Газ на VVTi
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
Газ на VVTi
Здравейте,
някой знае ли дали има някакъв напредък в разработването на газово устройство за VVTi двигателите?
Дайте да поговорим за това! Какви са пречките засега, как могат да се преодолеят и т.н.
някой знае ли дали има някакъв напредък в разработването на газово устройство за VVTi двигателите?
Дайте да поговорим за това! Какви са пречките засега, как могат да се преодолеят и т.н.
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Колегата ми кара Корола 1.4 VVT на газ вече около 20 000 и няма проблеми.Газовото е REG,газов инжекцион.Прегарянето на клапаните доколкото знам е проблем на нормалните АГУ и е свързано с карането на прекалено обеднена смес(доколкото там сместа не се дозира адекватно от ECU-то,ами с разни врътки по тръбите)
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
не,прегарят леглата на клапаните само на определени мотори,при които шийката на клапана е твърде тънка.мисля тук някъде във форума има информация на кой точно не се препоръчва газ.теоретично при 16V с малка кубатура,но може би не непременно.във всеки случай тая препоръка се дава директно от тойота,така че няма грешка.
Ами тя мойта каруца беше в тоя списък,ама след 20 000 км на газ,след като се наложи да отварям главата клапаните/леглата си бяха в иделно състояние.Дори нямаше нужда ор "припасване".Така че ,който(като мен) е решил да правикомпромис ,слагайки газ може да не се притеснява толкова.А и темата касае VVT-то,та по тоя повод писах за колегата.Не твърдя да съм напълно прав,но споделям мнение от нещо видяно,за да не казвам "ами така съм чувал"Деиствително цитирания пробег е еднакъв ,ама просто така се получи,а слагахме газовите по едно и също време.Само дето аз сглупих с тоя руски маймунджулък.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23
Здравейте,
Аз имам Toyota Avensis 1.6VVT-i 2001г производство. Карам я с газов инжекцион BSM от повече от 2 години и съм изминал на 50 000км. До сега единствените проблеми, които съм имал са от профилактична гледна точка на самата инжекционна система (смяна на консумативи и диагностика). Колата се държи много прилично и наистина съм много доволен. Проблеми с клапаните до сега не съм имал или поне не съм разбрал да имам biggrin.gif. Така, че който е решил да си слага инжекцион според мен няма да сбърка.
Аз имам Toyota Avensis 1.6VVT-i 2001г производство. Карам я с газов инжекцион BSM от повече от 2 години и съм изминал на 50 000км. До сега единствените проблеми, които съм имал са от профилактична гледна точка на самата инжекционна система (смяна на консумативи и диагностика). Колата се държи много прилично и наистина съм много доволен. Проблеми с клапаните до сега не съм имал или поне не съм разбрал да имам biggrin.gif. Така, че който е решил да си слага инжекцион според мен няма да сбърка.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
а някой знае ли подробности за това как работи този газов инжекцион на тези двигатели?
това което на мен ми е известно е че газта се впръсква в газообразно състояние и със подходяща температура в колекторните тръби и там се смесва с въздуха. какво обаче става после когато двигателя върне част от въздуха обратно?!? как се дозира газта - на базата на какви данни?!? да не би когато се сложи такова газово устройство да се изключва цикъла на Милър и да се преминава към традиционния цикъл?!?
изобщо има толкова много неясни моменти които никъде не ги пише (поне аз не успях да намеря) така че ако има някой който е наясно с тези неща моля да отговори подробно!
Благодаря!
това което на мен ми е известно е че газта се впръсква в газообразно състояние и със подходяща температура в колекторните тръби и там се смесва с въздуха. какво обаче става после когато двигателя върне част от въздуха обратно?!? как се дозира газта - на базата на какви данни?!? да не би когато се сложи такова газово устройство да се изключва цикъла на Милър и да се преминава към традиционния цикъл?!?
изобщо има толкова много неясни моменти които никъде не ги пише (поне аз не успях да намеря) така че ако има някой който е наясно с тези неща моля да отговори подробно!
Благодаря!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
газовият инжекцион работи съвсем елементарно - просто "чете" таймингът на инжекторите на бензиновата система и пръска газ според тях. всичко останало си го върши бензиновият компютър - аванси, искра и така нататък. бензиновият компютър си работи, просто вместо бензин се пръска газ. няма никакъв проблем да се сложи на VVT, не е нужно да се слагат допълнителни емулатори. а и доколкото знам на тойотският компютър не може да му се сложи аванс процесор за допълнителна оптимизация - аванс таблиците му не са фиксирани. има по-съвременни системи, които са без редуктор(изпарител), те работят на течна фаза - в бутилката има помпа, която дига към 10 атмосфери налягане, газта се впръсква в течно състояние в колекторите и там се изпарява. понеже при процесът има доста голямо охлаждане на горивото - даже се повишава лекичко мощността. но тези системи са скъпи, около 4000лв. при хубав газов инжекцион проблем с клапаните няма - просто трябв ада се проверяват два пъти по-често. т.е. ако има профилактичен реглаж на 100 000км, той трябва да се прави на 50 000. свещите също се сменят два пъти по-често.
status: за БАН
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
maggkrabar, това което описваш е възможно на двигатели с цикъл на Ото - на такива двигатели инжекторите пръскат бензина извън цилиндъра и той влиза заедно с въздуха вътре
при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
при това положение не виждам как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател
може би става с "обикновено" газово устройство което си смесва газ и въздух предварително и сместа си влиза в цилиндрите както е при карбураторните двигатели, но тогава двигателя ще си загуби ефективността и ще гълта повече газ
ти 100% ли си сигурен, че на тези двигатели слагат такива газови и те работят?
при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
при това положение не виждам как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател
може би става с "обикновено" газово устройство което си смесва газ и въздух предварително и сместа си влиза в цилиндрите както е при карбураторните двигатели, но тогава двигателя ще си загуби ефективността и ще гълта повече газ
ти 100% ли си сигурен, че на тези двигатели слагат такива газови и те работят?
Коя Тойота е с такъв двигател?DanielDimov написа:...при цикъла на Милър е възможно двигателя да работи в режим при който всмукателния клапан се затваря по-късно и по този начин част от въздуха влязъл в цилиндъра излиза обратно. при тези двигатели инжекторите пръскат бензина директно в цилиндъра и то след като всмукателния клапан се затвори (или много близо до този момент)
...
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мисля че бъркаш двигатели с директно впръскване и такива с променливо газоразпределение.DanielDimov написа:...при цикъла на Милър ... как инжекциона който описваш изобщо ще работи с VVTi двигател...
Цикъла на Милър е ефективен само при двигатели с принудително пълнене (суперчарджър), Тойота използва т.нар. цикъл на Аткинсън при атмосферните си двигатели, които се влагат в хибридните автомобили. При VVTi има процес, който наподобява цикъл на Милър/Аткинсън, но до голяма степен точно променливото газоразпледеление не позволява 'добавяне' на 'петия' такт, т.е. застъпване се получава само при много лек режим на работа преди преминаване в т.нар. спирачен режим.
Освен това maggkrabar обясни, че ГИ 'повтаря' това, което бензиновите инжектори правят, т.е. няма разлика какво е горивото, ако времетраенето и момента на впръскване са същите, нали.
ГИ стига да е от типа 'последователен' може да регулира съотношението (времетраенето на импулса на инжекторите) между бензин-газ от 5 до 95%, така че дори и при двигатели с директно впръскване, пак е възможно влагането на газ. Тогава естествено няма 100% работа на газ, а се използва много кратък импулс на бензиновите инжектори, просто за охлаждането им.
Ето виж тук за каква система става дума:
http://www.lpg-kits.com/vogas3.htm
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12 Авг 2008 00:50
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Повечето са с предкамерно впръскване (в колекторните тръби), има и с директно впръскване D-4 (кода завършва на SE, напр. 1AZ-FSE), а има и с двойна инжекция - серията D-4S. Виж този линк:DanielDimov написа:значи VVTi-тата на Toyota не са с директно впръскване на горивото в цилиндъра, а се впръсква в колекторните тръби - така ли?
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... in/engine/
А относно двигателите с цикъл на Аткинсън виж това:
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... ngine.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта