чукане в мотора
и аз имам съмнения че нещо не е наред чува се някакво чукане ама дали от този проблем не знам сменях ремъма и ролката и преди и след го имаше,сложих и масло Toyota и пак си остана дали тези двигатели на са малко по шумни става въпрос за 7а-фе, чувал съм 4е издават така наречения гърлен шум,и ако има този проблем какво може да се отрази на двигателя,иначе няма проблем набира се нормално няма прекъсвания.
Toyota Avensis 98, 7A-FE
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
Toyota - RAV 4 II - 2.0 i 16V (5 dr) (150 Hp)
Да споделя и още нещо около този мотор( което поне аз открих вчера)
Та ситуацията е следната :
Нещо много гадно джангърка около ангренажа и ремъка прави едни камшици по1-2см
.
В сервиз ми бяха сменяли водна помпа и ремък преди 10 000км.
Хвщам и разглобявам ,щото вече не ща да вярвам на никого(писах в друга тема защо)
Проверявам ролко.помпи и т.н.-всичко си е О.К.
Слагам пак ремъка ,100 часа игра с белезите(странното е че няма белег на зъбната ролка на коляновия вал.а на ремъчната шайба)Намествам белезите ,въртя с ключа 2-3 оборота,паля и трът-тъ-тът-тъ-тът.....
Айде пак почвам да ровя ,пак намествам шаибата на 0град и изненада разпределителния вал изместен с 2зъба
Отпускам натяжната ролка и пак наново.И се оказва че при това положение хлабината на ремъка след разпред.вал ту голяма ту стегнато.И пак си ровя в мойта си книжка
и там пише така:
След като наместите белега на разпределителния вал и белега на шайбата на коляновия вал на 0град,въртите коляновия вал на 1 7/8 оборота и тогава стягате обтяжната ролка.Деиствително при това положение хлабината на ремъка след разпределителния вал(по посока на въртенето) е най-малка.И тогава стягате обтяжната.Това положение отговаря на 45град преди ГМТ на 1-ви цилиндър.
Сигурно за мнозина от вас това е известно,но за мен ( и за такива като мен дето обичат да си ровят сами по колите) си беше нещо ново.
Странното обаче е че колата доста се промени.И то в добра посока.Т.е възможно е и някои "майстор" преди това в сервиза да не си е свършил добре работата(или просто да не е знаел подробностите)

Та ситуацията е следната :
Нещо много гадно джангърка около ангренажа и ремъка прави едни камшици по1-2см

В сервиз ми бяха сменяли водна помпа и ремък преди 10 000км.
Хвщам и разглобявам ,щото вече не ща да вярвам на никого(писах в друга тема защо)
Проверявам ролко.помпи и т.н.-всичко си е О.К.
Слагам пак ремъка ,100 часа игра с белезите(странното е че няма белег на зъбната ролка на коляновия вал.а на ремъчната шайба)Намествам белезите ,въртя с ключа 2-3 оборота,паля и трът-тъ-тът-тъ-тът.....

Айде пак почвам да ровя ,пак намествам шаибата на 0град и изненада разпределителния вал изместен с 2зъба


След като наместите белега на разпределителния вал и белега на шайбата на коляновия вал на 0град,въртите коляновия вал на 1 7/8 оборота и тогава стягате обтяжната ролка.Деиствително при това положение хлабината на ремъка след разпределителния вал(по посока на въртенето) е най-малка.И тогава стягате обтяжната.Това положение отговаря на 45град преди ГМТ на 1-ви цилиндър.
Сигурно за мнозина от вас това е известно,но за мен ( и за такива като мен дето обичат да си ровят сами по колите) си беше нещо ново.
Странното обаче е че колата доста се промени.И то в добра посока.Т.е възможно е и някои "майстор" преди това в сервиза да не си е свършил добре работата(или просто да не е знаел подробностите)


-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Всички двигатели с "тясна глава" са само с една ролка за ангренажа - това по повод че някой питаше. Ми мойто майстор явно се оправя с японките защото ми смени ремъка без после да се налага да тунинговам нещо.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Не съм сменял на Тойотата, но на всички коли при завъртането на коляновия вал в някоя посока ремъка се оптяга от едната страна, а от другата се отпуска.Това отпускане трябва да е в норма.Според мен при завъртане по-посока на ролката трябва да е най-голямо отпускането и да се обере с нея.
Задължително след стягане на ролката се превърта коляновия вал на ръка 2-3 пъти и се гледат пак белезите да не стане беля.
Задължително след стягане на ролката се превърта коляновия вал на ръка 2-3 пъти и се гледат пак белезите да не стане беля.
Авенсис 3S-FE
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 01 Апр 2008 14:17
На мен ангренажния ремък ми го сменя един пишман майстор, предполагам за 1-ви път сменяше на тойота защото оглеждаше кое от къде да отвие и т.н. Разбира се не следваше процедурата описана по-горе, зъбните колела на валовете не ги е презацепвал. Накрая завърши с думите "врътни да видим ще запали ли". След смяната мощността си беше мисля същата, но стана по шумен двигателя.
Да ама мен започна да ме яде отвътре правилно ли е зацепен ремъка и отивам право в официалния сервиз на тойота в пловдив. Приемчика взема колата и се надяваше да се разкарам, обаче аз веднага се лепнах за стъклата над сервиза. Колата стоя 1 час, след което приемчика отвори капака на колата гледа 5 секунди затвори го и изкара колата. Носи ми ключа и вика всичко е ок правилно е зацепен. Стоях безмълвен няколко секунди чудейки се дали наистина съм в сервиз на ТОЙОТА. Разбира се номера му не сработи защото бях гледах дали ще работят по колата. Не ми взе пари (нямаше и да получи), но ми загуби времето. Абсурландия .... нямам думи.
Вече никакви сервизи докато колата не умре.
Да ама мен започна да ме яде отвътре правилно ли е зацепен ремъка и отивам право в официалния сервиз на тойота в пловдив. Приемчика взема колата и се надяваше да се разкарам, обаче аз веднага се лепнах за стъклата над сервиза. Колата стоя 1 час, след което приемчика отвори капака на колата гледа 5 секунди затвори го и изкара колата. Носи ми ключа и вика всичко е ок правилно е зацепен. Стоях безмълвен няколко секунди чудейки се дали наистина съм в сервиз на ТОЙОТА. Разбира се номера му не сработи защото бях гледах дали ще работят по колата. Не ми взе пари (нямаше и да получи), но ми загуби времето. Абсурландия .... нямам думи.
Вече никакви сервизи докато колата не умре.
Въпроса е в това че ремъка ту се отпуска ту се стяга.Става дума за хлабината след ангренажа по посока на въртене на ремъка.И когато е стегнат тогава се фиксира/затяга обтягащата ролка.Това го дават да стане както писах при звъртане на коляновия вал на 1 7/8 оборота.Белега на рмъчната шайба показва 45град преди ГМТ на 1 цилиндър.ceko26 написа:Не съм сменял на Тойотата, но на всички коли при завъртането на коляновия вал в някоя посока ремъка се оптяга от едната страна, а от другата се отпуска.Това отпускане трябва да е в норма.Според мен при завъртане по-посока на ролката трябва да е най-голямо отпускането и да се обере с нея.
Задължително след стягане на ролката се превърта коляновия вал на ръка 2-3 пъти и се гледат пак белезите да не стане беля.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 01 Апр 2008 14:17
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 01 Апр 2008 14:17
Ако някой обича да се цапа, това може да му е от полза.
Смяна на ангренажен ремък:
http://voipbg.dyndns.org/1/timingbelt4a-fe.pdf
Смяна на ангренажен ремък:
http://voipbg.dyndns.org/1/timingbelt4a-fe.pdf
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта