(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
-
celeron_7000
- Мнения: 197
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Така и ще направя. 
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
planetarydrive
- Мнения: 133
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 29 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Сетих се за темата, при продължително спускане при 0 градуса и падане на стрелката почти до начално положение и намаляло отопление-нормално явление.
Казаха ли нещо особено в сервиза или по-вероятно, не сте ходил.
Казаха ли нещо особено в сервиза или по-вероятно, не сте ходил.
-
celeron_7000
- Мнения: 197
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Запазил съм час и ще отразя равитието по въпроса след това.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
celeron_7000
- Мнения: 197
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
В официалния сервиз се потвърди проблем с термостата. Ще бъде подменен по гаранция.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
celeron_7000
- Мнения: 197
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Събуждам темата, защото застудя и разбирам, че проблемът не е решен. Същевременно при по-задълбочено проучване, разбирайте ровене из форумите, се оказва, че понякога при смяна маслото на раздатката, в сервиза не се работи по протокол. Оказва се, че една от пробките или и двете при модела, който притежавам, са на много неудобно място - липсва пространство и около пробката е доста горещо при загрял двигател. За да не чакат да изстине, понякога механиците си осигуряват пространство, като временно разкачат един или няколко маркуча от охладителната система (напр. за ЕГР-а), преминаващи в съседство. Съответно в системата нахлува въздух и вероятно на никого не му се занимава да обезвъздушава системата. Подчертавам - проблемът възникна точно след обслужване, включващо смяна на масло на раздатка и диференциал. Казах го многократно. Според мен не са ми сменили термостата, въпреки уверението. Вероятно са се опитали да обезвъздушават - в двигателния отсег имаше доста следи от антифриз. Колата отново загрява бавно, отново тръгва да загрява и стрелката се връща, после пак се вдига и след 20 мин се стабилизира в средата. Спускане още не съм пробвал. Въпросът е, че вече не ми се занимава с оторизирания сервиз, защото съм крайно разочарован. Вероятно ще се обърна към доказани и мислещи хора, някои от които членове на този форум.
П.С. Може и да е сменен макар че документ по ремонта не получих. На диагностика нямаше абсолютно никакви грешки и нищо не светеше, а при проблем с термостата обикновено дава грешка.
П.С. Може и да е сменен макар че документ по ремонта не получих. На диагностика нямаше абсолютно никакви грешки и нищо не светеше, а при проблем с термостата обикновено дава грешка.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- mapamop
- Мнения: 5589
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 695 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
От десетки години, без значение от марка и модел - резервоара за антифриза е най-високата точка на системата, и там си има разни клапани и отвори да се самообезвъдуши системата. Имам предвид че дъртата Астра която беше 1993 година си се обезвъздушаваше сама. Не помня на баща ми Москвича 412Д дали и той не го правеше.celeron_7000 написа: ↑19 Ное 2025 23:54 Съответно в системата нахлува въздух и вероятно на никого не му се занимава да обезвъздушава системата
От 8 Април (предният пост) до днес са грубо да кажем 6 месеца (даже 7), в които дълбоко се съмнявам тоя двигател поне веднъж да не е държал продължително време над 2000 оборота. Авенсиса след пълно източване на антифриза (смяна на водна помпа) се обезвъздуши за около 30 минути тропане на място с пуснато парно на празен ход. Корола-Версото преди 3 дни я обезвъздуших в гажа за около 10-15 минути с периодични "припомпвания" до 2000 оборота на вече загрял двигател. И двата автомобила ги следя по нивото на антифриза в преливния резервоар кога ще спре да намалява.
Съмнява ме 20 годишни коли да се обезвъздушат за под час на малки обороти на място, а нов автомобил за 7 месеца да не може да избута въздуха по системата. Още на първата магистрална или извънградска отсечка на която ти тръгне ДВГ и поработи примерно 20-30 минути, би следвало да си е избутал въздуха.
По-скоро може да са наранили някой маркуч или връзка, и да дърпа въздух от там, или нещо подобно. Ако изобщо проблема е със въздух в системата...
Другия вариант е ако са пипали нещо по кабели и букси - датчик/датчици за температура, ако има някакво електрическо управление на охладителната система за батерия, двигател или отопление.
Ръчкай ги по гаранционен път. ЗЗП мисля да имаше все още клауза че при влизане за гаранционен ремонт за един същи проблем, след втори опит за отстраняване на проблема следва смяна с нова бройка на стоката/изделието. Това си е повод за репресии към сервиза.
* По мое мнение задръж с излизането от гаранция, като отидеш "някъде другаде да ръчкат по-разбиращи индивиди".
** За всичко по-горе разбира се може да ме отсвириш, предвид че спекулирам с оскъдните факти.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
celeron_7000
- Мнения: 197
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Не съм механик и всичко, което изложих като информация е от форуми на Тойота. Допускам, че може да греша за всичко. Намерих поне 10 случая с всякакви модели на Тойота AWD, които след обслужване на раздатката, са с този проблем. Не знам дали проблемът е въздух в системата или датчици. При гореспонатите, след смяна на термостат, нещата се нормализират.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта