защо са ги монтирали и оскъпили колата? biggrin.gif
Иначе мен лично електрическото серво много ме дразни. Волана става чувствителен на всяка неравност по пътя и трябва да се държи здраво и да се внимава през цялото време.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта