Питане
ugabuga
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 16:30
Голяма част от идеята на тръгване веднага след запалване е да се 'пази' екологията.
В книжката на една от предходните ми коли пишеше:
"за да щадите двигателя го оставете няколко минути да загрее и тогава потегляйте. Ако се намирате в Германия няма нужда да чакате и може да потегляте веднага след запалване"


С една дума в Германия двигателя ползва немски въздух и няма нужда да загрява

Ако е много студено, оставям автомобила да позагрее малко, за да стане по-леко маслото (дори и в скоростната кутия, която се загрява и от двигателя). Ако температурата е плюсова - паля и тръгвам.
А при много студено е нормално оборотите да са доста по-високи.
Виенето може да е и от аксиалния лагер...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
jamie
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 16:42
За работната температура си прав, но имах в предвид процеса на достигане на работната температура....jamie написа:Смисъла от загряване не е "усукване" хехехехе !
Повечето детайли са с допуски (и луфтове при сглобка) за определена работна температура. Маслата също са смятани и произведени така. Затова.
А това, че има 'луфтове при сглобка', които могат да поемат различното температурно разширение на различните материали в двигателя без да го усукват, го забрави....
Просто всичко е направено в допустими граници.
Но ако започнеш да юркаш здраво един студен двигател можеш да имаш сериозни проблеми (дори спуквания) поради това, че част от двигателя (напр. главата) загрява много бързо, докато другата част е още студена...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
jamie
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2007 18:39

или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 30 Ное 2007 20:58
Edna ot prichinite e che sega imam oil pressure gauge i gledam kato e studena kolata (ako e mnogo studeno) na prazen hod naliaganeto e okolo 70psi a ako ia opunesh na 3000rpm kato e taka studena otiva do 80 che moje i 90psi.
Kato se ima predvid che uredcheto e do 100psi, si mislia che takiva naliagania niama kak da sa dobre za dvigatelia, osobeno pri stari dvigateli.
ugabuga
Мнение от jamie » 02 Дек 2007 03:01
Че по тая логика аз проблем не виждам - така се пукат и главите при напълно загрял мотор (зле проектирани глави - в случая).slowtraveler написа:хе хе - да бе.... и от стотина години термодинамиката са я забранили![]()
или заради водното охлаждане главите са спрели да се пукат между клапаните???
jamie
Мнение от ceko26 » 02 Дек 2007 09:01
ceko26
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Дек 2007 15:41

2 ceko26 - оборотите при студен двигател не се вдигат заради налягането на маслото - при студено масло налягането е по-високо, отколкото при загрято.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от ceko26 » 03 Дек 2007 10:03
ceko26
desSs
ceko26
desSs
Мнение от ToyotaFan » 13 Дек 2007 12:59
Става дума за работата на двигателя на свободен ход, т.е. на място. Не би трябвало колата да ПОДДЪРЖА 2000 оборота! Нормално е при студен двигател оборотите да се качат, но би трябвало едновременно със загряването на автомобила оборотите да падат, а при вече загрял двигател да се установят постоянно да речем около 900 (различните марки и модели поддържат различни обороти на празен ход при загрял двигател!). Та ако твоята кола ПОДДЪРЖА 2000 оборота при загрял двигател на празен ход, определено нещо не е наред!desSs написа:каква интуиция, имам кола от по-малко от месец, отделно че хабер си нямам от нищоbiggrin.gif днес забелязах, че и моята поддържа 2000 оборота, може би е нещо нормално като стане студено
ToyotaFan
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 0 госта