Газ на VVTi
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
Газ на VVTi
Мнение от DanielDimov » 11 Сеп 2008 14:05
някой знае ли дали има някакъв напредък в разработването на газово устройство за VVTi двигателите?
Дайте да поговорим за това! Какви са пречките засега, как могат да се преодолеят и т.н.
DanielDimov
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Мнение от Georgimitrovich » 11 Сеп 2008 14:39


1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Georgimitrovich
Мнение от kristian » 11 Сеп 2008 21:57
kristian
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Сеп 2008 22:44
jim_beam
Мнение от kristian » 11 Сеп 2008 23:17
kristian
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23
Мнение от stanimirco » 12 Сеп 2008 09:19
Аз имам Toyota Avensis 1.6VVT-i 2001г производство. Карам я с газов инжекцион BSM от повече от 2 години и съм изминал на 50 000км. До сега единствените проблеми, които съм имал са от профилактична гледна точка на самата инжекционна система (смяна на консумативи и диагностика). Колата се държи много прилично и наистина съм много доволен. Проблеми с клапаните до сега не съм имал или поне не съм разбрал да имам biggrin.gif. Така, че който е решил да си слага инжекцион според мен няма да сбърка.
stanimirco
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 11:37
това което на мен ми е известно е че газта се впръсква в газообразно състояние и със подходяща температура в колекторните тръби и там се смесва с въздуха. какво обаче става после когато двигателя върне част от въздуха обратно?!? как се дозира газта - на базата на какви данни?!? да не би когато се сложи такова газово устройство да се изключва цикъла на Милър и да се преминава към традиционния цикъл?!?
изобщо има толкова много неясни моменти които никъде не ги пише (поне аз не успях да намеря) така че ако има някой който е наясно с тези неща моля да отговори подробно!
Благодаря!
DanielDimov
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 12 Сеп 2008 13:51
agent dust
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 16:32
при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
при това положение не виждам как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател
може би става с "обикновено" газово устройство което си смесва газ и въздух предварително и сместа си влиза в цилиндрите както е при карбураторните двигатели, но тогава двигателя ще си загуби ефективността и ще гълта повече газ
ти 100% ли си сигурен, че на тези двигатели слагат такива газови и те работят?
DanielDimov
Мнение от ing » 12 Сеп 2008 17:34
Коя Тойота е с такъв двигател?DanielDimov написа:...при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
...
ing
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 12 Сеп 2008 18:29
Мисля че бъркаш двигатели с директно впръскване и такива с променливо газоразпределение.DanielDimov написа:...при цикъла на Милър ... как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател...
Цикъла на Милър е ефективен само при двигатели с принудително пълнене (суперчарджър), Тойота използва т.нар. цикъл на Аткинсън при атмосферните си двигатели, които се влагат в хибридните автомобили. При VVTi има процес, който наподобява цикъл на Милър/Аткинсън, но до голяма степен точно променливото газоразпледеление не позволява 'добавяне' на 'петия' такт, т.е. застъпване се получава само при много лек режим на работа преди преминаване в т.нар. спирачен режим.
Освен това maggkrabar обясни, че ГИ 'повтаря' това, което бензиновите инжектори правят, т.е. няма разлика какво е горивото, ако времетраенето и момента на впръскване са същите, нали.
ГИ стига да е от типа 'последователен' може да регулира съотношението (времетраенето на импулса на инжекторите) между бензин-газ от 5 до 95%, така че дори и при двигатели с директно впръскване, пак е възможно влагането на газ. Тогава естествено няма 100% работа на газ, а се използва много кратък импулс на бензиновите инжектори, просто за охлаждането им.
Ето виж тук за каква система става дума:
http://www.lpg-kits.com/vogas3.htm
Scott
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
Мнение от DanielDimov » 12 Сеп 2008 20:06
DanielDimov
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 12 Сеп 2008 21:05
Повечето са с предкамерно впръскване (в колекторните тръби), има и с директно впръскване D-4 (кода завършва на SE, напр. 1AZ-FSE), а има и с двойна инжекция - серията D-4S. Виж този линк:DanielDimov написа:значи VVTi-тата на Toyota не са с директно впръскване на горивото в цилиндъра, а се впръсква в колекторните тръби - така ли?
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... in/engine/
А относно двигателите с цикъл на Аткинсън виж това:
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... ngine.html
Scott
kristian
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта