Питане

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 30 Ное 2007 16:28

mda i az imam v moita transmisia takav voi. Kato natisna saedeinitelia i izchezva.

Input shaft bearing vikat nai veroiatno bilo. Ne znam dali e tva det jamie vika shtoto ne znam kak se prevejda
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 16:30

По-бавното загряване е по-щадящо материалите (по-малко усукване от разликата в температурите в различните части на двигателя и т.н.). Затова в книжката дават да не се 'зори' двигателя докато загрее.
Голяма част от идеята на тръгване веднага след запалване е да се 'пази' екологията.
В книжката на една от предходните ми коли пишеше:
"за да щадите двигателя го оставете няколко минути да загрее и тогава потегляйте. Ако се намирате в Германия няма нужда да чакате и може да потегляте веднага след запалване" rolleyes.gif rolleyes.gif
С една дума в Германия двигателя ползва немски въздух и няма нужда да загрява tongue.gif
Ако е много студено, оставям автомобила да позагрее малко, за да стане по-леко маслото (дори и в скоростната кутия, която се загрява и от двигателя). Ако температурата е плюсова - паля и тръгвам.
А при много студено е нормално оборотите да са доста по-високи.

Виенето може да е и от аксиалния лагер...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 30 Ное 2007 16:34

Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 16:42

jamie написа:Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.
За работната температура си прав, но имах в предвид процеса на достигане на работната температура....
А това, че има 'луфтове при сглобка', които могат да поемат различното температурно разширение на различните материали в двигателя без да го усукват, го забрави....
Просто всичко е направено в допустими граници.
Но ако започнеш да юркаш здраво един студен двигател можеш да имаш сериозни проблеми (дори спуквания) поради това, че част от двигателя (напр. главата) загрява много бързо, докато другата част е още студена... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 30 Ное 2007 16:49

Пич, от 100-ина години двигателите имат водни помпи....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 18:39

хе хе - да бе.... и от стотина години термодинамиката са я забранили tongue.gif
или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 30 Ное 2007 20:58

az vinagi si zagriavam kolata zimata za okolo minuta i dokato kachi do kam 100F karam s maximalno niski oboroti.

Edna ot prichinite e che sega imam oil pressure gauge i gledam kato e studena kolata (ako e mnogo studeno) na prazen hod naliaganeto e okolo 70psi a ako ia opunesh na 3000rpm kato e taka studena otiva do 80 che moje i 90psi.

Kato se ima predvid che uredcheto e do 100psi, si mislia che takiva naliagania niama kak da sa dobre za dvigatelia, osobeno pri stari dvigateli.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 02 Дек 2007 03:01

slowtraveler написа:хе хе - да бе.... и от стотина години термодинамиката са я забранили tongue.gif
или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
Че по тая логика аз проблем не виждам - така се пукат и главите при напълно загрял мотор (зле проектирани глави - в случая).

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 02 Дек 2007 09:01

Японеца си го е измислил.Палиш без газ на студено и ти качва около 2 000 об. за да има високо налягане на маслото. Държи докогато е нужно после падат на около 1 200 после на 1000 докато загрее.Колкото по-дълго работи студена толкова по-зле за двигателя.На място загрява за 15-20 мин ,а в движение за 5-10 мин при около 2000 об.м .С подходящо масло след 5-тата сек имаш налягане и смазване на всички части по-двигателя.
Авенсис 3S-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2007 15:41

2 Jamie - еее .. айде да не се заяждаме - разбираш какво имам впредвид :thumbsup:
2 ceko26 - оборотите при студен двигател не се вдигат заради налягането на маслото - при студено масло налягането е по-високо, отколкото при загрято.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 03 Дек 2007 10:03

Да има по-високо налягане, но е гъсто, а е нужно да се впръсква в цилиндъра под буталото , трябва да стигне до разпределителния вал да минава по малки дупчици да маже гърбиците.С по-високите обороти се осигурява по-високо налягане от колкото на по-ниски.Високо налягане не означава, че е по-голям дебита на маслото, а двигатвля е сух.
Авенсис 3S-FE

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 12 Дек 2007 20:26

последно, не разбрах, да загрявам ли колата или да тръгвам директно? щото и аз се чудя сутрин кво да правя. и ми е една такава спъната горката... sad.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 13 Дек 2007 12:29

Довери се на интуицията си :thumbsup:
Авенсис 3S-FE

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 13 Дек 2007 12:40

каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищо :whistle: biggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено

ToyotaFan
Мнения: 201
Регистриран на: 13 Сеп 2004 08:23
Местоположение: Sofia

Мнение от ToyotaFan » 13 Дек 2007 12:59

desSs написа:каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищо :whistle: biggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено
Става дума за работата на двигателя на свободен ход, т.е. на място. Не би трябвало колата да ПОДДЪРЖА 2000 оборота! Нормално е при студен двигател оборотите да се качат, но би трябвало едновременно със загряването на автомобила оборотите да падат, а при вече загрял двигател да се установят постоянно да речем около 900 (различните марки и модели поддържат различни обороти на празен ход при загрял двигател!). Та ако твоята кола ПОДДЪРЖА 2000 оборота при загрял двигател на празен ход, определено нещо не е наред!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта