Питане
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
По-бавното загряване е по-щадящо материалите (по-малко усукване от разликата в температурите в различните части на двигателя и т.н.). Затова в книжката дават да не се 'зори' двигателя докато загрее.
Голяма част от идеята на тръгване веднага след запалване е да се 'пази' екологията.
В книжката на една от предходните ми коли пишеше:
"за да щадите двигателя го оставете няколко минути да загрее и тогава потегляйте. Ако се намирате в Германия няма нужда да чакате и може да потегляте веднага след запалване"
С една дума в Германия двигателя ползва немски въздух и няма нужда да загрява
Ако е много студено, оставям автомобила да позагрее малко, за да стане по-леко маслото (дори и в скоростната кутия, която се загрява и от двигателя). Ако температурата е плюсова - паля и тръгвам.
А при много студено е нормално оборотите да са доста по-високи.
Виенето може да е и от аксиалния лагер...
Голяма част от идеята на тръгване веднага след запалване е да се 'пази' екологията.
В книжката на една от предходните ми коли пишеше:
"за да щадите двигателя го оставете няколко минути да загрее и тогава потегляйте. Ако се намирате в Германия няма нужда да чакате и може да потегляте веднага след запалване"


С една дума в Германия двигателя ползва немски въздух и няма нужда да загрява

Ако е много студено, оставям автомобила да позагрее малко, за да стане по-леко маслото (дори и в скоростната кутия, която се загрява и от двигателя). Ако температурата е плюсова - паля и тръгвам.
А при много студено е нормално оборотите да са доста по-високи.
Виенето може да е и от аксиалния лагер...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
За работната температура си прав, но имах в предвид процеса на достигане на работната температура....jamie написа:Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.
А това, че има 'луфтове при сглобка', които могат да поемат различното температурно разширение на различните материали в двигателя без да го усукват, го забрави....
Просто всичко е направено в допустими граници.
Но ако започнеш да юркаш здраво един студен двигател можеш да имаш сериозни проблеми (дори спуквания) поради това, че част от двигателя (напр. главата) загрява много бързо, докато другата част е още студена...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
az vinagi si zagriavam kolata zimata za okolo minuta i dokato kachi do kam 100F karam s maximalno niski oboroti.
Edna ot prichinite e che sega imam oil pressure gauge i gledam kato e studena kolata (ako e mnogo studeno) na prazen hod naliaganeto e okolo 70psi a ako ia opunesh na 3000rpm kato e taka studena otiva do 80 che moje i 90psi.
Kato se ima predvid che uredcheto e do 100psi, si mislia che takiva naliagania niama kak da sa dobre za dvigatelia, osobeno pri stari dvigateli.
Edna ot prichinite e che sega imam oil pressure gauge i gledam kato e studena kolata (ako e mnogo studeno) na prazen hod naliaganeto e okolo 70psi a ako ia opunesh na 3000rpm kato e taka studena otiva do 80 che moje i 90psi.
Kato se ima predvid che uredcheto e do 100psi, si mislia che takiva naliagania niama kak da sa dobre za dvigatelia, osobeno pri stari dvigateli.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Японеца си го е измислил.Палиш без газ на студено и ти качва около 2 000 об. за да има високо налягане на маслото. Държи докогато е нужно после падат на около 1 200 после на 1000 докато загрее.Колкото по-дълго работи студена толкова по-зле за двигателя.На място загрява за 15-20 мин ,а в движение за 5-10 мин при около 2000 об.м .С подходящо масло след 5-тата сек имаш налягане и смазване на всички части по-двигателя.
Авенсис 3S-FE
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
2 Jamie - еее .. айде да не се заяждаме - разбираш какво имам впредвид
2 ceko26 - оборотите при студен двигател не се вдигат заради налягането на маслото - при студено масло налягането е по-високо, отколкото при загрято.

2 ceko26 - оборотите при студен двигател не се вдигат заради налягането на маслото - при студено масло налягането е по-високо, отколкото при загрято.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Да има по-високо налягане, но е гъсто, а е нужно да се впръсква в цилиндъра под буталото , трябва да стигне до разпределителния вал да минава по малки дупчици да маже гърбиците.С по-високите обороти се осигурява по-високо налягане от колкото на по-ниски.Високо налягане не означава, че е по-голям дебита на маслото, а двигатвля е сух.
Авенсис 3S-FE
Става дума за работата на двигателя на свободен ход, т.е. на място. Не би трябвало колата да ПОДДЪРЖА 2000 оборота! Нормално е при студен двигател оборотите да се качат, но би трябвало едновременно със загряването на автомобила оборотите да падат, а при вече загрял двигател да се установят постоянно да речем около 900 (различните марки и модели поддържат различни обороти на празен ход при загрял двигател!). Та ако твоята кола ПОДДЪРЖА 2000 оборота при загрял двигател на празен ход, определено нещо не е наред!desSs написа:каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищоbiggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта