какво трябва да е маслото за Корола 99г?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Фев 2008 14:39

http://audibg.com/index.php?showtopic=29337&st=20

Това е едната тема

http://audibg.com/index.php?showtopic=10121

А в тази тема има полезен линк за хората които имат желание да почетат повече

http://audibg.com/index.php?showtopic=15348

Още по темата

http://www.kroon-oil.com/uk/products/pr ... 236&m=desc

И това е моят избор
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 25 Фев 2008 15:19

Туй за масления клин е вярно но САМО за него.
Разпределителните валове и цилиндрите не се мажат под налягане.
Всъщност разликата в качеството на маслото се "чете" най-лесно именно по разпределителен вал !

stas
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Дек 2007 18:38
Местоположение: Бургас

Мнение от stas » 25 Фев 2008 19:43

По въпроса, дали след изминаването на определен брои километри(примерно 100000км),трябва да се премине на масло с по-висок вискозитет при студен старт(5W,10W към 15W) направих следната проверка в сайта на Valvoline.Там(в сайта)след като се въведат марката,модела,типа мотор и изминати километри ви се препоръчват няколко вида масла, като това записано на първо място е най- подходящо,та какво се получи:
-при изминати под 100000км се препоръчва SynPower 5W30
-при изминати над 100000км се препоръчва MaxLife 15W40
Вижда се ,че се препоръчва повишаване на вискозитета както на студено(15W), така и при загрял двигател(40) това явно е свързано с износването, съответно увеличените хлабини в мотора.Мисля си, че при избор на масло(особенно при по стари/износени мотори) тябва да се вземе предвид и износването на маслената помпа, която при автомобилите е зъбна а тези помпи при по-нисък вискозитет дават по- ниско налягане, и като се вземе предвид увеличените хлабини в мотора не се създават условия за образуване на нужния маслен клин.
CARINA E 4A-FE LB

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 20:57

jamie написа:Туй за масления клин е вярно но САМО за него.
Разпределителните валове и цилиндрите не се мажат под налягане.
Всъщност разликата в качеството на маслото се "чете" най-лесно именно по разпределителен вал !
И то най-вече на М40Б18 biggrin.gif .

А между другото ако колата е с хидравлични повдигачи и се поразпльока маслото също става доста весело .
:whistle:

А и това което казва stas е вярно и принципно малсената помпа си е консуматив , както и водната . Ама в БГ е прието да се сменяват , когато се счупят иначе не се пипат .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 22:08

Общо взето от това , което пишат хората в линковете , които PESHO OT MARS е дал се вижда , че разликата във вискозитета при 100 градуса между 10W-30 и 10W-50 е близо 2 пъти !!! А при ниски температури са почти еднакви . Което автоматично ме връща на старото ми мнение , че не стават за нищо тези икономичните масла и не са за старите кошници !!!
А 10W-60 безспорно е най-доброто масло за момента .

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 26 Фев 2008 10:19

Абе да ви кажа честно аз не гледам какво пишат хората. Според мен всичко си е въпрос на лична преценка и избор. Да ви кажа нашите коли в семейството с какви масла ги карам. Буса на баща ми е на ненам си колко к хиляди км - над 500к са и си наливам масло от тойота 10w40 полусинтетика и мотора няма никакви проблеми - мърка като коте. Ремонт не е правен и не смятам скоро да правя. Има само един теч от дъгата на картера ама не ми се занимава да свалям картер и да сменям гарнитурка. Маслото се сменя на 7500 км задължително с филтър. Королата също е с такова масло и се сменя на 10000 км. Авенсиса е с 5w40 синтетика пак от тойота и то се сменя на 7500 задължително. Киата още няма км за смяна, но и нейното ще е на 10000. Наливно не слагам никога, поради простата причина че не знам какво е имало преди това във варелите, а и нямам вяра на наливното. Мнението ми е субективно и не искам да ангажирам никой с него.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Фев 2008 19:09

TATI написа:Абе да ви кажа честно аз не гледам какво пишат хората. Според мен всичко си е въпрос на лична преценка и избор. Да ви кажа нашите коли в семейството с какви масла ги карам. Буса на баща ми е на ненам си колко к хиляди км - над 500к са и си наливам масло от тойота 10w40 полусинтетика и мотора няма никакви проблеми - мърка като коте. Ремонт не е правен и не смятам скоро да правя. Има само един теч от дъгата на картера ама не ми се занимава да свалям картер и да сменям гарнитурка. Маслото се сменя на 7500 км задължително с филтър. Королата също е с такова масло и се сменя на 10000 км. Авенсиса е с 5w40 синтетика пак от тойота и то се сменя на 7500 задължително. Киата още няма км за смяна, но и нейното ще е на 10000. Наливно не слагам никога, поради простата причина че не знам какво е имало преди това във варелите, а и нямам вяра на наливното. Мнението ми е субективно и не искам да ангажирам никой с него.
Съгласен съм че всеки си има собствени разбирания дори аз се подчинявам на някаква странна логика при избора на масло.
Наложилия се според мен избор се свежда в интервала 5-15W40-50 който каквото си харесва. Моята препоръка е да е доколкото е възможно да е истинско на сериозен производител. Аз лично имам и мнение че на доброто масло и никакви добавки не са му необходими.

P.S: Дай ми мнение за KIA та. Точно в този вариант двигател и ниво ми е интересна не че имам пари но пак ми е любопитно какво ти е харесало и какво не?
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Фев 2008 23:51

ТАТИ ти ако не гледаш какво пишат хората значи трябва да си някъде в каменната ера . Ама щом караш кола значи не си ! Недей с такива исказвания , че ще излезе някаква приказка от сорта " всичко сам да си направя и сам да пробвам " . Самия факт , че си се регистрирал във форум говори , че искаш да видиш другите какво пишат и мислят . И това е и единствения начин да събереш някаква що годе свястна и реална информация получена от практически опит , а не от гледане на реклами по тв и вестници . И точно в това е силата на интернет . Така , че май не си искал точно това да кажеш .

PESHO OT MARS - вземи прочети линковете дето са дали хората в голфаджийския клуб и този дето аз дадох ( дето и ти можеш да си намериш ) към Wiki за маслата да разбереш , че Multi-grade масло без добавки няма . И точно добавките са нещата , които дават широкия диапазон . Ако искаш масло без добавки трябва да си сложиш само 10W без второ число . Но тези масла не стават за широко приложение и не се ползват масово ако въобще се ползват !
Ако смяташ , че е по-хубаво без каквито и да е добавки може да кажеш поне защо мислиш така .
Или щото думата добавка ти се струва страшна викаш по-добре без тях ? biggrin.gif

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Фев 2008 18:13

Само не можах да разбера къде съм споменал че не искам добавки. Само поддържам мнението че годините и километрите не са довод да се слиза на масла с по-ниски в кавички качества. Пояснявам защо да не си карам Карината с 5W50 при услови че зимата ще и осигурявам по лек старт и по бързо мазане а лятото ще си гарантира че дори поради някаква причина да имам влошено охлаждане на мотора или съм я изръчкал повече маслото ще ми осигури читаво мазане. Идеята ми не е че 15W40 е лошо масло но 5W50 е по-добро и може да се ползва. И сори но сега дочеох мнението ти разбрах смисъла аз съм ЗА добавките които е сложил производителя на маслото и ПРОТИВ добавките които си ги купуват хората докато висят на опашката в бензиностанцията. Сега мисля се разбра какво съм имал в предвид.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

b_d

Мнение от b_d » 27 Фев 2008 18:24

мисля, че спора започва да става безцелен и всеки, който се нуждае от информация вече може да я намери тук и да прецени за себе си.

drago_1
Мнения: 120
Регистриран на: 18 Юни 2007 23:23
Местоположение: София, Надежда

Мнение от drago_1 » 29 Фев 2008 16:42

Днес си закупих от ТМ-АУТО масло + филтър като от там ми казаха, че за моят модел корола на тези километри (73000км) се сипва 5W40
Един колега каза че маслото било Валволин и надписа си личи - няма такова нещо нямам представа какво е маслото но няма други стикери под този на тойота.
Маслово (4л) - 105.6лв
Маслен филтър - 1.67лв
Гарнитура (филтъра) - 1.67лв
Въздушен филтър - 31.24лв

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта