(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

celeron_7000
Мнения: 196
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Мнение от celeron_7000 » 04 Фев 2025 13:48

Така и ще направя. :thumbsup:
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

planetarydrive
Мнения: 133
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 29 пъти

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Мнение от planetarydrive » 03 Мар 2025 08:22

Сетих се за темата, при продължително спускане при 0 градуса и падане на стрелката почти до начално положение и намаляло отопление-нормално явление.
Казаха ли нещо особено в сервиза или по-вероятно, не сте ходил.

celeron_7000
Мнения: 196
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Мнение от celeron_7000 » 03 Мар 2025 09:25

Запазил съм час и ще отразя равитието по въпроса след това.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

celeron_7000
Мнения: 196
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Мнение от celeron_7000 » 08 Апр 2025 22:35

В официалния сервиз се потвърди проблем с термостата. Ще бъде подменен по гаранция.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

celeron_7000
Мнения: 196
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS

Мнение от celeron_7000 » 19 Ное 2025 23:54

Събуждам темата, защото застудя и разбирам, че проблемът не е решен. Същевременно при по-задълбочено проучване, разбирайте ровене из форумите, се оказва, че понякога при смяна маслото на раздатката, в сервиза не се работи по протокол. Оказва се, че една от пробките или и двете при модела, който притежавам, са на много неудобно място - липсва пространство и около пробката е доста горещо при загрял двигател. За да не чакат да изстине, понякога механиците си осигуряват пространство, като временно разкачат един или няколко маркуча от охладителната система (напр. за ЕГР-а), преминаващи в съседство. Съответно в системата нахлува въздух и вероятно на никого не му се занимава да обезвъздушава системата. Подчертавам - проблемът възникна точно след обслужване, включващо смяна на масло на раздатка и диференциал. Казах го многократно. Според мен не са ми сменили термостата, въпреки уверението. Вероятно са се опитали да обезвъздушават - в двигателния отсег имаше доста следи от антифриз. Колата отново загрява бавно, отново тръгва да загрява и стрелката се връща, после пак се вдига и след 20 мин се стабилизира в средата. Спускане още не съм пробвал. Въпросът е, че вече не ми се занимава с оторизирания сервиз, защото съм крайно разочарован. Вероятно ще се обърна към доказани и мислещи хора, някои от които членове на този форум.
П.С. Може и да е сменен макар че документ по ремонта не получих. На диагностика нямаше абсолютно никакви грешки и нищо не светеше, а при проблем с термостата обикновено дава грешка.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта