[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
gimara
Мнения: 1762
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 131 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от gimara » 21 Сеп 2025 12:53

GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 12:01 Чудя се с какво да я сменя, че е мъка.
Лексус. :cheers:

Аватар
nov
Мнения: 1203
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 13:02

Сега ще ти обяснят да си вземеш премиум марка и да се ядосваш с други доста по-сериозни дефекти, а не с тия "второстепенни" с изкл. на натифриза, аз лично бих обърнал сериозно внимание на мениджъра там и бих настоявал за сериозен преглед, защото това наистина не е нормално. Колкото до материалите - да отвратителни са и са една идея (дори две) по-гадни от европейските конкуренти в този клас, шумоизлоцията от време ОНО е под всякаква критика, а това боя, защитен лак отгоре и защита против корозия са теми ТАБУ, а не е евтин автомобил и то въобще. Като цяло обаче за НАДЕЖДНОСТ са номер едно, това, което описваш - с антифриза, с климатика обаче са проблеми, които трябва да бъдат видяни и отстранени, все пак колата е гаранционна еле па в това изпълнение сигурно е една шапка парЕ, незнам защо се бавиш и чакаш??????????????????? Това за ТОЙОТА не е нормално да се случва. За другите неща, които си изброил е напълно нормално и е лошо, че слизаш от БМВ ( не, че и там вече пластмасите са на ниво, като за премиум сегмент, еле па в Е91), шумоизолацията и климатика няма как да го сравниш - определено в немските премиум марки е много по-добре замислен, имах едно Ауди А4 - уикален климатроник - вътре е топло или студено, но не можеш да разбереш откъде духа и как , супер комфортна атмосфера от тази гледна точка.
Та моите съвети към теб са два:
1. Директно в Тойота за отстраняване на изброените от теб проблеми - антифриз и това с климатика (тук може да е нещо елементарно, като например сензора за температура в купето и просто да се смени), за антифриза все пак виж дали е възможно да няма някой теч, че дори и водна помпа?
2. Потърси и намери майсторяга, който да я мине отдолу и навсякъде из кухините (точно, както едно време Москвич 12-так или Опел Кадет) с антикорозионно покритие - има такива мераклии, ако имаш намерение да я караш дълго.
Като цяло това е най-продавания модел в историята на Тойота, техническите проблеми, които си описал са нетипични и потърси намеса от дилъра, за шумоизолацията, която дефакто все едно, че я няма - ще свикнеш. Според мен не си заслужава да я махаш, ще видиш, че с времето ще си оправдае покупката - просто има две , три неща, които са супер посредствени и не искат да ги оправят вече десетилетия, не, че не могат. Пак казвам - лошо, е че слизаш от премиум сегмент(друг е въпроса това дръвце Е91 колко е премиум, но да БМВ е все пак, изключвайки понятието НАДЕЖДНОСТ там) и тия неща веднага се набиват на очи, но пък може да направиш и като мен - за дълги семейни преходи си вземаш един премиум, но с долу горе здрав мотор, надежден, обезшумен, с яка тенекия, яки спирачки,як двигател, обезшумен и тих и толкова.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

GreenText-Pepe
Мнения: 104
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 21 Сеп 2025 13:25

memfisss написа: 21 Сеп 2025 12:23 @GreenText-Pepe, с 2.0 мотора ли е королата?
С 1.8 Големия мотор 140 коня, то друг не се предлагаше тогава.

dracunculus
Мнения: 1504
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 13:30

Ами, въртя в ежедневието ми следните коли: Авенсис Т27 2017г., Лексус IS300h 2020 и Ауди A4 Allroad 2020г. Моите 5 цента по темата: Авенсисът е типична, НО хубава за годините си Тойота. Без проблеми е (с изключение на протекъл сензор за налягане на маслото на 185 000км, ще го смеят гаранционно), с изкуствена кожа, която обаче още е като нова. Да, поскръцва интериорът, но за покупка на нова кола за 25 000 Е. съм страшно доволен. Аудито е слабо казано най-зле от трите. Технически дефекти до сега бол....Интериорът му е (за цената и марката) супер зле. Но е добре обезшумен, факт. Готино е куатрото, нищо повече. Лексусът ми е за сега страхотен. Два задни лагера сдадоха на над 181 000км и толкоз. Тих е, комфортен. Има си слабостите по интериора (напълно неадекватно решение на всякаквите чашкодържатели и джобове на вратите (отзад няма такива), следенето на знаците е мизерия кръгла. Другото е супер. Какво ми е мнението за БМВ (друг бранд, който ми е слабост)- ЛИЧНО менение...до 2023 добър интериор, после е трагедия, пластмасата е значително повече от в Лексуса ми. По твоя въпрос....Бих ти препоръчал Лексус ИЛИ БМВ, особено след като идваш от такова. Но пък, ако търсиш наистина супер качество на интериора....загледай Мерцедес след 2024. Това е (между БМВ, Лексус, Ауди и МБ) за момента единственият бранд, който подобри качеството, а не го влоши (мое мнение)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

GreenText-Pepe
Мнения: 104
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 21 Сеп 2025 15:01

gimara написа: 21 Сеп 2025 12:53
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 12:01 Чудя се с какво да я сменя, че е мъка.
Лексус. :cheers:
Не знам, гледах РХ от 2020 и не го хвалят много много, особено за шумоизолацията също.

@Nov - Относно Антифриза - понеже разбираш ли няма ни лампа за маслото, ни за антифриза - нивото визирам, чак сега като наливах течност за чистачки го видях - няма лампа и за това разбира се, трябва да се пести.
Относно климатика, коментирахме го с Приемчиците, но те взеха да ми обясняват как вътрешна циркулация била пусната, как не знам си какво от 10 кладенеца вода и никакво решение. Реално за мен в онзи момент просто не е могъл да смогне, защото отново е спестено от това. Духа колкото да има. Друго интересно за лайсните - разлепяли се от Автомивката където я карам. Нищо че предната кола е ходила там 6г и повече и не е имало проблем. За експеримента - не бях я мил изобщо и лайсните пак се разлепиха - черна кола в Пловдив имаш идея на 43 градуса как е, въпреки че тя седи в гараж. Те ги лепят с двойно лепещо, какво очакват да се случи не знам при това решение.

Относно духането на климатика - имаш право, че не се разбира от къде и как духа, но охлажда - за е91 говоря. За Тойотата, за да охлади, трябва да е на FAST, не на ECO, което значи силна струя, която както и да я наглася духа отзад в децата, което не добре.

Имам голямото обслужване тези дни и се разбрахме с приемчиците тогава да се видят тези неща. За Антифриза още не знаят, защото видиш ли събота бачка само отдел Продажби, не и сервиз, по важното е да продаваме.

За антикорозионното покритие изобщо няма да се занимавам - не смятам да държа толкова дълго време това недоразумение. Аз искам да я махна, защото много ме дразни, че всичко е компромис в тази кола. Поне да вървеше както трябва, да не ме е яд, но то и тва е зле.

@dracunculus имам приятел с ГЛЕ 2022, за 50к км 3 пъти е в сервиз - 1 път скоростната кутия, втори път някъв маркуч на климатика в купето бил прегънат, капел върху модул и той изгорял и третия път не помня, но мога да го питам.

dracunculus
Мнения: 1504
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 15:22

Аз за Мерцедес говоря за интериор и материали, и то за коли след 2023-2024, преди това беше И това катастрофа. За Королата нямам поглед, ма чак па да е "недоразумение"....не знам. Бая ги карат тия "недоразумения" tooth.gif
Последно промяна от dracunculus на 21 Сеп 2025 17:22, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
BOz
Мнения: 4624
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 230 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от BOz » 21 Сеп 2025 16:10

То и Дачия е най-продавания модел в Европа. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

GreenText-Pepe
Мнения: 104
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 21 Сеп 2025 16:22

dracunculus написа: 21 Сеп 2025 15:22 Аз за Мерцедес говоря за интериор и материали, и то за коли след 2023-2024, преди това беше И това катастрофа. За Королата нямам поглед, ма чак па да е "недоразумение"....не знам. Бая ги карат тия "бедоразумения" tooth.gif
Те ги карат най-много Таксита и Флотилии. До сега съм засякъл само 1 GR-ка седан. Общо взето няма много излъгали се да вземат пословичната Топ Здрава Тойота.

Аватар
nov
Мнения: 1203
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 17:10

GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 15:01 @Nov - Относно Антифриза - понеже разбираш ли няма ни лампа за маслото, ни за антифриза - нивото визирам, чак сега като наливах течност за чистачки го видях - няма лампа и за това разбира се, трябва да се пести.
Аз също бях бесен в началото, дори ми идваше да полея с бензин и да и драсна клечкатта на моята ( не е нова , като твоята, но все пак е една шапка пари за 2-ра употреба ес ю ви), имам тема създадена вече мисля е накъмто 17-18 страници точно по тия въпроси и спорове тука с разни гурута.
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 15:01 Духа колкото да има.
Това е супер странно, поне японските коли визирам Хонда, Тойота се славеха с много ефективни и здрави климатици, да не толкова финосани, както при Ауди например, но все пак. Замервали сме на Акорд 2014 година, климатика на макс на охлаждане изкарва 7 !!!! градуса на духалките.
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 15:01 Друго интересно за лайсните - разлепяли се от Автомивката където я карам
Пълен абсурд, спестилЕ са и от лепилото и са ги нашибали с Це 200, но сигурно и то щеше да държи повече.
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 15:01 За антикорозионното покритие изобщо няма да се занимавам - не смятам да държа толкова дълго време това недоразумение. Аз искам да я махна, защото много ме дразни, че всичко е компромис в тази кола.
Моя съвет - приеми я просто, като кормило, двигател, скоростна кутия и безпроблемно придвижване от т.А до т.Б през точка ЦЕ - аз моята така я приемам и вече нищо абсолютно не ми прави впечатление, просто това е Тойота и въпреки тия огромни спестявания, колите им пак са скъпи, ясно, че засега са надеждни или поне по-надеждни от алтернативите към момента, но с тия гадни пропуски ми бъркат на мен лично в.................
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 15:01 Поне да вървеше както трябва, да не ме е яд, но то и тва е зле.
Ама ................... бас държа, че сравняваш с баварИтУ, не я гледай от този ъгъл, ясно, че е фабрично спряла, но ако я надуят с турбина първо ще се оскъпи, второ няма да държи толкова километри без ремонти и ще падне надеждността, не че не могат да направят кола с турбина - умишлено не го правят, имаха некви модели на лексъс с турбина ако не се лъжа, но там вече е премиум класа. Според мен изчакай, яда ще ти мине (точно, като на мен), ще се питаш кой и как по дяволите го купува това нещо и е номер едно в света - с времето ще разбереш защо, аз за себе си разбрах (не съм рекламен агент на Тойота или търговец). За 2 години и половина близо 160 хил.км и съм дал само 3 бона за ремонт, който ако е било сменяно маслото на кутията в заводския интервал никакви проблеми нямаше да има, в момента гони 400к.км почти, шибам я с 0в20 масло, правя по почти 60.км на година с нея и само наливам течност за чистачки (е сега сменям масло на кутия, раздатка и диф на 40 - 45 к.км, а двигателно винаги на между 8 и 10к.км) и никакви грижи. Остави си я, ще си на загуба и ще съжаляваш според мен. Аз си взех хикс це 60 бензиин с турбо и немам ядове, пак е на газ, автомат и вътре при много високи километри е по-тихо отколкото в тая Тойота при 100 км/ч, но и едната и другата си имат + и -.
Според мен помисли пак, натвърди на сервиза за проблемите, аз лично бих работил писмено с мейли.
Та...................помисли пак.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1504
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 198 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 21 Сеп 2025 17:25

Само таксита???? Ами...тцъ, далеч си от истината. Даже в Германия, където Тойота принципно не е толкова разпространена, се препълни с Короли (много далеч не само Таксита). Да, и мен ме дразнят някои неща в Королата, затова и не карам такава, но не изкривявай фактите. В световен мащаб е най-продаваната кола, все още. За описаните дефекти- ами има си начин да ги натиснеш, да не са нормални дефекти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nov
Мнения: 1203
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 17:28

Дори има едни сипатяги из ютюб пространството, живеещи от 2015 година в Германия и се чудили каква нова кола да си купят, питат 3 вида !!! изкуствен интелект и трите ей ай-я им отговорили единодушно - КОРОЛА, даже беха направили ревю за колата с обяяснения как и защо са я купили, какви такси за платили при дилъра, застраховки и т.н.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
gimara
Мнения: 1762
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 131 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от gimara » 21 Сеп 2025 18:14

nov написа: 21 Сеп 2025 17:10 климатика на макс на охлаждане изкарва 7 !!!! градуса на духалките.
А колко трябва да е, за да не възмутително? И при какви условия? Например при нагрята кола вътре на около 50 градуса? Или само 30 градуса?

Аватар
nov
Мнения: 1203
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 19:54

gimara написа: 21 Сеп 2025 18:14 А колко трябва да е, за да не възмутително?
Не така заядливо де!!!!! Не е възмутително, а учудващо, защото изкарва много ниска ниска температура, тоест ако не си разбрал - е похвално, това исках да кажа. Външна температура 34 (по показание вътре на таблото, но както знаем датика е отвън), вратите беха отворени за поне 15 минути, тоест се предполага, че вътре в купето е било не повече от 34, ако това ти е важно разбира се, затова уточнявам.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

GreenText-Pepe
Мнения: 104
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 21 Сеп 2025 20:26

@Nov, сравнявам я с БМВ-то, да. То беше 163 коня на тегло 1510кг, като Королата е 140 коня на тегло 1293кг. Горе долу съпоставимо теггло - кс, само че БМВ-то дърпаше като лудо и имам чувството че може да набира до безкрай, докато Королата след 70-80-90 е много умряла.

По принцип гледам електричките, те са със същите експлоатационни разходи като Королата, да не кажа и по-ниски.

Аватар
nov
Мнения: 1203
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 53 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 21 Сеп 2025 20:42

Пич бъркаш (виж как разгадах с какво сравняваш,а?), не гледай това - БМВ-то дърпа лудо ама по некое време ше те дръпне резко към сервиза, БМВ-то с турбина ли е, ако е и дизел това с дърпането, като проблем приключва, ти караш един обикновен 1,8 бензинов мотор без турбо атмосферен, какво очакваш, сам го каза - приблизителнно еднакво тегло, според мен (както и аз бях точно в твоето положение) си се ОЗЛОБИЛ на колата, пак ти казвам, изчакай - тепърва ще му оцениш достойнствата, шведа ми е почти 330 коня, дърпа, като шашава спрямо японския кашон (буквално), ама с Епонеца знам, че винаги ще ида до т.Б, шведа не ме е оставял нникога засега, но си имам едно на ум, а не е като да не го глезя, точно както правя и с Епонеца. Тия електрички ................ там имам мое си лично мнение.
GreenText-Pepe написа: 21 Сеп 2025 20:26 те са със същите експлоатационни разходи като Королата, да не кажа и по-ниски
не мисля да те оборвам, защото никога не съм се интересувал от експл. разходи с електричките, имам няколко френда с Тесл-и, и там наистина не плащат никви пари за поддръжка, ускорението брутално, шофирал съм такава , която се води и DUAL MOTOR, но някак си, това със времето за зареждане и опашките да чакаш не ме привлича, мен лично.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dracunculus, planetarydrive и 7 госта