
Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно

Мнение от WoLF » 12 Апр 2025 20:39
WoLF
Мнение от Hursa » 12 Апр 2025 21:27
Hursa
Мнение от dracunculus » 12 Апр 2025 21:54
dracunculus
Мнение от mukot » 12 Апр 2025 21:56
mukot
Мнение от BOz » 12 Апр 2025 21:57
Да, това си личи и затова директно предположих. Защото ако имаш опит, а не празни разсъждения, въобще нямаше да пишеш тия неща.
Като това. Значи да разбираме, че тези, които карат пълнопроводни автомобили не могат да карат, а всички други са номер едно.
След като и двете са механични задвижвания, значи има разлики, нали? Двете скоростни кутии нямат нищо общо и въобще не може да ги сравняваш. Които няма нищо общо с това дали е 4х4 или не.
BOz
Мнение от vfr800 » 13 Апр 2025 00:37
vfr800
Мнение от dracunculus » 13 Апр 2025 09:22
dracunculus
Мнение от Двигателист » 13 Апр 2025 11:51
При RAV5 XA50 се справя доста добре. Гледах на какво я подлагат разни изпитатели интернет и мисля, че Тойота са напипали настройките. Може би трябва една идея по-силен заден мотор, но явно там има други пречки (батерия). Yaris Cross е на другия полюс, според мен. Абсолютно безполезно задно задвижване. Там освен плахото управление, вероятно се касае и просто за слаб мотор.
На теория е така. На практика има доста модели, които са основно задно предаване и през някаква муфа/съединител подават напред. И се справят.Hursa написа: ↑12 Апр 2025 21:27 Задните колела в завой се въртят с по-малка скорост (и разликата се увеличава с намаляване радиуса на завоя). Затова при "постоянно" предно - може да се включи задното, като ъгловата скорост - предавана към задния мост, може да се редуцира с точно задаване на частично приплъзване (ако е с "електронно" управление, например) на съединителната муфа към него.
Двигателист
Мнение от Hursa » 14 Апр 2025 14:02
Ами след като опитните пишат само сентенции, другите сме принудени да четем какво пишат по въпроса конструктори, пилоти, в учебници. Все пак "пълния привод" си има и недостатъци, като някои от тях се проявяват дори по време, когато той проявява предимствата си. Повишава теглото на автомобила, дори при варианта с муфа - съвсем не малко, отнема мощност - особено при междуосевите диференциали с повишено триене, повишава вътрешните загуби - дори при вариантите при които се изключва. Все пак основните му предимства са при потегляне, ускорение. В завоите има относително по-малко влияние, особено когато сме "отнели газта" при влизане, повече принос има при излизане, когато автомобила се ускорява. Така, че трябва да се оцени баланса между приноса му и минусите, които внася. Вижте, например че рядко се прилага при спортни автомобили, дори при мощности от над 500 кс - които са твърде много за да могат да бъдат "пренесени към пътя" от само задно задвижване, дори при централно, че и задно разположен двигател. (Вижте, колко средства влагат за олекотяване, понякога повече, от колкото за двигателя и трансмисията на автомобила, демонстрира ролята на ниското тегло за динамиката и управлението, при автомобили при които това е основна цел.)
Hursa
Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2025 11:07
Едното няма връзка с другото... То и Джипа бе със 'съединител' към предните колела, което не му пречеше да се представя много добре и извън пътя...
slowtraveler
Мнение от Hursa » 15 Апр 2025 20:03
Hursa
Мнение от dracunculus » 15 Апр 2025 21:10
dracunculus
Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2025 21:12
slowtraveler
Мнение от Hursa » 15 Апр 2025 22:49
Това е по-лошия вариант, така се получава вътрешна циркулация, циркулация на мощността в трансмисията във всеки завои (и по-лошото е че има винаги място, дори ако няма целенаправлено "частично зацепване", макар и в много незначителна степен.
Това няма как да стане, не и с муфа.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост