
какво трябва да е маслото за Корола 99г?
какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Колеги в момента карам със Мобил 10w40.Колата е на 69000км(много се съмнявам да са реални
)та въпроса ми е това масло не е ли много тънко?Ако и сложа 15w40 ниама ли да е по добре?Въпреки че за 7000км ми е изгорила към 400гр масло? И Кастрол нее ли по добре от Мобиле?

- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Нещо не разбирам според BG-user_manual_Corolla_1999sluchaen_fen написа:Въобще не се замисляй да ползваш 15w40, защото ще сгрешиш.
Трябва да ползваш 5w30 или в краен случай 5w40.
Маслото, което ползваш, е добро, но не е за твоя мотор.
10W30 не е ли по подходящо?
- Прикачени файлове
-
- 234.gif (69.08 KiB) Преглеждано 3548 пъти
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Има разлика между 10W30 и 10W40.
При твоя малък общ пробег - 5W30. Минералното масло ще ти направи утайки и зимата ще ти потропват клапаните при студен старт. Полусинтетиката е добро решение, но пълната синтетика ще ти струва 15 лева повече при твоята малка вместимост на масло в двигателя. За сметка на това ще имаш по-дълъг пробег между две смени. Реално печелиш от по-големия пробег, спестяваш от масления филтър, спестяваш от труда за смяната на маслото, спестяваш от периодичната нужда от почистващи препарати, губиш от по-големия разход при пълната синтетика и губиш 10-15 лева от по-скъпата пълна синтетика. Ако ще ползваш колата още 30-50 хил км, колко ще спестиш или може би спечелиш?
Тези Короли се продаваха заредени с 5W30 и със същото масло се зареждат в гаранционния и след гаранционния срок в ТМ-ауто. Досега не съм слагал друго масло, освен 5W30.
Тази тема отдавна е изчерпана. Все пак не е лошо да се знае дали има други съфорумци, които ползват минерално масло за 9-годишна Корола. Нека се изкажат какво са спестили и за сметка на какво?
При твоя малък общ пробег - 5W30. Минералното масло ще ти направи утайки и зимата ще ти потропват клапаните при студен старт. Полусинтетиката е добро решение, но пълната синтетика ще ти струва 15 лева повече при твоята малка вместимост на масло в двигателя. За сметка на това ще имаш по-дълъг пробег между две смени. Реално печелиш от по-големия пробег, спестяваш от масления филтър, спестяваш от труда за смяната на маслото, спестяваш от периодичната нужда от почистващи препарати, губиш от по-големия разход при пълната синтетика и губиш 10-15 лева от по-скъпата пълна синтетика. Ако ще ползваш колата още 30-50 хил км, колко ще спестиш или може би спечелиш?
Тези Короли се продаваха заредени с 5W30 и със същото масло се зареждат в гаранционния и след гаранционния срок в ТМ-ауто. Досега не съм слагал друго масло, освен 5W30.
Тази тема отдавна е изчерпана. Все пак не е лошо да се знае дали има други съфорумци, които ползват минерално масло за 9-годишна Корола. Нека се изкажат какво са спестили и за сметка на какво?
На графиката 5W30 се препоръчва до 10 градуса по целзий?sluchaen_fen написа:Има разлика между 10W30 и 10W40.
При твоя малък общ пробег - 5W30. Минералното масло ще ти направи утайки и зимата ще ти потропват клапаните при студен старт. Полусинтетиката е добро решение, но пълната синтетика ще ти струва 15 лева повече при твоята малка вместимост на масло в двигателя. За сметка на това ще имаш по-дълъг пробег между две смени. Реално печелиш от по-големия пробег, спестяваш от масления филтър, спестяваш от труда за смяната на маслото, спестяваш от периодичната нужда от почистващи препарати, губиш от по-големия разход при пълната синтетика и губиш 10-15 лева от по-скъпата пълна синтетика. Ако ще ползваш колата още 30-50 хил км, колко ще спестиш или може би спечелиш?
Тези Короли се продаваха заредени с 5W30 и със същото масло се зареждат в гаранционния и след гаранционния срок в ТМ-ауто. Досега не съм слагал друго масло, освен 5W30.
Тази тема отдавна е изчерпана. Все пак не е лошо да се знае дали има други съфорумци, които ползват минерално масло за 9-годишна Корола. Нека се изкажат какво са спестили и за сметка на какво?
Според мен 10W30.Трудно за намиране,аз слагам 10W40.v1977 написа:значи да разбирам ли че при следващата смяна на масло да използвам 5w30?Извинете ме за тъпите въпроси но до сега сам карал само коли над 15г. и не ми сее налагало да се претиснявям какво масло им сипвам!И междо другото това ми е първата японска кола
дано да нямя проблеми с нея
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
същата корола с 4а-фе мотор на 40 000 км реални(тук няма да убеждавам никого за това ),първата смяна беше с 5W 30 от тойота, пълна синтетика,не ми хареса че като я запаля се 4уваха клапаните за 10-15 сек,смених го на 3000 км като сложих 10W 40 na motul и карам ве4е около 8000 км,нивото не е мръднало(не 4е с първото мърдаше де) и шума на клапаните при старт о4ти из4езна
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Не искам да обидя някой, ама тази картинка е пълна глупост, още повече, че идея си нямам кой ви пълни главите с тези истории, че по-тънкото масло било по-добре.....
Как по-точно е по-добре?! Като е тънко, при достигане на работна температура става по-тънко, а при износен двигател(от 100 000км нагоре) вместо да е по-дебело и да СМАЖЕ/уплътни луфта/мястото където вече е по-хлабаво, то се стича надолу и оставя леко смазано мястото къде вече има луфт (под луфт визирам малко, нормално отклонение, а не 2мм дупка) ?!? Нещо не мога да ви разбера логиката, от която произлизат вашите убеждения.... Ако може да ми обясните как по-тънкото масло, което става като вода е по-добро за вашия двигател?? 


- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Предимствата са му, че си запазва свойствата. И това че е тънко не означава че не смазва. Разбира се уплътнява по-малко и оттам идва също и горенето му. Но това се избягва с не много сложна профилактика на двигателя.Me4oKyX написа:Не искам да обидя някой, ама тази картинка е пълна глупост, още повече, че идея си нямам кой ви пълни главите с тези истории, че по-тънкото масло било по-добре.....Как по-точно е по-добре?! Като е тънко, при достигане на работна температура става по-тънко, а при износен двигател(от 100 000км нагоре) вместо да е по-дебело и да СМАЖЕ/уплътни луфта/мястото където вече е по-хлабаво, то се стича надолу и оставя леко смазано мястото къде вече има луфт (под луфт визирам малко, нормално отклонение, а не 2мм дупка) ?!? Нещо не мога да ви разбера логиката, от която произлизат вашите убеждения.... Ако може да ми обясните как по-тънкото масло, което става като вода е по-добро за вашия двигател??
Toyota Avensis AT221 7A-FE
Аз карам Avensis- а с FINA 5W50 Racing и съм супер доволен. Пълна синтетика. По каталог го дават , че трябва да е с 5W40 така че не слагай, 15W40. Двигателя ми е аналигичен. Fina-та е с цена ~18 лв/л., оригинално белгииско е, и тъй като двигателя взема около 3 л. не е толкова скъпо. Можеш да опиташ.
TOYOTA AVENSIS 1.6 4A-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта