Газ на VVTi

DanielDimov
Мнения: 7
Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50

Газ на VVTi

Мнение от DanielDimov » 11 Сеп 2008 14:05

Здравейте,

някой знае ли дали има някакъв напредък в разработването на газово устройство за VVTi двигателите?

Дайте да поговорим за това! Какви са пречките засега, как могат да се преодолеят и т.н.

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 11 Сеп 2008 14:39

Do kolkoto sum 4uval pregarqli klapanite ili ne6to takova sad.gif unsure.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 11 Сеп 2008 21:57

Колегата ми кара Корола 1.4 VVT на газ вече около 20 000 и няма проблеми.Газовото е REG,газов инжекцион.Прегарянето на клапаните доколкото знам е проблем на нормалните АГУ и е свързано с карането на прекалено обеднена смес(доколкото там сместа не се дозира адекватно от ECU-то,ами с разни врътки по тръбите)
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 11 Сеп 2008 22:44

не,прегарят леглата на клапаните само на определени мотори,при които шийката на клапана е твърде тънка.мисля тук някъде във форума има информация на кой точно не се препоръчва газ.теоретично при 16V с малка кубатура,но може би не непременно.във всеки случай тая препоръка се дава директно от тойота,така че няма грешка.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 11 Сеп 2008 23:17

Ами тя мойта каруца беше в тоя списък,ама след 20 000 км на газ,след като се наложи да отварям главата клапаните/леглата си бяха в иделно състояние.Дори нямаше нужда ор "припасване".Така че ,който(като мен) е решил да правикомпромис ,слагайки газ може да не се притеснява толкова.А и темата касае VVT-то,та по тоя повод писах за колегата.Не твърдя да съм напълно прав,но споделям мнение от нещо видяно,за да не казвам "ами така съм чувал"Деиствително цитирания пробег е еднакъв ,ама просто така се получи,а слагахме газовите по едно и също време.Само дето аз сглупих с тоя руски маймунджулък.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

stanimirco
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23

Мнение от stanimirco » 12 Сеп 2008 09:19

Здравейте,
Аз имам Toyota Avensis 1.6VVT-i 2001г производство. Карам я с газов инжекцион BSM от повече от 2 години и съм изминал на 50 000км. До сега единствените проблеми, които съм имал са от профилактична гледна точка на самата инжекционна система (смяна на консумативи и диагностика). Колата се държи много прилично и наистина съм много доволен. Проблеми с клапаните до сега не съм имал или поне не съм разбрал да имам biggrin.gif. Така, че който е решил да си слага инжекцион според мен няма да сбърка.

DanielDimov
Мнения: 7
Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50

Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 11:37

а някой знае ли подробности за това как работи този газов инжекцион на тези двигатели?

това което на мен ми е известно е че газта се впръсква в газообразно състояние и със подходяща температура в колекторните тръби и там се смесва с въздуха. какво обаче става после когато двигателя върне част от въздуха обратно?!? как се дозира газта - на базата на какви данни?!? да не би когато се сложи такова газово устройство да се изключва цикъла на Милър и да се преминава към традиционния цикъл?!?

изобщо има толкова много неясни моменти които никъде не ги пише (поне аз не успях да намеря) така че ако има някой който е наясно с тези неща моля да отговори подробно!

Благодаря!

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 12 Сеп 2008 13:51

газовият инжекцион работи съвсем елементарно - просто "чете" таймингът на инжекторите на бензиновата система и пръска газ според тях. всичко останало си го върши бензиновият компютър - аванси, искра и така нататък. бензиновият компютър си работи, просто вместо бензин се пръска газ. няма никакъв проблем да се сложи на VVT, не е нужно да се слагат допълнителни емулатори. а и доколкото знам на тойотският компютър не може да му се сложи аванс процесор за допълнителна оптимизация - аванс таблиците му не са фиксирани. има по-съвременни системи, които са без редуктор(изпарител), те работят на течна фаза - в бутилката има помпа, която дига към 10 атмосфери налягане, газта се впръсква в течно състояние в колекторите и там се изпарява. понеже при процесът има доста голямо охлаждане на горивото - даже се повишава лекичко мощността. но тези системи са скъпи, около 4000лв. при хубав газов инжекцион проблем с клапаните няма - просто трябв ада се проверяват два пъти по-често. т.е. ако има профилактичен реглаж на 100 000км, той трябва да се прави на 50 000. свещите също се сменят два пъти по-често.
status: за БАН

DanielDimov
Мнения: 7
Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50

Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 16:32

maggkrabar, това което описваш е възможно на двигатели с цикъл на Ото - на такива двигатели инжекторите пръскат бензина извън цилиндъра и той влиза заедно с въздуха вътре

при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)

при това положение не виждам как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател

може би става с "обикновено" газово устройство което си смесва газ и въздух предварително и сместа си влиза в цилиндрите както е при карбураторните двигатели, но тогава двигателя ще си загуби ефективността и ще гълта повече газ

ти 100% ли си сигурен, че на тези двигатели слагат такива газови и те работят?

Аватар
ing
Мнения: 85
Регистриран на: 23 Мар 2006 14:02
Местоположение: Plovdiv

Мнение от ing » 12 Сеп 2008 17:34

DanielDimov написа:...при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
...
Коя Тойота е с такъв двигател?
Японеца не спи, той мисли !!!
Toyota manuals
Полезни съвети за Corolla E11

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 12 Сеп 2008 18:29

DanielDimov написа:...при цикъла на Милър ... как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател...
Мисля че бъркаш двигатели с директно впръскване и такива с променливо газоразпределение.
Цикъла на Милър е ефективен само при двигатели с принудително пълнене (суперчарджър), Тойота използва т.нар. цикъл на Аткинсън при атмосферните си двигатели, които се влагат в хибридните автомобили. При VVTi има процес, който наподобява цикъл на Милър/Аткинсън, но до голяма степен точно променливото газоразпледеление не позволява 'добавяне' на 'петия' такт, т.е. застъпване се получава само при много лек режим на работа преди преминаване в т.нар. спирачен режим.
Освен това maggkrabar обясни, че ГИ 'повтаря' това, което бензиновите инжектори правят, т.е. няма разлика какво е горивото, ако времетраенето и момента на впръскване са същите, нали.
ГИ стига да е от типа 'последователен' може да регулира съотношението (времетраенето на импулса на инжекторите) между бензин-газ от 5 до 95%, така че дори и при двигатели с директно впръскване, пак е възможно влагането на газ. Тогава естествено няма 100% работа на газ, а се използва много кратък импулс на бензиновите инжектори, просто за охлаждането им.
Ето виж тук за каква система става дума:
http://www.lpg-kits.com/vogas3.htm

DanielDimov
Мнения: 7
Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50

Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 20:06

значи VVTi-тата на Toyota не са с директно впръскване на горивото в цилиндъра, а се впръсква в колекторните тръби - така ли?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 12 Сеп 2008 21:05

DanielDimov написа:значи VVTi-тата на Toyota не са с директно впръскване на горивото в цилиндъра, а се впръсква в колекторните тръби - така ли?
Повечето са с предкамерно впръскване (в колекторните тръби), има и с директно впръскване D-4 (кода завършва на SE, напр. 1AZ-FSE), а има и с двойна инжекция - серията D-4S. Виж този линк:
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... in/engine/
А относно двигателите с цикъл на Аткинсън виж това:
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... ngine.html

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 12 Сеп 2008 23:17

ohmy.gif worthy.gif stupid.gif bow.gif
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 15 Сеп 2008 10:24

Доколкото зная 2.0 ВВТИ е с директно впръскване след 2004г.
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ivayla и 6 госта