Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 3612
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 802 пъти
Получена  благодарност: 299 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 02 Юли 2025 16:34

drunk.gif Крушките, крушките за светлините са най-голямото перо boxed.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4621
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 230 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 02 Юли 2025 18:50

WoLF написа: 02 Юли 2025 16:34 Крушките, крушките за светлините са най-голямото перо
Е, чак толкова голямо. За 11 години съм дал 70.41 лв. за крушки.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
BaiDobry
Мнения: 52
Регистриран на: 03 Апр 2025 13:17
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota RAV4
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BaiDobry » 16 Сеп 2025 11:25

Здравйте,
Много приятна тема за четене.
По отношение за "виещата" скоростна кутия (е-СВТ), бих казал, че за всеки влак си има пътници. Мен лично ми допада, както си караш на ток тихичко и изведниш, като ти потрябва мощност и "върррррррррррр".
Детето, чак се кефи, "тате много ми харесва този звук" tongue.gif :D
А по отношение на хибридната система мога да кажа, че след като се качих на такава не бих я заменил с дизел или безин.
Разходът на гориво за мен не е определящ.
Поздрави!

Hursa
Мнения: 5896
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 197 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 16 Сеп 2025 11:51

Мисля, че при по-новите хибридни системи коригираха малко логиката. При не особено "силно" натискане на педала, т. е. не почти до край (не до "кик-даун") - не вдига вече така значително оборотите (до областта, където се достига максимална мощност). При по-старата система повишаването на шума от двигателя (и предполагам оборотите) е много по-значимо - поне според опита ми с ауриса и королата (но и мощността на ауриса е по-ниска, може и това да допринася за разликата).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

planetarydrive
Мнения: 122
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от planetarydrive » 16 Сеп 2025 18:51

Не може да се обобщава-хибридите вдигат обороти. Карал съм всички обеми. Има огромна разлика в работата на 2.5 хибрид и по-малките-2.0, 1.8 ,1.5. Както при ускорение, така и моторна спирачка. При 2.5 не се чува никога дразнещи обороти при принудителен празен ход. Изглежда, че се избира повече работа на спирачките. Единствено при включен активен кк или ръчни "предавки", при спускане може да се чуят повишени обороти. А РАВ и РАВ плъгин в хибриден режим, поне от краткото тестване, работят точно като Камри, като обороти. РАВ хибрид общо е малко по-шумен.
Корола Крос 2.0 е съвсем различна и нервна работа и има леко дразнещи обороти.

Hursa
Мнения: 5896
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 197 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 16 Сеп 2025 19:27

Нормално е сув моделите с е-cvt и cvt да вдигат повече оборотите при приблизително еднакви ускорения - при сравнение с хечбек или седан със същия двг - по-тежки са, по-обемни, с чувствително по-голямо аеродинамично съпротивление (и още повече, ако са awd), нужна е по-голяма мощност. А и камри си е по-висок клас, значително по-обезшумена е (и самото купе е относително по отделено от основните източници на шум - колела и окачване, двигател, трансмисия - наблегнато е на комфорта).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Тинк
Мнения: 238
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Тинк » 16 Сеп 2025 20:11

На е-cvt ми харесва предимно разхода. И това, че мога да си пускам колата по инерция, без да ми работи ДВГ-то на халос.
Шумът и ускорението - не толкова.
Става дума за Ярис Крос със стандартен 1,5 двигател. drunk.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 1 гост