Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от Hursa » 20 Фев 2025 18:20

Ето, аз ви казвам как с една стъпка и един уред разбирате дали проблема е в нагревателя. smile.gif А вие мерете пак професионално с амперметър и волтметър. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от zorbata » 20 Фев 2025 18:22

Hursa написа: 20 Фев 2025 18:15 Защо да не може да работи "бавно" - просто ампеража е малък, високо съпротивление на лентите.
Явно сте добре запознат с електротехниката.
Как увеличихте това съпротивление???
caryЦар

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от Hursa » 20 Фев 2025 18:25

Просто използваш материали с по-високо съпротивление за нагревателните ленти - и действително, нагревателя нагрява "бавно" на задното стъкло. Какво означава в случая "бавно" - просто малка топлинна мощност на нагревателя. Изначално си е бавно, не променяте нищо.
Последно промяна от Hursa на 20 Фев 2025 18:27, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от ico1 » 20 Фев 2025 18:27

С едни очи който виждат ще го видиш нагревателя,даже и без уред.
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от Hursa » 20 Фев 2025 18:30

А сега и очите ли включихме? (Това с очите, на коя стъпка беше? smile.gif) Да - ако прекъсването е милиметър два и повече. А ако е съвсем тънък среза. А ако е надрано фино от багаж, който се опирал в стъклото при пътуване и дори лентите не са прекъснати.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от ico1 » 20 Фев 2025 18:34

Е ни така ни обратно.Евала твоя метод е верния блазе им на клиентите за такава диагностика.Успех.Той човека ще реши как да деиства. :D :D :D :D
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от Hursa » 20 Фев 2025 18:37

Радвам се, че достигнахме до единомислие smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от zorbata » 20 Фев 2025 18:54

Hursa написа: 20 Фев 2025 18:25 Просто използваш материали с по-високо съпротивление за нагревателните ленти
Ти не можеш да използваш нищо - колата си идва така! И тогава какъв е смисъла да мериш нещо по този нагревател - той си работи нормално.
Колегата създал темата има проблем, иначе не би писал.
Hursa написа: 20 Фев 2025 18:30 А ако е съвсем тънък среза. А ако е надрано фино от багаж, който се опирал в стъклото при пътуване и дори лентите не са прекъснати.
Всяко едно нарушение променя съпротивлението на въпросният нагревател и то в посока да го намалява!!! Което съответно увеличава тока - все пак напрежението е константа!
И заради това бушона е сметнат така, че ако ти се прекъснат N броя ленти да изгори той, а не целият нагревател(всички ленти).

Това е обяснение за 8-ми или 9-ти клас и колега Hursa ако не го разбирате - съжалявам!
caryЦар

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от Hursa » 20 Фев 2025 19:01

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от slowtraveler » 20 Фев 2025 20:35

zorbata написа: 20 Фев 2025 18:12 Тези лентички са така изчислени, че не нагряват "силно"
Това имах предвид под 'бавно загряване' - когато мощността е малка, и разпределена на голяма площ, промяната на температурата е бавна. Съответно ефектът не се вижда моментално - това имах предвид :thumbsup: Защото някои очакват във влажно време стъклото да се изчисти за 10-20 секунди... А това няма как да стане особено ако стъклото е доста 'понамокрено'...
zorbata написа: 20 Фев 2025 18:12 Напрежението в автомобила винаги е едно и когато се получи пад на напрежение
Говорим за пад на напрежение в определени участъци от електрическата верига...
Сценариите са няколко:
1. В идеалният случай падът на напрежение би бил върху самите лентички (от двете им страни би имало 14V)... Ако някоя лентичка е прекъсната - ако плъзнеш едната сонда по лентичката, напрежението ще бъде едно до прекъсването (например 0V), а след след точката на прекъсване ще бъде 14V... Този номер съм го правил много пъти при ремонта на отоплението на една Астричка преди доста години.
2. На клемите от страната на кабела имаш 14V, а на лентичките - по-ниско напрежение - например 9-10V - това показва че са окислени самите клеми.
3. На клемите имаш по-ниско напрежение - тогава се тръгва 'назад' по кабела - ако на релето напрежението е ОК - някъде кабела по трасето прави проблеми (или/и ако има междинен куплунг между релето и клемата)... Ако на входа на релето напрежението е ОК, а на изхода - понижено - явно проблемът е в релето... Ако на входа на релето напрежението е понижено - продължаваме напред по веригата - например проверка на напрежението на вход/изход на бушона... И т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от zorbata » 20 Фев 2025 20:36

Опаа колегата е "учил", но му е по-лесно да се прави на ударен. Или с други думи да се заяжда.
"Умно" колега "умно".
Радвам се че помогнахме на колегата да си реши проблема.
caryЦар

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от biro » 20 Фев 2025 22:40

zorbata написа: 20 Фев 2025 18:54 И заради това бушона е сметнат така, че ако ти се прекъснат N броя ленти да изгори той, а не целият нагревател(всички ленти).
Ти разцепи атома на 2 половини. Значи да добавим M на брой лентички, за да намалее тока. Защо ли у дома като включа повече уреди в контактите ми искат повече пари от енергото?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
flammen
Мнения: 106
Регистриран на: 04 Фев 2014 19:05
Местоположение: София
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от flammen » 21 Фев 2025 08:37

Когато задното стъкло има фолио и в случаите когато има изпотяване от вътрешната страна, също се забелязва по- бавно сушене, тъй като фолиото стои между влагата и нагревателя и го играе изолатор. Това е нещо , което знам от опит. Иначе ме развеселихте с толкова коментари за нещо толкова просто. Изнасилихте електротехниката м…У с…а spell.gif
Corolla E15 2.0 D4D
Lexus LBX

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Слабо работещ нагревател на задното стъкло

Мнение от zorbata » 21 Фев 2025 13:13

flammen написа: 21 Фев 2025 08:37 Иначе ме развеселихте с толкова коментари за нещо толкова просто.
Това не е единствената тема в която се "разтягат локуми".
caryЦар

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта