Авенсис 2.0 д4д комби 2007г с гуми 205/60/16-зимни

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
bubaru
Мнения: 15
Регистриран на: 14 Ное 2008 00:52

Авенсис 2.0 д4д комби 2007г с гуми 205/60/16-зимни

Мнение от bubaru » 14 Ное 2008 01:00

Здравейте,
макар, че се води недопустимо и извън стандарта, смених зимни гуми на моя авенсис вместо стандартните гуми 205/55/16, с по-високи-206/60/16.Тъйкато са зимни са по меки, а и обират по-добре неравностите, определено возо по-добре.Какво мислите по въпроса , дали ще опират.Ако някой си е позволявал подобен експеримент, нека сподели впечатления.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2008 07:55

Ами очакваме ти да споделиш впечатления дали опира - така и така си ги сложил...
Много внимавай, ако ти се наложи да сложиш вериги - огледай мястото от всички страни да не опре някъде веригата и да ти събере калника :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 14 Ное 2008 10:03

Внимавай и със скоростта! Спидомера ще те лъже. Като гледаш скоростта, винаги имай впредвид, че караш с плюс пет, а може би десет километра повече!

павел павлов
Мнения: 156
Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
Местоположение: гр.Царево
Обратна връзка:

Мнение от павел павлов » 14 Ное 2008 10:40

Na korola Verso ne opira nikyde!Izprobvano e sys sy6tiq razmer!
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.

bubaru
Мнения: 15
Регистриран на: 14 Ное 2008 00:52

Мнение от bubaru » 14 Ное 2008 11:33

Благодаря за мненията.Надявам се до слагане на вериги да не се стига.Иначе той километража принципно доста лъже.Аз го засичах с навигация и с нормалните гуми ми даваше 8-9 км/ч повече от показанията на навигацията, която би трябвало да е по-точна.Сега като го засякох ми дава вече само 3 км. отклонение, но пак надолу-карам с 100 по спидометър, на навигация 97 км/ч, така че даже сега е по реално показанието от преди.Единствено се притеснявам, че ако я натоваря повече, тя е със мекичко окачване и доста кляка отзад, та тогава може евентуално да опре, ще внимавам. Аз карах преди това Версо и то е с по-твърдо окачване, може би при него действително няма да има проблем с по-високите гуми.
Както и да е , реших да рискувам , ще видим, може да се окаже успешен експеримент, най-малкото сега вози по-готино.
Имам един въпрос към притежателите на последните авенсиси за окачването.Аз карах преди това бензинов 1,6 лимузина 2006 (след фейслифта) 75000 км. и сега го смених с дизел 2.0 126 к.с., който също вече е на 70000 км.И при двата модела се раздрънкава предния мост. При първата ми смениха гаранционно една биалета, после някаква щанга, но така и не се оправи много.Сега при втората ми натегнаха нещо спирачните апарати, но пак се чуват шумове.Особено на павета постоянно ми дрънчи, да не говорим за скапания интериор , който след 10000 км се скърца и изпада в някакви дразнещи резонанси.Та въпроса ми е , какви са вашите наблюдения и впечатления.Моето мнение, че този авнсис 2003-2008 има много калпав преден мост, който и при реално здрави елементи на окачването , просто си дрънчи и трака.Така си е конструиран, не може да обира късите неравности.Аз принципно предпочитам една кола да вози твърдо(прим. почечето БМВ-та), но не и да тропа и дрънчи.Имам един стар 16 год. Мерц.124 , който обира неравностите значително по-цивилизовано , макар и на 420000 км.
Пишете и за други оплаквания.Всъщност ще ви изредя още малко, тъкмо да ви там тема за размисъл:
-Висок шум от колелата
-Ниска предница
-При пълен резервоар се клати горивото и оставаш с впечатлението , че задното ти окачване е от 10 годишна вектра такси на 1200000 км.
-Слаби фарове, особено късите, които всъщност използваш
-Комбито има много по-нехарманично и усукващо се шаси от лимузината, което сигурно е нормално, но дразни, като си си го купил вече
-Волана е нечуствителен и малко информативен
-Само бензините (и то новите след фейслифта)имат електрическо серво, което поне отчасти намалява раздразнението от предишната критика
-Седалките са добри, но с лоша странична опора
-Пластмасата в интериора е долнопробна, но не това проблема, а най-вече сглобката.Ужасно качество на интериора, който скърца постоянно някъде на лош път и павета.
-Дизеловия двигател, поне моя, на бартовчед ми не е така(той има 2,2 д4д-150 к.с.), трака ужасно , когато е студен, а после между 1000 и 1500 об/мин на 2-ра или 3-та при изтегляне пак чука, докато понабере малко обороти.Все едно му "чука аванса", като едно време, а все пак е кола 2007 г.
-Не бе,не е чак толкова лоша колата, малко се изхвърлям на моменти,провокирам ви същсо , а и аз съм си по-взискателен може би, ама след 1 година каране, вече си мисля постоянно как ще я сменям с нещо друго, а това не говори добре за модела.Чудя се има ли и други такива , като мен ?
Идеята ми , че за да те кефи една кола не е важно само да е скъпа, бърза или ексклузивна.Може да си се кефиш и на кола за 40000 лв. а може и ужасно да се дразниш на такава за 300 000 лв, още повече във втория случай си дал повече пари. Авенсиса май не влиза в нито една от тези категоии.

bubaru
Мнения: 15
Регистриран на: 14 Ное 2008 00:52

Мнение от bubaru » 14 Ное 2008 11:44

Аа, забравих:
-нестабилна е по-завоите, аз доста обикалям в алпите и там по готините пътища и завои принципно е страшно удоволствие да караш кола.Но не и Авенсис, който се клати, усуква и се мъчи да следи добре траекторията, също както и собственика му cool.gif

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 14 Ное 2008 12:37

Ми моя е 2005 2.0 д4д и гореописаното не важи за моя автомобил или поне аз не съм забелязал нищо такова от това, което си писал. Но все пак си ни е личен автомобил и аз се грижа за него. Не знам твоя дали е личен или служебен, защото не си го споменал. Единственото нещо което направих след като го взех от магазина беше да си врътна регулировката на фаровете и нещата се оправиха със светенето. На мен не ми тропа нищо нито по интериора, нито по окачването, а все пак го карам 90% само градско и 40% от тях е по паветата на борис 3, народното събрание и останалите дупки на софия. Може би съм извадил късмет, знам ли. Товаря е достатъчно - по един евро палет на седмица, тежащи от 215 до към 530 кг и нямам проблеми за сега. Нямам системи за стабилност и смело мога да твърдя, че до сега не е подвела в нито една ситуация с висока скорост на завои. Наистина предницата й е нисичка и доста пъти съм суркал корите отдолу, ама те хората като са я правили явно не са знаели, че има държава България, в която ще се кара този автомобил. Особено около нашия блок доста често гледам как и джиповете суркат на моменти. Ама това е реалността тука.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 14 Ное 2008 12:46

Авенсиса е нестабилен по завоите ?!?! Ти със 120 ли искаш да влизаш !?!??? Щото аз съм ходил доста с комбито до Батак, там има дооооста приятни завой, но само едно Субару WRX успя да ме духне...... Гадна пластмаса ??? Ти виждал ли си БМВ 5 или Ауди 4,6 Allroad след 40-50хил.км кви стават копчетата ???? Тропа? Слаба предница ?????? Че бащата му навъртя 60хил.км на нашия, като той дупки не признава, а преднацата изобщо не е мръднала и до ден днешен - над 100хил.км.....Толкова тихо купе няма - нито БМВ, нито Мерца.... Ква нафта ползваш, щото аз съм карал повечето Авенсиси и определено са доооста по-тихи от Ауди и VW, особено помпа дюзите.... нищо лично, ама по-възможно е да си попаднал на кофти автомобил, защото това са непривични неща за Авинсиса.... Или просто си втълпяваш... И Королата ми 1.4 д4д сега е шумна, ама от последния път нафтата запуши на три други коли филтрите.... Иначе не може да се чуе като си в купето.... Ти ролс ройс ли си карал, че Авенсиса ти е супер шумен ???? wacko.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2008 13:12

За новия авенсис не знам, но за първия (седан) имаше тенденция при високи скорости да презавива (например широкия завой пред Ястребино).
Комбито би трябвало да го има същия ефект и то в по-голяма степен заради по-голямата тежест зад задния мост...
Но като цяло аз бях доста доволен от окачването - до продажбата му на 90х.км съм нямал абсолютно никакви проблеми, като беше изключително енергоемко - дупки/вълни/грапавини направо не ги усещаше...
А съм го карал и доста по лоши български пътища и т.н.
Пластмасите и т.н. - няма да коментирам, защото всеки си има вкус. На някой му харесва твърдата 'технократска' пластмаса, на друг - дървото и т.н... Но при мен също не се беше разтропало таблото...
Шума от гумите - търси проблема в гумите. Бях сложил едни Гудиър (май хидрагрип бяха) дето така виеха, че си мислех, че има проблем с лагерите...
Освен това по-високите гуми означават по-вяло управление и повече люлеене.
За ниската предница - няма разлика в сравнение със сегашната ми Мазда (само дето при маздата са сложили едни много меки гуми за 'аеродинамични елементи', та не се пука пластмасата, а се огъват те)..
Иначе доколкото виждам всички автомобили в този клас са с просвет около 15см...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

bubaru
Мнения: 15
Регистриран на: 14 Ное 2008 00:52

Мнение от bubaru » 14 Ное 2008 13:44

Не знам може и да нямам късмет с моите коли.Сега поне и се кефя , тъйкато с новите гуми хем вози по-плавно, хем има една такава по-височка визия, леко ми наподобява на кросоувър тип Субару Аутбек или Ауди Олроуд.
В крайна сметка сте прави.Във всеки автомобил можеш да откриеш кусури, но след като го имаш, по-добре е да се радваш на хубавите му страни, както е и в живота... :thumbsup:
Иначе вече съм намислил с какво евентуално да го сменям, новия Форестър Дизел, ако имате ли впечатления, дайте съвет .

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 15 Ное 2008 20:13

bubaru написа:Аа, забравих:
-нестабилна е по-завоите, аз доста обикалям в алпите и там по готините пътища и завои принципно е страшно удоволствие да караш кола.Но не и Авенсис, който се клати, усуква и се мъчи да следи добре траекторията, също както и собственика му cool.gif
Не знам какво разбераш под осукване и огъвъне? Аз съшо карам такъв Авенсис комби. Преди него съм караб 15 други автомобила от най-различни марки и модели и чистосърдечно мога да кажа, че по-стабилен автомобил от него не съм карал! Аз също съм минавал през Алпите, от Швейцария в Италия. Надявам се знаеш за какво става дума. Да не си карал Ауди ТТ, Порши, Ферари, или нещо от този род? Колата си е много сигурна и си има всички системи за сигурност.Какво искаш повече от това?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2008 21:08

Kiki написа:....Преди него съм караб 15 други автомобила от най-различни марки и модели и чистосърдечно мога да кажа, че по-стабилен автомобил от него не съм карал! Аз също съм минавал през Алпите, от Швейцария в Италия. Надявам се знаеш за какво става дума. Да не си карал Ауди ТТ, Порши, Ферари, или нещо от този род? ....
Ееее - това е крайно изказване :whistle:
Например последния Опел Астра G хечбек бе значително по-стабилен в завои - просто се държеше неутрално, а и окачването бе значително по-твърдо...
Сега с Маздата също не може да става сравнение по управляемост/стабилност в завои...
Но е факт, че като комфорт на возията авенсиса си бе изключително добре - с Астрата въобще не може да става дума за сравнение, а с Маздата сравнението става само при високи скорости - там Маздата е по-добре...
При ниски скорости Маздата отстъпва по комфорт (усеща се всяка неравност, което може и да е следствие от значително по-нископрофилните гуми)..
Безплатен обяд няма - просто на някои им харесва 'по-дървена' возия с добра управляемост, а други се кефят на 'парахода' дето се полюшва леко на огромните дупки :thumbsup:
За мен Авенсиса бе една от колите, намерили 'златната среда' между комфорт и управляемост, с лек превес на комфорта... :thumbsup:
Но по този параметър всеки може да направи различен извод, защото степента на 'юркане' на автомобила в завой е различна за всеки колега - на някой колата няма да мръдне при 80км/ч - колкото му е границата на този шофьор, докато друг ще се оплаче от недозавиване/презавиване, но при 100км/ч на един и същ завой... (абе опитах се да обясня разбираемо) biggrin.gif tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 15 Ное 2008 21:23

Сравнението на Опел Астра с Тойота Авенсис е меко казано съвсем неудачно! :thumbsup:Да не би Опела да има същите системи за сигурност, или да е от същия клас? :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2008 21:50

Kiki написа:Сравнението на Опел Астра с Тойота Авенсис е меко казано съвсем неудачно! :thumbsup:Да не би Опела да има същите системи за сигурност, или да е от същия клас? :thumbsup:
Сравнението бе в чиста управляемост/поведение в завой, пък и Опела е по-нисък клас и бе без системи за сигурност (освен ABS). :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 16 Ное 2008 09:39

bubaru написа:-Дизеловия двигател, поне моя, на бартовчед ми не е така(той има 2,2 д4д-150 к.с.), трака ужасно , когато е студен, а после между 1000 и 1500 об/мин на 2-ра или 3-та при изтегляне пак чука, докато понабере малко обороти.Все едно му "чука аванса", като едно време, а все пак е кола 2007 г.
Че 2.2д4д при 1000об/мин не дърпа изобщо smile.gif А как се държи на 800об/мин?

Иначе колата би трябвало нарочно да е нестабилна в завоите за да се усети ефекта от системите за стабилност. Иначе ако колата си е стабилна и без системите за стабилност защо са ги монтирали и оскъпили колата? biggrin.gif

Иначе мен лично електрическото серво много ме дразни. Волана става чувствителен на всяка неравност по пътя и трябва да се държи здраво и да се внимава през цялото време.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта