Питане за филтър груби частици дизел
Питане за филтър груби частици дизел
Здравейте колеги,
Забелязах, че филтъра за груби частици в процеса на експлоатация на колата от мен (20000км) е променил цвета си от светло кафяв към катранено черен.
Води ли състоянието му към някакви отрицателни последствия и подлежи ли на почистване.
Двигателя е 2С-Т 2000см3 ТД на Тойота Карина Е.
Забелязах, че филтъра за груби частици в процеса на експлоатация на колата от мен (20000км) е променил цвета си от светло кафяв към катранено черен.
Води ли състоянието му към някакви отрицателни последствия и подлежи ли на почистване.
Двигателя е 2С-Т 2000см3 ТД на Тойота Карина Е.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Какъв катализатор
Общо устройство на горивните филтри:
• за грубо пречистване – пречистват горивото от механични примеси с размери над 0,05 - 0,07мм. Филтриращите им елементи могат да бъдат пластинкови, лентови, мрежести и др. Филтър утаител за грубо пречистване - горивото постъпва през входящия щуцер (или кух болт), завит в отвора, попада в разпределителя, а след това по отражателя се стича в долната част на чашата. Водата и едрите механични частици се събират на дъното на чашата, а от горната част през мрежестия филтър горивото преминава през отвора и щуцера към горивоподаващата помпа. Утаителят, заварен в единия си край към чашата, успокоява турбулентното движение на горивото в чашата. При техническо обслужване утайките се източват през пробката.
• за фино пречистване – през него горивото преминава, преди да постъпи в горивонагнетателната помпа, задържа примесите с размер над 3 - 5 микрона. Филтриращите им елементи най-често се изработват от специална многослойно нагъната хартия, но могат да бъдат от кече, минерална вата, пропита със скрепително вещество и др. Състои се от тяло, два сменяеми филтриращи елемента, включени последователно, две чаши със заварени към тях болтове за закрепване на тялото чрез гайки. В долната част на болтовете са завити пробки за източване. Филтриращите елементи са хартиени, с външен слой от перфориран картон, уплътнени с в челните повърхнини. Плътното им притискане към тялото се осигурява от пружини, поставени в чашите под филтриращите елементи. Чашите и филтриращите елементи са уплътнени към тялото чрез уплътнители. Монтажното положение на филтъра отговаря на най – високата точка от горивната уредба, с което се осигурява събирането на проникналия въздух и връщането му с част от горивото през клапана жигльор в резервоара. Клапанът с пружината се отваря при предписаното надналягане. Регулирането му става чрез подбор на дебелината на регулировъчните шайби, поставени в пробката. на канала. Пробката се използва при обезвъздушаване на уредбата. Към накрайника се присъединява горивопровода за високо налягане. Образуван е от развалцования конусен край на тръбата и надянатата върху тръбата гайка. Между тях обикновено се поставя уплътнителна шайба. Уплътняването на горивопровода към щуцера става по конусните им повърхнини чрез притягане на гайката.
Проверка и почистване на филтъра за грубо пречистване на горивото, подмяна на филтриращия елемент на филтъра за фино пречистване на горивото, през 10 000км пробег.
Трябва да е това:
http://www.detali.ru/cat/oem_to2.asp?RG ... 3&PID=2302

Общо устройство на горивните филтри:
• за грубо пречистване – пречистват горивото от механични примеси с размери над 0,05 - 0,07мм. Филтриращите им елементи могат да бъдат пластинкови, лентови, мрежести и др. Филтър утаител за грубо пречистване - горивото постъпва през входящия щуцер (или кух болт), завит в отвора, попада в разпределителя, а след това по отражателя се стича в долната част на чашата. Водата и едрите механични частици се събират на дъното на чашата, а от горната част през мрежестия филтър горивото преминава през отвора и щуцера към горивоподаващата помпа. Утаителят, заварен в единия си край към чашата, успокоява турбулентното движение на горивото в чашата. При техническо обслужване утайките се източват през пробката.
• за фино пречистване – през него горивото преминава, преди да постъпи в горивонагнетателната помпа, задържа примесите с размер над 3 - 5 микрона. Филтриращите им елементи най-често се изработват от специална многослойно нагъната хартия, но могат да бъдат от кече, минерална вата, пропита със скрепително вещество и др. Състои се от тяло, два сменяеми филтриращи елемента, включени последователно, две чаши със заварени към тях болтове за закрепване на тялото чрез гайки. В долната част на болтовете са завити пробки за източване. Филтриращите елементи са хартиени, с външен слой от перфориран картон, уплътнени с в челните повърхнини. Плътното им притискане към тялото се осигурява от пружини, поставени в чашите под филтриращите елементи. Чашите и филтриращите елементи са уплътнени към тялото чрез уплътнители. Монтажното положение на филтъра отговаря на най – високата точка от горивната уредба, с което се осигурява събирането на проникналия въздух и връщането му с част от горивото през клапана жигльор в резервоара. Клапанът с пружината се отваря при предписаното надналягане. Регулирането му става чрез подбор на дебелината на регулировъчните шайби, поставени в пробката. на канала. Пробката се използва при обезвъздушаване на уредбата. Към накрайника се присъединява горивопровода за високо налягане. Образуван е от развалцования конусен край на тръбата и надянатата върху тръбата гайка. Между тях обикновено се поставя уплътнителна шайба. Уплътняването на горивопровода към щуцера става по конусните им повърхнини чрез притягане на гайката.
Проверка и почистване на филтъра за грубо пречистване на горивото, подмяна на филтриращия елемент на филтъра за фино пречистване на горивото, през 10 000км пробег.
Трябва да е това:
http://www.detali.ru/cat/oem_to2.asp?RG ... 3&PID=2302
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Това е катализатора. При дизела се води филтър за твърди частици. Ако има явни запушвания на клетки, по - довре е да го махнеш, защото започва да запушва генерацията и може да строши турбото! Не го виждам от другата страна, но ако е в един блок с колектора, само избушване. Провери дали след меката връзка - лещата - няма втори. По принцип се пада под скоростния лост. По вероятно е той да е запушен, защото е по-далеч от мотора и отлаганията при него са по-големи! Успех! 

Мерси за отговора.
Аз така и подозирах.
Чел съм, че при дизелаците на 500-600 км ел.система подава по богата смес, за да се увеличи температурата на изходящите газове с цел да пообгорят/изчистят "комина"
В този год на мисли какво ли ще стане ако го метна катализатора с една газова горелка? Да го белна малко.
Повода за размислите ми по тази тема беше, че от известно време се появи бая омасляване по тръбите, свързващи въздушния филтър с турбото. Ако съпротивлението на изпускателния тракт се е увеличило, следва че газовете, минаващи през турбината няма да я развъртат колкото трябва. Намаля налягането на нагнетяване. А цикъла на газоразпределение си остава същия, т.е. впускателните клапани в края на пълненето са още отворени, а налягането в цилиндъра става по-голямо от това на турбото и тръгва обратно към въздухана.
Ето такива мътни мисли ми се въртят.
Аз така и подозирах.
Чел съм, че при дизелаците на 500-600 км ел.система подава по богата смес, за да се увеличи температурата на изходящите газове с цел да пообгорят/изчистят "комина"
В този год на мисли какво ли ще стане ако го метна катализатора с една газова горелка? Да го белна малко.
Повода за размислите ми по тази тема беше, че от известно време се появи бая омасляване по тръбите, свързващи въздушния филтър с турбото. Ако съпротивлението на изпускателния тракт се е увеличило, следва че газовете, минаващи през турбината няма да я развъртат колкото трябва. Намаля налягането на нагнетяване. А цикъла на газоразпределение си остава същия, т.е. впускателните клапани в края на пълненето са още отворени, а налягането в цилиндъра става по-голямо от това на турбото и тръгва обратно към въздухана.
Ето такива мътни мисли ми се въртят.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
по-точно се казва оксидационен катализатор,филтър за твърди частици е друго.мисля,че този катализатор би трябвало да е вечен и да не може да се запуши.филтър за тв.частици ги имат по-новите модели.е има и едни стари пежa с такива,но тойота нямат.но те работят на съвсем друг принцип.Fido Dido написа:Това е катализатора. При дизела се води филтър за твърди частици. ...
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не съм пробвал, но дали няма да се почисти ако му пуснеш чист кислород??
Обикновено саждите/маслото се самозапалват и изгарят в среда от чист кислород и така може да се почисти ауспуха без да го нагряваш отделно с горелка или други по-сериозни средства...
Обикновено саждите/маслото се самозапалват и изгарят в среда от чист кислород и така може да се почисти ауспуха без да го нагряваш отделно с горелка или други по-сериозни средства...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Слоу, това би било прекрасно, ако ставаше! Всички щяха да си почистват катализаторите, а не да дават луди пари за нови! Ех, ако беше прав...
Но отлаганията са такива, че просто го изхвърляш!
Тези, които извличат златото и платината в последствие, само те успяват да го изчистят, но самия катализатор вече не функционира. При всички марки коли се води за консуматив, като производителя дава гаранция 150 000км. За България, обаче, гаранция няма! Не дават!


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта