Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от WoLF » 12 Апр 2025 20:39

Предните гуми при ускорение играят по-малка роля и 4х4 прави основно разлика от същия модел 4х2, когато е изпълнено предно с включване на задния мост при нужда. В случая само на задно в лоши условия може да Ви обясни някой фен на БМВ, дали би предпочел и отпред да има задвижване tooth.gif
Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно boo.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от Hursa » 12 Апр 2025 21:27

Задните колела в завой се въртят с по-малка скорост (и разликата се увеличава с намаляване радиуса на завоя). Затова при "постоянно" предно - може да се включи задното, като ъгловата скорост - предавана към задния мост, може да се редуцира с точно задаване на частично приплъзване (ако е с "електронно" управление, например) на съединителната муфа към него. Но при "постоянно" задно - не може да се включи предното през съединител с увеличаване на предаваната ъглова скорост. Та ако ще е 4х4, то такова с три диференциала и задължителна блокировка на между осевия (или с ел мотор към задния - при много добро управление, па макар и с не голяма мощност).
А дали за бмв фена не би било по-лесно да реагира на занасянето при задно предаване, от колкото автомобила в зависимост от изменението на условията по протежение на завоя да реагира ту като автомобил с предно, ту като автомобил със задно, като може да се получи дори превъртане и на предни, и на задни колела. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от dracunculus » 12 Апр 2025 21:54

Ми не....имайки предвид как е реализирано задното предаване (по отношение на тракцията) при моя IS, мога да си представя, че при LS-a е също толкова адекватно при ускорение. При рязък старт в реални условия почти никога (освен на сняг) не съм усещал липса на тракция. Просто колата (задницата) си тежи достатъчно, потъва при рязък старт и изстрелва колата много по-добре от при предно предаване, например. Виж 4х4 бих искал да имам при 2,5т. кола на сняг, например
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

mukot
Мнения: 53
Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
Благодарил/а: 88 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от mukot » 12 Апр 2025 21:56

Искам да дам един пример с актуален модел на друга марка. Honda CR-V. Варианта само на предно е с повече от половин секунда по-добро ускорение 0-100 от 4х4 варианта. Модела е достатъчно популярен и фирмата реномирана. Обаче предаването назад през Халдекса и карадана явно коства повече от електромотор отзад, както е при RAV4 и X-tail/Rogue/ и които се ускоряват до 100 по-добре с 4х4 отколкото само на предно. А Хонда са консервативни и най-вероятната причина да нямат електромотор на задната ос е недостатъчно тестван софтуер. wink.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от BOz » 12 Апр 2025 21:57

Hursa написа: 10 Апр 2025 22:37 Да, не съм карал.
Да, това си личи и затова директно предположих. Защото ако имаш опит, а не празни разсъждения, въобще нямаше да пишеш тия неща.
Hursa написа: 12 Апр 2025 19:25 Но съм гледал как други карат и загубват управление на пълноприводни автомобили
Като това. Значи да разбираме, че тези, които карат пълнопроводни автомобили не могат да карат, а всички други са номер едно.
Hursa написа: 12 Апр 2025 19:25 Също така, след като с толкова силно изразени предимства, много по-добро сцепление при ускорение от място и 24% по-голяма мощност ЛС600х изостава така значително в ускорението до 100, явно си има причини
След като и двете са механични задвижвания, значи има разлики, нали? Двете скоростни кутии нямат нищо общо и въобще не може да ги сравняваш. Които няма нищо общо с това дали е 4х4 или не.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

vfr800
Мнения: 532
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 102 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от vfr800 » 13 Апр 2025 00:37

Ако трябва да се качиш зимата само на задно някъде и то с автоматик ти пожелавам успех. Това е и причината новите лимузини да са 4х4 пък макар и зле реализирано. За сняг е достатъчно тях в калта няма да ги караш, ама изглеждаш смешно като тръгнеш да се катериш някъде и падне 10см сняг и всички се качват само ти с колата за 300к не можеш. Ако ще и най-добрия шофьор да си като не става, не става. Аз цял живот карам коли на задно предаване и просто не може да се сравнява с какъвто и да е автомобил с предно при ниско сцепление, а пък за 4х4 изобщо не коментираме.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от dracunculus » 13 Апр 2025 09:22

Това за предното (че е по-добро) пък изобщо не съм съгласен. Поне при моите коли е точно ОБРАТНОТО. Доказа се не веднъж (сравнени двете коли на един и същи терен с еднакви зимни гуми, аз като шофьор и в двата случая). Особено Snow-режимът на Лексуса е доста добре измислен. Но да, и двата автомобила са нищо на сняг сравнени с А4 Allroad
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от Двигателист » 13 Апр 2025 11:51

WoLF написа: 12 Апр 2025 20:39 Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно
При RAV5 XA50 се справя доста добре. Гледах на какво я подлагат разни изпитатели интернет и мисля, че Тойота са напипали настройките. Може би трябва една идея по-силен заден мотор, но явно там има други пречки (батерия). Yaris Cross е на другия полюс, според мен. Абсолютно безполезно задно задвижване. Там освен плахото управление, вероятно се касае и просто за слаб мотор.


Офтопик
► Виж съдържание

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от Hursa » 14 Апр 2025 14:02

Явно са подобрили значително настройките при новото поколение хибридни 4х4 (поне при хибридния рав 50, както се вижда от клипа), но дори така - дали задния двигател има принос за ускорения и завои при сравнително добро сцепление - вижте колко време му трябва, колко време превърта преди да се прояви (аз мислех, че се задейства моментално при ускорения, независимо дали превърта колела, за да е близко до "перманентно задвижване" на четирите колела). А така, докато се задейства и при по-слабо сцепление и ограничено приплъзване - автомобила ще се е ускорил от предните задвижващи. Не мисля, че мощността е малка, вижте че дори при рав 50 е намалена мощността на задния мотор - след като се задейства с такова закъснение, при по-висока скорост едва ли въобще се стига до задействането му, а само в такива случаи би била нужна по-голяма мощност. От клипа за яриса - не се разбира, дали е с обновената хибридна система, не намирам и дали мощността на задния мотор при нея е променена. Преди обновлението дават, че задния мотор е 5 кс (и 52 Нм) - но не мисля, че в мощността е проблема, според мен е повече от достатъчна да задвижи така дори в пъти по-тежък автомобил. (Може би с обновената система реагира по-добре.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2025 11:07

Hursa написа: 11 Апр 2025 19:02 , че е със съединител към предните колела, което (според мен) е доста лошо решение
Едното няма връзка с другото... То и Джипа бе със 'съединител' към предните колела, което не му пречеше да се представя много добре и извън пътя...
При LS поведението е изключително приятно и 4х4 наистина е нужно защото колата наистина е тежка - при малко по-лошо сцепление мощността е достатъчна за да започне да върти гуми ако не е 4х4 (а и ако е 4х4 :) ) ...
Но многократно съм споменавал, че сравнявайки 4х4 на RX и на Джипа - двете нямаха НИЩО ОБЩО - едното е напълно предвидимо, вършещо работа, докато другото е повече за това 'айде да го има' (е - малко грубо казано - би помогнало при леки условия безусловно) :thumbsup:

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от Hursa » 15 Апр 2025 20:03

Не, в случая, с лексус лс500х едва ли става дума за представяне извън пътя, а аз пишех за представяне при добро сцепление. Също така, поне според описанията (доста повърхностни - поне всички, които аз четох) на тези електронно управляеми муфи, бях останал с впечатление, че те се задействат винаги, при подаване газ, та дори и в завои. И така, симулират представяне, близко до перманентно задвижване на четерите колела (в случая). Но гледайки тестовете (поне тези, които изгледах на автомобили с такива), уж с "мигновено задействане" - все пак си личи, че се задействат при превъртане, вярно доста бързо при някои, но все пак след превъртане на постоянно действащата ос. При ниска скорост и особено при потегляне - явно върши работа и то явно много добра. Но при висока скорост, та и при средна скорост - едва ли ще върши работа. Особено, при сцепление, което макар и по-слабо, съвсем не е като сцеплението на лед, та и утъпкан сняг. Докато се задейства - момента ще бъде изпуснат при такива условия, ако въобще се задейства. А тогава, при добро сцепление, те едва ли биха се задействали - освен при определени условия при потегляне и ниска скорост. Т. е. не могат да бъдат сравнявани с автомобилите с перманентно задвижване на четерите колела. Може би поради това - действително по-спортните шосейни автомобили, са или със "задни" задвижващи или с перманентно задвижване на четерите колела (което все пак си е сравнително по-рядко срещано решение). Така, че всеки трябва да реши, дали за него има нужда от awd. Ако шофираме по шосетата, ако шофираме сравнително рядко в при по-тежки зимни условия - защо да се примиряваме с недостатъците, които носи awd, за редките случаи, при които би имало приложение. Както е при лексус лс500х например - вижте, че варианта с awd дава по-слабо ускорение, при добри условия вярно. А при завои - такъв вариант, с муфа към предните колела - при над определена скорост (според мен, сравнително ниска), вероятно има забрана за задействането и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от dracunculus » 15 Апр 2025 21:10

По-слабо ускорение с 0,1 секунда до 100 (според актуалната брошура). Е, не го смятам за значим недостатък. И това е ускорение в идеални условия, на сух асфалт. Дори и при най-леко влажен път LS-ът на задно със сигурност ще даде много по-лоша динамика от този с 4х4. Имайки предвид, че конкретно при ТАЗИ кола 4х4 системата е истински добра, а не е просто едно слабо ел. моторче, то със сигурност би била от полза и бих я предпочел
Последно промяна от dracunculus на 15 Апр 2025 21:13, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2025 21:12

Hursa, това са чисто теоретични въпроси, които май ги обсъждахме...
Накратко моето впечатление от три автомобила - LS, Джипа и Кашкая...
Всички - с 'електронно управляеми муфи'... Джипа се водеше 'постоянно зацепено 4х4', което представлява постоянно частично зацепена муфа, която се 'затяга' допълнително ако има нужда... До 100%... Усещането бе на чисто 4х4 без никакви компромиси...
LS имаше абсолютно същото усещане както Джипа... По-бавното ускорение при идеални условия според мен е само заради допълнителната маса, и нещата се обръщат при реални условия с неидеално сцепление...
Кашкая е с напълно развързана задна муфа, която се затяга при нужда....
ОБАЧЕ.. Дори и на Кашкая електрониката затяга задната муфа превантивно (гледал съм го и през диагностиката) - например ПРЕДИ тръгване подадеш ли газ то започва затягането. Ако е повечко газ - повече затягане... Още на ниво ЕКУ и датчик на предавките, без въобще да има значение дали се въртят гумите.
И други такива подобни хватки... Уж над 40км/ч муфата е винаги развързана... Ама при лед ми се е включвала и над 80км/ч (усещал съм стабилното поведение и липса на опит за превъртане на предни гуми) - след това прочетох малките букви, че 'можело да затегне и при други случаи ако възникнала нужда или за да помогне на АБС, ЕСП и т.н.. Така, че съвсем добре се справят тези системи... А това, че основният водещ мост превърта преди 'изключваемият' не е нещо невероятно - дори и при Джипа го имаше този ефект защото обикновено прехвърляше нещо от рода 20/80% при спортен режим (май при стандартен бе 40/60)... При стартиране и увеличаване на мощността, първо съвсем логично превъртат тези, на които е прехвърлен по-голям въртящ момент, въпреки, че и другият мост вече предава усилие пътя.. И когато въртящият момент на ДВГ се повиши достатъчно (а и електрониката почва да прехвърля повече въртящ момент на непревъртащият мост) - тогава превърта и другият мост... Така, че не виждам драма... Драмата за мен е повече в логиката/софтуера... RX не можеше да се сравнява по никакъв параметър в това отношение с Джипа - при RX се виждаше безразборно превъртане на гуми в дълбок сняг на места, на които джипът си се движеше като на сухо... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от Hursa » 15 Апр 2025 22:49

WoLF написа: 12 Апр 2025 20:39 Джипа се водеше 'постоянно зацепено 4х4', което представлява постоянно частично зацепена муфа, която се 'затяга' допълнително ако има нужда...
Това е по-лошия вариант, така се получава вътрешна циркулация, циркулация на мощността в трансмисията във всеки завои (и по-лошото е че има винаги място, дори ако няма целенаправлено "частично зацепване", макар и в много незначителна степен.
slowtraveler написа: 15 Апр 2025 21:12 защото обикновено прехвърляше нещо от рода 20/80%
Това няма как да стане, не и с муфа.
Всъщност и при 4 х 4 реализирано с три диференциала, особено ако диференциала не е с повишено триене - колелата на ролките ще превъртят.
Но трябва доста писане, за да се разпише, а трябва да се спи. smile.gif Ще се опитам утре да го разпиша (до колкото го разбирам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA

Мнение от BOz » 15 Апр 2025 23:32

Бръщолевене.
Може ли да дадеш инфо за муфата на ЛС500х?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта