Питане за филтър груби частици дизел
Питане за филтър груби частици дизел
Мнение от Night'sB » 11 Юни 2008 11:24
Забелязах, че филтъра за груби частици в процеса на експлоатация на колата от мен (20000км) е променил цвета си от светло кафяв към катранено черен.
Води ли състоянието му към някакви отрицателни последствия и подлежи ли на почистване.
Двигателя е 2С-Т 2000см3 ТД на Тойота Карина Е.
Night'sB
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 11 Юни 2008 11:31
Uncle Dido
Мнение от jury » 11 Юни 2008 15:12

Общо устройство на горивните филтри:
• за грубо пречистване – пречистват горивото от механични примеси с размери над 0,05 - 0,07мм. Филтриращите им елементи могат да бъдат пластинкови, лентови, мрежести и др. Филтър утаител за грубо пречистване - горивото постъпва през входящия щуцер (или кух болт), завит в отвора, попада в разпределителя, а след това по отражателя се стича в долната част на чашата. Водата и едрите механични частици се събират на дъното на чашата, а от горната част през мрежестия филтър горивото преминава през отвора и щуцера към горивоподаващата помпа. Утаителят, заварен в единия си край към чашата, успокоява турбулентното движение на горивото в чашата. При техническо обслужване утайките се източват през пробката.
• за фино пречистване – през него горивото преминава, преди да постъпи в горивонагнетателната помпа, задържа примесите с размер над 3 - 5 микрона. Филтриращите им елементи най-често се изработват от специална многослойно нагъната хартия, но могат да бъдат от кече, минерална вата, пропита със скрепително вещество и др. Състои се от тяло, два сменяеми филтриращи елемента, включени последователно, две чаши със заварени към тях болтове за закрепване на тялото чрез гайки. В долната част на болтовете са завити пробки за източване. Филтриращите елементи са хартиени, с външен слой от перфориран картон, уплътнени с в челните повърхнини. Плътното им притискане към тялото се осигурява от пружини, поставени в чашите под филтриращите елементи. Чашите и филтриращите елементи са уплътнени към тялото чрез уплътнители. Монтажното положение на филтъра отговаря на най – високата точка от горивната уредба, с което се осигурява събирането на проникналия въздух и връщането му с част от горивото през клапана жигльор в резервоара. Клапанът с пружината се отваря при предписаното надналягане. Регулирането му става чрез подбор на дебелината на регулировъчните шайби, поставени в пробката. на канала. Пробката се използва при обезвъздушаване на уредбата. Към накрайника се присъединява горивопровода за високо налягане. Образуван е от развалцования конусен край на тръбата и надянатата върху тръбата гайка. Между тях обикновено се поставя уплътнителна шайба. Уплътняването на горивопровода към щуцера става по конусните им повърхнини чрез притягане на гайката.
Проверка и почистване на филтъра за грубо пречистване на горивото, подмяна на филтриращия елемент на филтъра за фино пречистване на горивото, през 10 000км пробег.
Трябва да е това:
http://www.detali.ru/cat/oem_to2.asp?RG ... 3&PID=2302
jury
Night'sB
Night'sB
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 12 Юни 2008 09:46

Uncle Dido
Мнение от Night'sB » 12 Юни 2008 10:13
Аз така и подозирах.
Чел съм, че при дизелаците на 500-600 км ел.система подава по богата смес, за да се увеличи температурата на изходящите газове с цел да пообгорят/изчистят "комина"
В този год на мисли какво ли ще стане ако го метна катализатора с една газова горелка? Да го белна малко.
Повода за размислите ми по тази тема беше, че от известно време се появи бая омасляване по тръбите, свързващи въздушния филтър с турбото. Ако съпротивлението на изпускателния тракт се е увеличило, следва че газовете, минаващи през турбината няма да я развъртат колкото трябва. Намаля налягането на нагнетяване. А цикъла на газоразпределение си остава същия, т.е. впускателните клапани в края на пълненето са още отворени, а налягането в цилиндъра става по-голямо от това на турбото и тръгва обратно към въздухана.
Ето такива мътни мисли ми се въртят.
Night'sB
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 12 Юни 2008 10:46

Uncle Dido
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 13 Юни 2008 01:00
по-точно се казва оксидационен катализатор,филтър за твърди частици е друго.мисля,че този катализатор би трябвало да е вечен и да не може да се запуши.филтър за тв.частици ги имат по-новите модели.е има и едни стари пежa с такива,но тойота нямат.но те работят на съвсем друг принцип.Fido Dido написа:Това е катализатора. При дизела се води филтър за твърди частици. ...
jim_beam
pgb
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 14 Юни 2008 16:27

Uncle Dido
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Юни 2008 17:12
Обикновено саждите/маслото се самозапалват и изгарят в среда от чист кислород и така може да се почисти ауспуха без да го нагряваш отделно с горелка или други по-сериозни средства...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 14 Юни 2008 17:26


Uncle Dido
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост