
чукане в мотора
чукане в мотора
Здравейте на всички TOYOTA маниаци .От 9 месеца карам корола 1.6 1999г,с 4E-FE мотор.Когато я купих имаше едно странно чукане от към мотора.Карах я на много майстори в нашия град но никои не можа да ми каже какво точно чука-много приличаше на клапани,но не беше това.Накрая я откарах в София в ТМ ауто.Там я оправиха за 2 часа.Казаха ми че при смяна на ангренажния ремък имало някакво специфично зацепване на двата вала което не е направено,оправиха го и моторчето запя.Сега обаче пак ми се наложи да свалям ремъка и пак се появи същият проблем/отново чукането/.Моля ако някой знае какво точно се прави и как правилно се зацепва това чудо да ми прати малко информация-много ще сам ви благодарен,че не ми се ходи пак по София само заради това.Пак и там са едни дерачи-по 40лв. на час взимат
.Чакам

- Прикачени файлове
-
- toyota 1.6 16v
- 2007-Toyota-FT-HS-Concept-Front-And-Side-1280x960.jpg (451 KiB) Преглеждано 3711 пъти
Ангренажния ремък само единия вал ли върти или и двата вала имат ремъчни шайби?Имах такъв проблем и се оказа че единият вал има съставна зъбчатка.Но при мен ремъка върти само единия вал ,а другия се зацепва със зъбчатка .
http://img120.imageshack.us/img120/1115 ... osevu2.jpg
Виж този линк.Ако и при теб е така,зъбчатката на" долния" вал(на снимката) е от две части .Едната е цяла с вала,а другата е подвижна.Има около един зъб ход.Трябва да се сглоби в напрегнато състояние,като за целта има фиксиращ отвор между двете и с едно болче мисля че М8 се фиксирет и след монтажа се маха.
Ако обаче не е по тозиначин при теб-съжалявам но немога да помогна
Успех
http://img120.imageshack.us/img120/1115 ... osevu2.jpg
Виж този линк.Ако и при теб е така,зъбчатката на" долния" вал(на снимката) е от две части .Едната е цяла с вала,а другата е подвижна.Има около един зъб ход.Трябва да се сглоби в напрегнато състояние,като за целта има фиксиращ отвор между двете и с едно болче мисля че М8 се фиксирет и след монтажа се маха.
Ако обаче не е по тозиначин при теб-съжалявам но немога да помогна
Успех

И на мен ми е чудно това ,ама.......Незнам защо се бутат валовете.Ако разбирасе това е проблема,защото може да е нещо съвсем различно.Просто аз я сърбах попарата на някои дето беше ровичкал преди мен и след доста обикаляне по елкони и сержизи накрая открих отговора съвсем случайно в един руски сайт.
В нещата които е дал sluchaen_fen в тази тема http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185 го има.
Ето и директен линк http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/Toyota/Corola/
Ето и директен линк http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/Toyota/Corola/
Махаш капака на главата, развиваш болтовете на лагерите на вторичния вал,след като си го наместил на белезите(на двете зъбчатки има белези ,които трябва да съвпаднат,като на едната е на върха на зъба а на другата в основата,т.е. на междузъбието)Внимателно и успоредно вадиш вала нагоре ,в средата му би трябвало да има място където можеш да го захванеш на менгеме.НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ГЪРБИЦИТЕ ЗА ТАЗИ ЦЕЛ!Външната зъбчатка е подвижната ,има отвори-завираш в един от тях болче М* ис една отверка вкарана м/у болта и вала завърташ зъбчатката.След това я фиксираш както ти писах по-горе.Ще видиш че два отвора ще съвпаднат,като в отвора на неподвижната има резба.И пак по обратния ред-вала на място ВНИМАТЕЛНО ,капачките на лагерите и внимателно стягаш.Почни леко да обираш от средния лагер и след това ги обикаляш последователно ту ляво ту дясно от вътре навън.Крайното стягане трябва да е с около 2кг усилие,тоест сравнително леко.Махаш фиксиращото болче и погледни белезите за всеки случай.Roko написа:Извинявай колега,но аз много не разбирам от тея неща.Ако не те затруднявам да ми го обясниш стъпка по стъпка мисля че ще се справя и сам.Предеварително ти благодаря
Май това е в общи линии.
И аз потвърждавам, че темата е важна и е за закованене, защото преди време един майстор "на японски коли", както се изрази, след смяна на гумички на клапани, докара Карината ми със същия двигател до това състояние. После ми обясняваше, че шимят бил от ремък или ролка. Отидох на другия ден в ТМ Ауто и срещу 160 лева ми зацепиха ремъка правилно, като споменаха, че редовно им идват коли с този двигател с такива проблеми след намеса на майстори-самоуки "разбирачи".
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
Незнам дали е толкова специфично,просто е много лесно да сгрешиш.Вероятно и повечето майстори не го знаят,и понеже белезите на валовете си съвпадат а отгоре на това изместването на подвижната зъбчатка е точно 1зъб-шанса за грешка е много голям.Като гледам май доста мотори на Тойота са по-този начин.Скоро един колега беше писал за Превия със 7А-... .Снимките бяха абсолютно същите.Това ме навежда на мисълта че ако не всички,то поне повечето двувалки с едно колело към ангренажа ще да са така.....Мое си мнение...........jamie написа:След като описанието е специфично - и е доказано ефективно - може ли да се впише в тема с такива в техническия раздел (закована) ?

Ей го прословутия вал(или поне моя):
- Прикачени файлове
-
- Razpred.val.JPG (69.14 KiB) Преглеждано 3251 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], koloneljou и 3 госта